Indulás előtt 5-10 percig melegíteni a kocsit álló helyben több kárt csinál mint hasznot?
Ha igen, miért?
Jómagam indítás után várok egy kb. fél percet, míg körbeér az olaj és indulok is. Legalábbis úgy gondolom, hogy ez a jobb módszer, mint az álló helyben való melegítés.
Hidd el nekem, hogy ha használsz egy kocsit 5 évig, akkor észre se veszed a különbséget ennyi idő után. Mondjuk ha 15-20 évig hajtanád ugyanazt az autót ugyanazzal a motorral, akkor esetleg... de elenyésző a különbség kopás tekintetében.
De amúgy igen, hogy a kérdésedre válaszoljak, a szakirodalom szerint is a te módszered a kímélőbb a motor szempontjából.
Szerintem egyik sem jobb vagy rosszabb. Érdemes megnézni hogy adott olaj hány foknál hogy éri el
a nyomást. Legalább 1 perc járatással bakot nem lőhetsz. Vén diesel veteránoknál van ahol kell több perc is. Az sem fog kárt okozni, csak a környezetben, amiért a zöldek ajvélolni fognak. Németeknél pl nem pöfögtetheted percekig, mondjuk amíg jeget kaparsz, a szabály szerint.
álló helyzetben "melegíteni" a motort csak üzemanyag pazarlás
semmiértelme nincs
Mint szóban forgó veterános és naprakész ex kamionos, buszsofőr,, és hobby versenyző azt mondom az lenne az optimális ha garázsból indulnál el reggel 5 perc járatás után.
Nyilván ha nincs erre lehetőség pl telepen kint áll az autó az utcán lejegesedik. Az autót így is úgy is hideg párás motorral indul. Járatni sokáig nincs értelme, mert fél óra is kevés terheletlenül mire bemelegszik. (minél nagyobb a motorblokk annál több idő mire átmelegszik.
Annyi idő elég egy motornak mikor beindítod hogy felálljon az olajnyomás, a vákumcsövek fékrásegítők feltöltődjenek, ugymond megtörjön az olaj
. Ez kb 5-6perc.
Utánna kímélve, nem húzatva pörgetve!! (És ez a fontos!)lehet vele közlekedni.
Így hamarabb bemelegedik a motor és az olaj.
Az hogy a víz beállt optimálisra, télen ne tévesszen meg, mert a kis kör hamar felmelegszik mivel ahoz egy darab cső és a fűtőradiátor tartozik.
Maga a motortömb kb olyan 25-30 perc minimum míg átmelegszik.
Amúgy a hideg olaj miatt amortizálódik a motor igazán.
Míg egy személyautót egy nap 20x hagyunk lehülni beindítani addig egy busz vagy teherautó egész nap elketyeg. És egy ilyen jármű akár az 1.000.000km is megéri mindenféle motorfelújítás nélkül.
Szóval az lenne az optimális ha mindíg fűtve lenne az olajteknőbe az olaj...
Ugyhogy ez az örök vita így olyan mint a tyúk vagy a tojás kérdés!
Az instant indulósoktól kérdezném, hogy ugye ti nem járatjátok egyhelyben az autót amíg vakarjátok a jeget? Az ülés és kormányfűtés sincs bekapcsolva. Ugye? A páramentesítés, a hátsó szélvédőfűtés és a tükörfűtés sem megy. Ugye?
Csak mert én még nem láttam olyan embert aki 5 percen belül levakarja az összes ablakot. Ti is ugyanúgy járatjátok az autót mégis azt valljátok hogy ez tönkreteszi a motort. Érdekes paradoxon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!