Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Csak szerintem fölösleges a...

Csak szerintem fölösleges a benzines autók forgalmazása?

Figyelt kérdés

Tehát, kezdjük ott, hogy nem éri meg titkolni, a benzines kocsik mindig is rosszak voltak.

Miért?

Nos, sorolok egy pár negatívumot, és aki mer az száljon szembe velem, persze érvekkel és ne anyázásokkal.

Miért ne végy benzines autót?

-Gyenge. Már a szívó.

-Sokat fogyaszt. (Igen, sokkal többet, mint bármilyen dízel)

-Büdös, tipikusz szaga van(a deizelnek is van mondjuk, de a benzin az ordenenárébb)

-pörgetni kell, ezért előzéskor vissza kell kapcsolj legalább 3 fokozattal, ilyenkor olyan hangja van mint Schumahernek.

-na jó, tudom ,vannak a turbós benzinek is, meg a 7-8 literes amerikai szívók. Köszönöm szépen, az elsőnek az a gond, hogy több baj van mint a turbódízellel, marad a pörgetés meg a bűz, az utóbbival meg az, hogy egy kamion kutya fa.a hozzá képest fogyasztásban.


A dízel magabiztos, keveset eszik, erős (ma már nincs szívó dízel, ellentétben benzinnel) ,nem kell pörgetni.


2020. dec. 16. 19:57
1 2 3 4 5
 21/49 anonim ***** válasza:
87%

Vegyünk egy magyar vidéki családot. 2 tinédzser gyerek 2 szülő. A két gyerek már kollégista, ha meg nem akkor ott nekik a busz vagy a bicigli.


Vannak a szüleik akik 8-4-ig dolgoznak, mondjuk naponta 25km-re használják az autót. Nekik a logikus választások egy jól karbantartott 3-as golf 1.4CL-től egy 1.6-os Meriva A-ig terjednek.

Nyilván a jól karbantartott 10-15 ezrenként olajcserén átesett példányokra gondolok. Köztük helyezkedik el minden más, nem változó vezérléses, egyszerű motorú csatoltlengőkaros csoda. Nyilván kivehetünk régi prémiumokat a listából. Például az 1.6-os B5 Passat a baromi rövid váltója miatt egészen hamar olajfogyasztásba tud fulladni.


Tudod miért gondolom úgy, hogy nekik ez a legmegfelelőbb?


1.) 6-7 liter között fogyaszt. Hidegben, melegben. Azért mert 1500-as és 2500-as fordulat közt használják őket és ~45%-nál jobban még előzéskor se nyomják le a gázpedált. És tudod miért? Mert nem sietnek. Bőven elég nekik a 80-90-es tempó és legfeljebb egy traktort vagy buszt kell megelőzni.


2.) Hidd el ezek az autók simán elfutnak 450.000 kilométert. A Totalcarban volt talán egy 1.6-os szívó 3-as ventó. Amit taxinak használtak és a legkomolyabb beavatkozás 400-ezer után egy gyűrűzés volt. Na bumm, mennyi egy gyűrűzés? 120 ezer. Ezt bárki kispórolja. Nem kell félni, hogy vállasra kopik a henger fala mert ezeket a motorokat jól hangolják, nevethetsz de tényleg nyomatékosra. A viszonylag hosszú váltó és a szinte 0 igénybevétel miatt nem kell félni, hogy besül a motor, esetleg valami hamarabb elkopik. Gondoljunk csak a Puma motoros kisbuszokra.


3.) Nem kell félni, hogy a porlasztócsúcs, adagoló, turbó, kettőstömegű vagy egyéb más elromlik mert nincs benne tehát nem tud.

Tegyük azt, hogy 10-12 év után az egyik gyujtókábel megtörik, esetleg a gyujtótrafónál valami gubanc lesz. Körülbelül 40 perc munkával apuka a fiával kicserélni a 15 ezer forintos alkatrészt. De még így is eltudnak járni az autóval heteket anélkül, hogy bárminek problémája lenne az incidensből. Jó oké mondjuk a kati bánhatja de az se kerül annyiba mint egy részecskeszűrő.


4.) Ilyen kicsi futásnál (vegyünk 365*25+3500 kilómétert mert mégis lehet, hogy elmennek vele évente 1x az adriára és évente 3x Pestre) arra kell gondolni, hogy az autóban évente 1x olajat és szűröket kell cserélni és talán fenntartási költségként hozzájön még 50.000 forint. Ebben bennevan az, hogy esetleg hengerfejes lesz mert nem nyit ki a termosztát és akkor elkell vinni síkolni a hengerfejet.


Egyszerűen azt kell megértened, hogy egy ilyen autónak a fenntartási költsége alacsonyabb mint a dízelé és teljesen mindegy neki, hogy a 95-ös E10-es benzinnel megy vagy sem. Valamint otthon bárki tökéletesen és szakszerűen eltudja végezni a javításukat. (Gondolhatunk itt az 1 literes swift motorjára amiben ha elszakad a vezérműszíj akkor se veri el a szelepet a dugattyú, kell egy új szíj és megy tovább a masina)


A dízelnél ha egyszer nem nyit ki a termosztát akkor óriási szívás van és nem azért mert nem tudjátok megcsinálni otthon. Képzeld el ahogy a 15 éves alumínium hengerfej egy darabkája kijön a porlasztóval. Nem veszi észre a szaki, összerakja. Ezután megint szét kell szedni, összerakni aztán konstatálni, hogy megnyíltak a repedések a hengerfejben. Akkor új hengerfejet kell keresni. Akkor ha lehal a turbó az megint nem egy 2 forintos mutatvány ráadásul ha anyuka használja az autót akkor nem fogja visszahűtögetni és a részecskeszűrő regenerálását se fogja megvárni.



Természetesen az itt leírtak egy átlagos budapesti családra is tök jól ráhúzhatók. De nyilván ők sokkal kissebb távokat mennek és kevesebbet is használják az autót a BKV miatt. Ráadásul városba hidegen járatni az 1.9 tádét nem a legjobb dolog.

2020. dec. 17. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/49 anonim ***** válasza:
88%

Legalább néznél utána az adatoknak, kérdező. De nézzük a pontjaid sorban:


"Gyenge": :DDDD röviden: szívóbenzin > szívódízel, turbóbenzin = turbódízel. Erről ennyit. A családban van Mazda 3-as, 120 lóerős, bőven elég mindenhova. Soha nem érződik gyengének, még német autópályán se. Igen, úgy mondom, hogy vezettem 190 lóerős dízel BMW-t is. Sokkal jobban megy, de azóta se tudom, hogy hova kéne az a plusz erő, amit az tud. Ha 200-zal akarok menni, akkor oké. De 130-hoz, sőt, 150-hez se kell, ott is vígan, gond nélkül megy a Mazda 3-as és hamar eléri azt a sebességet, ha kell. Semmi gond nincs az erejével.


"Sokat fogyaszt": :DDDD Szintén Mazda 3, hosszabb út után kiszámoltuk, 6,1 litert evett. Egy dízel eszik mondjuk 5-öt. Nagyon jó, egy literrel kevesebb. Ennyire fillérb***szónak miért kell lenni? Ha üzemanyagra nem telik, akkor már gondok vannak.


"Büdös": Ilyen szubjektív dolognak mi értelme van? Jó, hogy nem azt írtad, hogy a dízelek többnyire jobban néznek ki. Köbö annyi értelme van.


"Pörgetni kell": szívó? Igen. És? 1-et visszakapcsolsz vagy te, vagy az automata váltó, aztán heló, máris megy. De a turbósokkal lehet vissza se kell kapcsolj.


"na jó, tudom ,vannak a turbós benzinek is, meg a 7-8 literes amerikai szívók. Köszönöm szépen, az elsőnek az a gond, hogy több baj van mint a turbódízellel, marad a pörgetés meg a bűz, az utóbbival meg az, hogy egy kamion kutya fa.a hozzá képest fogyasztásban.": xDDDDDD Ezt fizikailag fájt olvasni. 1) a turbóbenzin még mindig 3x hosszabb élettartamú, mint a turbódízel. Legalább néznél utána annak, amit állítasz, mielőtt nyilvánosan nevetség tárgyává teszed magad. 2) Amerika más világ, senkit nem érdekel ott a fogyasztás abszolút, értelmetlen (mint az egész kérdés) hozzánk hasonlítani őket.


"A dízel magabiztos, keveset eszik, erős (ma már nincs szívó dízel, ellentétben benzinnel) ,nem kell pörgetni.": ezt lehet így is írni: "A benzin magabiztos, elfogadhatóan eszik, erős, megbízható."


Erről ennyit.

2020. dec. 17. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/49 anonim ***** válasza:
100%

22-es vagyok. Még egy infó a fogyasztásról: haverom Honda Jazz-e rövid távon (30 km-en köbö) 5,4-5,6 liter körül fogyaszt úgy, hogy néha nyomja is neki, tehát rendesen közlekedik.


Erővel kapcsolatban még valami: nekem 1.3-as Mazda 2-esem van, 75 lóerő, mindenre elég. Igen, úgy mondom ezt, hogy erősebb autón tanultam vezetni meg vezettem sokat erősebbeket. Nem mondom, hogy az a 75 lóerő a szívóbenzinből ne lehetne több, mert őszintén, de, lehetne, tetszene. De inkább csak élmény szempontjából kéne, nem azért, mert bármi gondom lenne a közlekedéssel. Soha, semmi gondom nincs az ereje miatt. Pedig főleg autópályán közlekedem vele, de igazából minden terepen mentem már vele sokat és soha, sehol nem volt gond. Kis városi autókba abszolút nem való dízel, de még egyszer: autópályán megyek vele és sosincs gondom az erejével ott se.

2020. dec. 17. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/49 anonim ***** válasza:
80%
Na jó, remélem ez tényleg csak trollkodás.
2020. dec. 17. 04:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/49 A kérdező kommentje:

21-es nagyokos! Elolvastad az elozo valaszaimat? Ott irtam, hogy nem celom szivo benyat hasonlitani turbo d vel tehat adtam peldakat.

2.0 tsi ezerszer tobb gond vam mint egy 20 tdi vel. Opf turbo stb

2020. dec. 17. 06:30
 26/49 anonim ***** válasza:
34%

"2.0 tsi ezerszer tobb gond vam"

Na, legalább sikerült egy, azaz 1 példát is felhoznod! Szuper! :-)

2020. dec. 17. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/49 anonim ***** válasza:
37%

A csehek készítettek egy listát a 20 legrosszabb motorról (totalcaron megtalálod). 12-8-ra "nyertek" a dízel motorok. :-)

De kár, hogy nem kérdeztek meg téged előtte, most biztosan nagyon hülyének érzik magukat...

2020. dec. 17. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/49 D. Brasco ***** válasza:
82%

"Nos, sorolok egy pár negatívumot, és aki mer az száljon szembe velem, "

Tudod itt nem arról van szó,hogy mer/nem mer...hanem arról,hogy beled teljesen felesleges.......egy ostoba és végletekig elfogult bohóc vagy,aki még ráadasul abszolút kotta is a témához......de persze meg vagy győződve róla ,hogy te szartad az autózást meg a dízel technikát.........az ilyen hülyékkel mint te kár is leállni,úgysem tudunk "jót" valaszolni......

2020. dec. 17. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/49 A kérdező kommentje:
Igaz. Az 1.4 tsi is ugyanolyan 'sikeres' lett meg az 1.2 TSI.
2020. dec. 17. 06:54
 30/49 anonim ***** válasza:
76%

Próbálom rövidre fogni. Szóval először is, tök hülye vagy :D. És annyira elfogult, hogy rémes.


Én benzin párti vagyok, határozottan. De ennek ellenére elismerem, hogy a dízelnek is vannak előnyei, és van az a felhasználás, amire az alkalmasabb. De ettől még nem szidom. Meg nem recskázok a benzinre.

De ezt nem ismered el fordítva. Szerinted a benzines kocsik szarok, úgy általánosságban.


Tényleg. Miért nem árulják a Ferrarikat hatezres turbódízellel? Nem is értem.


Szóval menjünk végig az érveiden:

- Gyenge: Hát... Nem... Eleve szívóbenzin vs turbódízel... Na mindegy. Hasonlítsunk al,át az almához: Csak egy példa. 1.8 turbó benzin Mercim 201 lóerő. Korabeli BMW 320d. 2.0 turbódízel. 177 lóerő. A Mercim bármikor megeszi bármelyik háromhúszdét. Na akkor? Van példa erre is, meg arra is. Ne általánosíts.


- Sokat fogyaszt: Igen. Anyám 1.2 Fiestája kieszi a vagyonából a városi 7 literes fogyasztással. Egy dízel lehet megállna 6,5-ben is. És? Pl. városba hót felesleges. Ez annak számít aki nagyobb távokat megy. Na. Oda tényleg előnyösebb a dízel ilyen szempontból.

De mondok jobbat. Jelenleg a benzin olcsóbb a legtöbb kúton. VAAAAA. Akkor ez most előny a benzinnek? Kit érdekel. Tudom, ha fordítva lenne, ezt is felhoztad volna a dízel előnyére.


- Büdös: Ez jó. Itt kezdtem gyanakodni hogy hülye vagy. Szeritned a benzin a büdös? Voltál te már zárt térben dízel autóval, járó motorral? Egyik rokon Mercedesenek olyan okádék büdös dízelszaga van ha mögötte állok, hogy fel tudnék fordulni. És hidd el, ez nem a 25 éves Merci, ami szanaszét kormol. Nem. Nem vatta új, de nem olyan régi. És ótvar büdös. Ezzel szemben az enyémnek semmi szaga. Akkor? Akkor melyik a büdös? :D.


- Pörgetni kell: Ez miért hátrány? Nem értem. Mert vissza kell egyet váltani, ha úgy van? Ez nem szempont. Ez hülyeség. És ha automata? Na bumm. Akkor aztán végképp semmi hatása.


- Turbó benzin fenntartás: Hát, enyémnek semmi baja. Nem gondolom, hogy többe kerül a fenntartása mint egy turbódízelnek. Sőt... Jössz itt az amerikai V8-akkal. Hidd el, azok ritka megbízható motorok. Ezzel szemben nézz meg egy 5.0 V10 TDI-t. Vagy egy hasonlót. Katasztrófa.


- És a leges legjobb: A hang. Na itt jöttem rá, hogy teljesen hülye vagy. Ha szerinted egy dízelnek jobb / szebb hangja van, mint bármelyik benzinesnek, akkor nincs mit tenni... Nyilván itt ne az 1.0 turbó benzint hasonlítsuk a 4.8 TDI-hez. Hanem köbcentit a köbcentivel. Szerinted egy 3000-es V6 dízelnek szebb hangja van, mint egy ugyan ilyen benzinesnek? Hát jó hülye vagy :D.

Még az 5.0 TDI motorok is olyanok hang tekintetében, hogy hát... Na. Azér nem egy 5.0 szívó benzin.


Tessék. Mindegyik érvedet meg tudtam cáfolni. Sőt. Teszek is rá. Ugyan arról a kútról tankolsz, mint egy traktor. Hoppá. Micsoda érv. Pont olyan, mint a tieid :D


De elején leírtam. Elfogult vagy. Hót felesleges vitatkozni veled. Vannak előnyök, vannak hátrányok mindkét típusnál. Na, ezzel szemben te látod a dízel előnyeit és a benzin hátrányait :D. A többit meg nem akarod elismerni.


Van felhasználási mód / autó amibe hót felesleges a dízel. És fordítva is.

Anyámnak napi 2 km-re városban tök felesleges egy dízel. Sőt, kimondottan rossz választás. Ezzel szemben ha pályázol napi 100 km-t, akkor oda előnyös egy dízel, kevesebbet fogyaszt valóban.


Egy Lamborghini Aventadorba se kell dízel. Vagy egy Maserati Granturismo-ba. Vagy tökömtudja, egy Mclarenbe. Vagy bármelyik német autó sportváltozatába. Valahogy az M / AMG / RS részles se érzi úgy, hogy a sportmodelleibe dízel kéne, érdekes...

Egy teherautóba meg nem kell benzin. Mert nyomaték, meg fogyasztás, meg blablabla.


Szóval egy szó mint száz. Hülye vagy. Egyoldalúan közelíted meg, képtelen vagy objektív tényeket felállítani, és elfogulatlanul felállítani pro-kontra érveket. Csak a dízelt isteníted, benzint szidod. Ilyen emberrel nem lehet ésszerűen, érvekkel vitatkozni.


Valszeg ez az első, és utolsó kommentem a témában. Mertem veled vitatkozni, tessék :D.

2020. dec. 17. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!