Mikorra fog széles körben elterjedni az elektromos hajtás a teherfuvarozásban?
Menj át a másik oldalra,ahol apait anyait megkaptam,amikor az elektromos autók előnyeit próbáltam elmondani.Egyáltalán,nagyon elutasítóak az emberek,és a mi a nagy baj-szerintem sok fiatal is- ezekkel az új rendszerekkel.
Persze érem én,úgy nőttünk fel,hogy minél több kipufogója van a kocsidnak,annál menőbb vagy!Igaz,közben elment a világ mellettünk,most az a jó autó aminek egy sincs! Ciki.
Rendkívül szűk látókörű társadalomban élünk a meglátásom szerint.
Mondjuk azt,hogy az áram nem a konektorban terem,azt is elő kell állítani valahonnan,és amíg ezt nem megújuló energiából tesszük,hanem valamit égetünk addig sehova nem jutunk.
A másik,hogy az akkumlátorok gyártásához szükséges fémek bányászása/előállítása stb stb mind irtozatos modon szennyező dolog,pont mint aztán az ebből eloallitott fémek,plusz ezek is igen korlátozott mennyisegben érhetőek el a bolygón.
Akkor ott van még a hatótáv/tankolás meg még több más dolog is......
És nem,itt most nem arról van szó,hogy én meg fanatikus benzin rajongó vagyok,hanem arról,hogy ez az egesz elektromos autozas jelen formájában egy zsákutca.Legalább is én biztos vagyok benne,hogy a közlekedést megreformáló elektromos autózást nem ez fogja elhozni,hogy akkumlátorokat töltögetünk.
"Mondjuk azt,hogy az áram nem a konektorban terem,azt is elő kell állítani valahonnan,és amíg ezt nem megújuló energiából tesszük,hanem valamit égetünk addig sehova nem jutunk."
- Igazából ezt már most lehetne kivitelezni, mint, ahogy az egyik válaszból írtam, hogy a fogyasztó felszerel a saját házára egy napelemes rendszert.
Ez a térkép írja azt, hogy JELENLEG milyen forrásból állítjuk elő az energiát. 30% nukleáris, ~2% biomassza, 5% szén, 1,5% szél, ~10% nap, ~18% gáz, a többi pedig vagy importált áram, vagy nem ismeri az oldal a forrását.
A nukleáris paradox módon az egyik legtisztább energiafajta, kWh-ként 11 grammnak megfelelő üvegházhatású gázt bocsájt ki. Utána jön a szél (11 g), a nap (45 g), a biomassza (230 g), majd az erősen szennyező gáz (490 g), olaj (650 g), szén (820 g), stb. tüzelésű erőművek, szemétégetők.
Ez az áramtermelés dolog simán megoldható lenne napelemekkel, ami egyébként teljesen újrahasznosítható, mind a fém, műanyag, mind a kvarcból készült panelek, stb.
"A másik,hogy az akkumlátorok gyártásához szükséges fémek bányászása/előállítása stb stb mind irtozatos modon szennyező dolog,pont mint aztán az ebből eloallitott fémek,plusz ezek is igen korlátozott mennyisegben érhetőek el a bolygón."
- Erről laikusként nem tudok nyilatkozni, ugyanakkor annyi biztos, hogy a lítiumtartalmú akkumulátorok még mindig jobbak, mint az ólom-sav alapú akkuk.
Ez a cikk azt mondta 2019-ben, hogy valami 80 millió tonna a világ jelenleg ismert lítiumtartaléka, ami nem egy elhanyagolható mennyiség. Ugyanakkor bennem az is felmerül, hogy lehet-e újrahasznosítani ezeket a cellákat? Ki lehet-e belőlük vonni a fémeket és újra felhasználni? Van-e már erre technológia, vagy lesz-e?
Ugyanakkor olyasmi is eszembe jut, mint űrbányászat, de ez már a nagyon jövő, amikor magas színesfémtartalmú aszteroidákat fognak valamilyen módon befogni és bányászni.
"Akkor ott van még a hatótáv/tankolás meg még több más dolog is......"
- A hatótávról annyit, hogy a magyar emberekek cirka 60-70%-a napi 40 km-nél többet biztosan merem állítani, hogy nem autózik. Aki igen, az vagy sofőr, vagy a munkaköréből adódóan muszáj ennyit vezetnie (pl. területi képviselők, stb.).
A nagy hatótávú e-autók persze méregdrágák, a Tesla, ami elmegy egy töltéssel 400 km-t, 15-20 millióba kerül. Ennyiért tudod ki venne? Mert én nem, persze a jelenlegi fizetésemmel én bőven beérném egy 100-150 km-es hatótávúval, de az nem is kerülne 15-20 millióba, hanem csak mondjuk használtan 3-4-5 millióba.
Jelenleg még az akku legalább a kocsi felét kiteszi az árból, ez majd akkor megy lentebb, ha kiépítik az iparágat hozzá. Magyarországon kettő akkumulátorgyár is épül (vagy már talán kész is van), az egyik Gödön, a másik Komáromban. Utóbbiban azthiszem már próbagyártás is van.
"És nem,itt most nem arról van szó,hogy én meg fanatikus benzin rajongó vagyok,hanem arról,hogy ez az egesz elektromos autozas jelen formájában egy zsákutca.Legalább is én biztos vagyok benne,hogy a közlekedést megreformáló elektromos autózást nem ez fogja elhozni,hogy akkumlátorokat töltögetünk."
- Ezt nem tudom megmondani, de jelenleg, akiknél a nagy pénz van, azok mind nyomják az e-autóba a pénzt, ennyit látok. Láttam olyan autót is, ami full napelem, igaz, hogy csillagászati ára van és gyakorlatilag tölteni sem kell, csak kiparkolni vele a napra, de ez még a technika kezdete.
Én jóval tisztábbnak érzem a benzinesnél, harmadannyi alkatrésszel, halk működéssel, közvetlen károsanyag kibocsátás nélkül.
Olyan persze nincs, hogy valami ne szennyezne, az elektromos autó előállítása is szennyező. A kérdés az, hogy mennyivel? Ha a mérleg nyelve az elektromos javára mozdul el, akkor már megérte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!