Ezt elhiszitek hogy egyre kisebb az igény a dízelautókra?
Akinek nem inge, ne vegye magára, de a magyar autósközösség egyelőre nem tart ott, hogy észszerűen felmérje, valóban jó-e neki a dízel.
A kínálatban bőven van olcsó kombi dízel bömös és óddi meg merdzsó (használtautón nézd meg, olcsó prémiumok elsöprő többsége dízel), mert normális helyen lassan a kivert kutyának nem kell, de a magyar most még megveszi, mert végülis a dízel kombin is ott van a négy karika, kényelem is megvan, húz is rendesen, az meg már senkit nem érdekel, hogy úgy füstöl mint amikor traktorgumit égetsz :D
Kis társadalmi tükörkép, de ha ilyen tagbaszakadt huszonéves hülyegyerek forma odajön hogy milyen jó bömöst vett, mit ad isten, 10-ből 9 dízel. :D
ahonnan hozzák a fostalicskákat, ott az állam az új autó árának 50(!)százalékát kifizeti, ha az tiszta villany..ezért van az, hogy például Norvégiában már csak a migráncsoknak van dízel bontószökevénye.
itt remény sincs rá, hogy változzon a behozatal...elismerem, hogy ha megáll a csávó az utcán a háza előtt, tényleg jól mutat a csillogó fekete bömös baromi széles gumikkal. irigye az lesz bőven..csoda, ha az irigyek is ilyent akarnak..
a dízel üzlet virágzik..
Azért abba gondolj bele, hogy amikor nyugaton visszaesik a dízel iránti igény, és főleg a régebbi dízeleket egyre kevésbé engedik be a német nagyvárosokba, akkor több használt dízel autó jut el Kelet-Európába, mert benzinesre, hibridre cserélik a nyugatiak.
Itthon pedig a forgalomba hozatalok kisebb részét teszik ki a magánszemélyek újautó vasárlásai, de ezek nagyrészt belépő szintű benzinesek, Dacia-k, Suzukik főleg. Nagyobb szelet a nyugatról behozott használt autók, ezeknél akár még növekedhetett a dízelesek aránya, másik része a céges autók, ezeknélegyértelműen csökken, mert egyre több cég vesz inkább hibrideket, elektromosokat, viszont kimeneti oldalon amiket lecserélnek, ezért ők, vagy a flottakezelők eladjak, többségében dízelek.
Mert a németektől 5 márkáért veszik meg a gázolajos kotlákat. a magyarnak meg jóaz mer' tud mindig mozdonyból megmentett pancsolt gázolajat, meg bele lehet önteni a fritőzből is.
A környéken azért van "szag" esténként mert a szomszédaid háztartási szeméttel fűtenek.
Elhiszem? Persze. Én azt nem hiszem el, hogy egyáltalán bármikor volt rá bármekkora kereslet. Na jó, ez így ilyenformán nem igaz, mert Magyarországon a dízelek az olcsó gázolaj miatt terjedtek el. Na de milyen rég volt már az? Az elmúlt 20 évben dízelt venni a világ legnagyobb marhasága volt, nem érdekel, hogy ki mennyire nem ért velem egyet ebben. A benzineseknél sokkal egészség- és környezetkárosítóbb, büdösebb, igényesebb, komplexebb és ezáltal problémásabb, illetve drágább a hosszútávú fenntartása. Ezzel nem azt mondom, hogy minden dízel hulladék, hisz a klasszik 1.9 TDI véleményem szerint az egyik legjobb motorkonstrukció a világtörténelemben. Na de hogy ettől függetlenül még nem kéne ingyen sem, az is biztos.
Soha nem értettem és soha nem is fogom megérteni, hogy miért szeretik és vesznek emberek dízelt. Végre valahára tényleg kezd hanyatlani a népszerűségük, viszont fájdalmasan sokáig tartott, hogy idáig eljussunk és még mindig nagyon messze vagyunk a céltól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!