Kétütemű motort kell melegíteni indulás előtt?





Minden motort kell
pár percet
Ha hideg a henger, ahogy hozzáér a benzin lecsapódik ezért kell szivatózni ilyenkor télen, és aztán ha már meleg lesz nem csapódik le a benzin a hideg henger falára és akkor vissza kell engedni a szivatót és kész :D
ui.: ha még nem kellően meleg jobban füstöl
nekem egy Simson S51-em van :D





Ha nincs minusz 10 fok, akkor felesleges energia pazarlás, és felesleges környezet szennyezés.
A modern motoroknál az 1 percen túli melegítés nem javasolt.
Fontos azonban az, hogy az üzemi hőmérséklet eléréséig ne adj nagy gázt, max. negyed, fél gáz legyen a terhelés.





nekem volt egy 2ütemű 50es motorom. megvettem, hibátlan volt. fél évig minden nap bemelegítés nélkül indultam el vele (nyári és téli időszak egyaránt) hát gyűrű törés=dugócsere + felfuratás lett a vége. mióta bejárattam és mindig bemelegítve indulok el, kutya baja :) szerintem minden motort be kell kicsit melegíteni, de ezt nem úgy értem hogy 5percig..
(előttem levőnek: és az mennyire környezetszennyező hogy menetközben eltörik a gyűrű, ami miatt 40el kell menned végig 100km-ert? -az addigi 80-90 helyett, ugyanakkora gázzal- szeritnem így jóval többet szennyezed mintha ezt megelőzve kicsit bemelegíted..)










Az első vagyok.
Minden motort kell melegíteni, rosszat nem tesz neki





Megint én vagyok.
Egyébként mondta vki hogy ha nincs minusz 10 felesleges..
na indulj egy egy Simsonnal vagy egy MZ-vel +5 fokba melegítés nélkül..
ha sikerül kapsz egy nyalókát :DD





Sikerült belefutni egy régi vitába: kell-e melegíteni a motor vagy sem?
A most érvényes álláspont szerint a klasszikus bemelegítés nem szükséges. Ez alatt azt értem, hogy áll a tulajdonos a motor mellett, várja, hogy az alapjáraton kerregjen és melegedjen, vagy óvatosan húzgálja a gázt.
Az indok nagyon egyszerű: feleslegesen fogy az üzemanyag. Már jó ideje a terhelés alatti melegítést szokták javasolni. Ennek az a lényege, hogy amint a jármű eléri azt a hőfokot, ami mellett csukás nélkül reagál a gázadásra, óvatosan, kis terheléssel el kell vele indulni. Ekkor ugyanis nem csak üresen pörög, hanem terhelést kap és olyankor hamarabb eléri az üzemi hőfokot. Persze nem kell túlzásba vinni a dolgot, a megszakadó kenőolajfilm nem tesz jót a motornak.





20:07 -es jól írja. Ujabb motoroknál: 20-30másodpercig hadd járjon alapjáraton, majd utána kis gázzal elindulva, terhelve melegited.
Régi motoroknál érdemesebb több ideig melegiteni.
Nekem van egy Mz Ts-em , elindulás előt 2-3 percig járatom alapjáraton.
Illetve van egy 2007es 4ütemű robogóm, nyáron nem szoktam melegiteni, megyek vele azonnal, télen viszont már járatom pár percig.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!