Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Veszélyes ha autópályán...

Veszélyes ha autópályán 140-el megyek és hirtelen csökkentett módba változik a motor?

Figyelt kérdés
Külföldön vagyok és holnap megyek haza. Itt valamelyik nap amikor mentem kocsival úgy 50el csökkentett módba változott a motor (2005-ös Volvo S40). Kipörgésgátló problémát jelzett de a szerelő nem talált semmi komolyat rajta. Több szerelőt is megkérdeztem akik szerint így haza tudok menni (1000km). Miután újra bekapcsoltam már semmi baja nem volt és az utolsó egy héten sem jött elő a probléma. Holnap utazom vissza és a kérdésem, hogy az nem veszélyes ha pl autópályán csökkentett módba változik ismét és mondjuk hirtelen lelassít ha épp előzök vagy ilyesmi?
2020. dec. 25. 21:59
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Más márkájú autónál nekem is volt hasonló gondom. Az ESP és az általános hibalámpa villant fel és lekorlátozta a fordulatszámot. Az ESP-nek semmi baja nem volt, csak ezzel jelezte. Egy szenzortól kapott rossz értéket az ECU. A motort újraindítva a hiba resetelődik. Azaz a tárolóba kerül, aktuálisan nincs jelen. Ezért fordulatszám korlátozás sincs. Egészen addig amíg a szóban forgó szenzortól nem jön ismét tűréshatáron kívüli jel. Akkor megint lekorlátoz.

Autópályán ez nem olyan nagy gond. Mert tulajdonképpen csak annyi történik, mintha elvennéd a gázt. Ha kell a külső sávba lehúzódsz. Végszükség esetén a következő pihenőnél, vagy akár a leállósávban újraindítod a motort. Országúton ha pl ez egy előzésnél jön elő, az sokkal nagyobb probléma, nem kicsit balesetveszélyes.

Ha nem túl gyakran fordul ez elő, tehát mondjuk nem percenként, csak mondjuk fél óránként egyszer rakja magát csökkentett üzemmódba, akkor én simán hazajönnék 1000 km-ről pályán.

2020. dec. 26. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
6-os! Gondolod a csökkentett üzemmód pusztán azért van, hogy a felhasználókat szívassák? És a mérnökök képtelenek lennének olyan motorvezérlő szoftvert írni, ami minden tűrésen kívüli jelet figyelmen kívül hagy? Mert akkor nagyon tévedsz!
2020. dec. 26. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
100%
#12 De hát az a jó, ha nincs benne elektrónika, mert akkor nem kell a tyúkbéllel szórakozni, lehet tóni neki, amíg szét nem repül valami, aztán megmagyarázni, hogy még így is olcsóbb volt az új turbó, mint az új modern fosban tized annyiért cserélni egy szenzort egy vészmódba kapcsolás után
2020. dec. 26. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
0%

Ezzel az utolsó elmélettel annyi a probléma hogy ezekben a mai szemetekben van 1800 szenzor, javarészük tökfelesleges lenne, de mivelhogy már nem mérnökök terveznek autókat manapság hanem marketingesek, meg mindenféle irodakukacok, akik az utolsó grammokig kiminimalizálnak mindent a tervezett élettartam és a profit oltárán, így muszáj telerakni mindent állandóan elromló szenzorok százaival. plusz közben szivatja ezeket az eu is a hülyébbnél hülyébb elvárásaival, miért van az hogy ezekben a modern vackokban egyfolytában világít a hibavisszajelzők fele? Lehet hogy egy 30 évvel ezelőttiben volt összesen 20 szenzor de sokkal ritkábban ment el egyrészt az általuk figyelt paraméter, vagy maga a szenzor is. Normális minőségű anyagokból, normális anyagvastagságokkal dolgoztak,

Ezek a mai műanyaggal telepakolt vackok soha nem lesznek 30 évesek.

2020. dec. 26. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
100%

Hallod ilyen hülyeségeket a most 84 éves nagyapám is csak addig hordott össze, míg nem ült többet modern dolgokban...

1800 szenzoros dízelem van, soha, egyetlen szenzor sem romlott el csak úgy magában. Ahogy a család többi autójában sem. A szenzor azt jelezte, hogy valami nem oké és ha így megy tovább nagyobb gond lesz. Töredéke pénzből megúszol egy javítást, ha szól a szenzor, hogy baj van és hazajutsz lábon, mintha trailerrel kell valahonnan hazacincálni az autót, mert szétment egy sokkal nagyobb dolog benne.

Karácsonyfaként meg annak világít a műszerfala aki igénytelen és elhanyagolja.

Soha nem lesznek 30 évesek, ugyanezt mondták, a most 20 évesekre is, sőt a most 30 évesekre is 40 éve.

2020. dec. 26. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
52%

Te nem fogod fel.

Egy feleslegesen nem túlbonyolított, ámde tökéletesen működő, normális anyagok felhasználásával megépített szerkezetben tizedannyi dolog tud elromlani. Az user errort meg nem lehet kiküszöbölni teljesen, az autók legnagyobb pusztító ellensége mindigis maga a felhasználó volt. :)



De te használd csak a szenzorok ezreivel telerámolt műanyagmotoros csühögőt. szíved joga. ;)

2020. dec. 26. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
100%

Mit nem fogok fel?

Ami nincs, az nem fog elromlani ez tény.

A túlbonyolított meg nem fog csak azért elromlani, mert túlbonyolított, ennél kicsit szofisztikáltabban lettek ezek megtervezve. Bármennyire nem hajlandó ezt a régi vonalas ember elfogadni, elenyésző azon elromlások száma ami csak azért van mert túl bonyolult. Típushiba volt régen is most is. Csak ugye egyszerűbb elintézni azzal, hogy nem veszünk tudomást a Lada hátuljában a szerszámosládáról...

Nem feleslegesen túlbonyolított, a bonyolultsága célokat szolgál. Max azon lehet vitázni, hogy igénytelenség-e ha nincs szüksége valakinek bizonyos célokra. (Az elektromos ablakemelőtől a klímakatasztrófáig bezárólag)

2020. dec. 26. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:

Az elektromos ablakemelő az nem motorparaméter.. :D

Nyilván céltalan nem tesznek oda semmit, hisz abból nem lehet minél nagyobb egységnyi profitot termelni ha olyan dolgot tesznek bele ami felesleges, de mégiscsak van benne egy ok-okozat vonal. ergo valamit kigrammolnak, kiminimalizálnak, hát tegyünk oda egy szenzort ami figyeli, igenám, de az ócó kínai szenzor is megdöglik, vagy csak szivárgási lehetőség, nosza tegyünk még egy szenzort ami ezt figyeli, tegyünk hozzá még egy v vezérlőelektronikát amiben a kinai alkatrészt javítani sem tudod mert az egész ki van öntve gyantával.. Nem beszélve arról hogyha valami megkotlik akkor ezekben a modern vackokban akkor szakszervíz, én meg a 30 éves vasban újrafűzöm a blokkot is akár, nyilván ezekben is van olyan alkatrész ami nem javítható hanem kompletten cserélendő, de nagyságrendekkel kevesebb ilyen van. . :)

2020. dec. 26. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

És még mindig azon rugózunk, hogy elromlik a szenzor:) Körözünk egy helyben. Nem, nem romlik el a szenzor. A szenzor jelzi, hogy valami elromlik. De a régi szenzort se tudod megszerelni, ha egyszer megszakad, nem csak az újat.

Motort meg az emberek 99,5%-a nem fűz újra otthon, sem ha régi, sem ha új. De látszik már, hogy ott miről van szó, igazából.

Engedjük el, legyél boldog a 30 éves gépeddel és szerelgess otthon, a világ meg megy tovább:)

2020. dec. 26. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

#10

Itt egyedül te okoskodsz. Viszont ordít rólad, hogy satu vagy az autókhoz.

Nem tűnik fel, hogy mindenki baleknak néz?

2020. dec. 26. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!