Ti mennyi ideig szoktátok melegíteni az autót indulás előtt?
Nem érdemes alapjáraton járatni a motort. Terhelés alatt fog melegedni úgyhogy el kell indulni vele.
Én indítom és megyek is.
Indítok, pár mp-et ketyeg és megyek is utamra. 4km alatt még a -15-ben is középen van a mutató.
Ha alapjáraton ketyegtetem, akkor 20 perc is kell neki.
Na végre, ez a cikk leírja rendesen. Mert ezen az oldalon kétféle ember van, aki rögtön ugrasztja a gépet, mert szerinte hülyeség járatni, meg az aki járatja negyed órát is. Pont nem sikerül a normálisat megtalálniuk.
Erre is külön kitér a cikk, ezt viszont tapasztalom én saját magam élőben. Sok idiótának mai napig mániája majdnem padlóig nyomott gázzal indítani, felpörgeti az egekig, majd utána is túráztatja pumpálva a gázt. Ez nem Zsiguli b#zdki.
Ráadásul olyanok is akik értenek hozzá. Faterom is ilyen, mondja, tudja, hogy nem így kell indítani az autót. Majd beül, redNÁÁÁÁ redNÁÁÁÁ redNÁÁÁ, két percig ez megy, közben recseg, kopog, nyikorog, veri szét magát a motor. Érdekes mikor én ülök bele szép tisztán jár.
Nincs miről beszélni...
Ha van időm, akkor 2-3 percet. Vagy ha kint maradt, és le van fagyva, akkor addig megy, amíg le nem takarítom/kaparom a jeget. A motor tutira nem fog tönkremenni, ez hülyeség. Ugyanis alapjáraton nincs terhelése a motornak. Így a kopás is teljesen minimális. Szerinted jobban szereti, mikor a kocsonyás olajjal egyből leterheled az indulással és a gyorsítással? Ha jár egy kicsit a motor, az olajnak van ideje a motorban is hígulni egy kicsit, és amiről sokan elfeledkeznek, a váltó olaj is kell híguljon egy kicsit, az is meg szokott dermedni, azért olyan nehéz váltani mikor nagy hideg van.
Az sem árt, ha van egy kis meleg az autóban. Nekem van ilyen fűtőszál benne, 3 perc alapjárat után már nem jéghideget fúj, ez is sokat számít. Ja meg benyomom az ülésfűtést is, annak is kell egy kis idő, hogy felmelegítse a bőrt.
Amúgy minden autónál így csinálom, ha dízel, ha benzines.
Itt azért rugóznak a sok járatás témán, mert főleg a mai korszerű motorok tényleg alig melegszenek alapjáraton, és ilyen hidegben akár 20 percig is mehet mire valami melegséget elkezd tolni. Addig végig dús keveréket adagol, az nem ég el rendesen, az lefolyik a gyűrű mellett, lemossa a hengerfalról az olajat, belemosódik az olajba. Csinál azért bajt az.
Ha 2-3 perc után elindul finoman, párszáz méter után a terhelés miatti nagyobb hőtermelés ledolgozza azt a 20 percet mondjuk 5 perc alatt. Máris negyedére csökkent a hidegen járatási idő, miközben nem volt 4x a kopás a hidegebben terhelés miatt. Ergo előrébb vagy vele valamivel. Viszont a hangsúly a fontos, nem
elég 10 másodperc, de nem is kell 10 perc.
Jót nem fog az autónak tenni semmikép egy hidegindítás se, itt csak a jobb helyzetre törekedésen lehet javítani. Az pedig valahol a két használat között van.
Olyan 2-3 percet, hidegebb időben sem többet, max. 1-2 percet tolódik.
Persze nekünk mindkét szekér dízel, azt meg jéghidegen taposni....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!