Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire ment nektek a vezetés...

Mennyire ment nektek a vezetés eleinte?

Figyelt kérdés

Most voltam 3 alkalommal vezetni, de most először rutinpályán. És hát elég rosszul ment. Még az is nehezen megy, hogy elinduljak. Illetve nehezen találom meg a surlódási pontot (kuplung + kis gáz) mert mindig elkezd rángatni az autó...A váltás sem nagyon megy, csak ha mondja az oktató, hogy rakd kettesbe, csinálhatod a hármast stb.

Nektek hogy ment eleinte?


2010. aug. 9. 21:53
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
Hát még ez normális, hogy nem tudod, hogy mit hányasban kell csinálni, mert nincs is előírva, hogy melyik sebességi fokozatot kell használni. Szerintem eleinte elég, ha arra koncentrálsz, hogy jól meg tudd csinálni a rutinfeladatokat, aztán majd városi vezetésen a helyére kerülnek a dolgok szépen. 1esben indulsz, kettesben szoktak kanyarodni (általában), egyébként célszerű 3-asba, majd 4-esbe felváltani városban is, 5-ös mondjuk városon kívül, illetve autópályán, de ez csak ilyen irányvonal, rutinon talán csak 3-asban mentem, szóval ott annyira lassan kell menni, hogy nem is alakul ki az az érzék, ami majd később városban, hogy mikor mit jó csinálni.
2010. aug. 9. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
Uhh de most olvasom ez azért elég kemény, hogy egyből város. Mert amúgy jó az, hogyha pár óra után kivisz forgalomba, és nem várja meg a 10 kötelező órát, de azért egyből város az elég ijesztő lehet. Szóval nyugalom nagyon sok gyakorlást igényel a dolog, de majd a helyére kerülnek a dolgok, csak ahogy az előttem szólók már mondták, először koncentrálj a rutinra, mert úgy nem lehet vezetni a forgalomban, hogy vezetéstechnikai dolgokon kell aggódnod (pl. jajjj el tudok-e indulni zöld lámpánál stb stb), mert egyszerűen nem marad időd arra, hogy tájékozódj, eldöntsd kinek van elsőbbsége, lereagálj dolgokat, gyalogost stb. De majd óráról órára alakul a dolog, az viszont fontos, hogy érezd, hogy fejlődsz, és lehet hogy jobb, ha mielőtt újra városoztok inkább picit gyakoroltok rutinon többet, de hát ez oktatódtól is függ.
2010. aug. 9. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 Kokas Lajos ***** válasza:

Én már párszor leüvöltöttem egy-két oktató fejét, aki rutintalan sofőröket visz ki a városi közlekedésbe. Nem vagyok türelmetlen, nem az zavar, ha valaki lefullad előttem (gyakorlott sofőrökkel is előfordul néha), az én problémám az, hogy ha egy cukrász tanuló elront egy sütit az kidobja és csinál egy másikat, de az utakon néha emberek közlekednek, olyanok is akik nem pótolhatók! Sokan azt gondolják, hogy ez kukacoskodás, de ha egyszer történik ebből probléma akkor az visszafordíthatatlan!

A sebességváltás miértjét szintén meg kellett volna tanulnod a műszaki oktatáson! Azt, hogy mikor kell váltannod és, hogy hol vannak a sebességek, szintén rutin pálán kéne begyakorolni, mert bármilyen tevékenység (váltó nézegetése, fordulatszámláló figyelése) ami elvonja a figyelmedet a vezetéstől, potenciális veszélyforrás. De továbbra is azt mondom, ne görcsölj, ha a rutint begyakorlod, akkor egyszerű lessz minden!

2010. aug. 9. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
100%

Nyugi. Belejösz. :) Nem lehet az olyan rossz, ha a városba is bemer vinni. Én szerettem az oktatómat, rendes volt, ő is először városba vitt, kicsit féltem. Fuvarozni kellett ide-oda, sokszor aludt is. Egyész jól vezettem. Aztán eljött a rutin vizsga, ahol sokkot kaptam. :D Úgy reszketett a lábam, h nem tudtam elindulni, a vizsgabiztos azt mondta szívjunk el egy cigit, majd utána megyünk. :D

Az előző oldalon jól leírta a váltást valaki, bár ez változó, de nagyjából mindenhol jó. Nálam előszeretettel kötöttek abba bele, hogy tolatásnál gyakrabban néztem a tükröt, mint hátra, bár nem csak én. Pedig így könnyebb. Mindenkinek van hibája eleinte. Próbálj nyugodt maradni, ne ízgulj.

2010. aug. 9. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
Jó de rutinon sok olyan dolog van, amit nem tudsz gyakorolni, szóval még mindig számtalan dolog van, amit utána városban tudsz csak megtanulni. Nyílván az alapokra jó a rutin, utána ez majd tökéletesedik, átalakul városi vezetésre. Nekem pl. valamiért az nem ment, hogy gyorsan elinduljak, túl sokat pepecseltem a váltással, gyorsítással stb. Aztán forgalomban jöttem rá igazán, hogy ezt milyen tempóval is kell csinálni. És számtalan ilyen dolog van.
2010. aug. 9. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszaitokat, és nagyon köszönöm a sebességváltás leírását is. :)


Egyébként én is érzem, hogy nem jó, hogy rögtön forgalomban kezdtem, dehát ez ugye az oktatón múlik. Én mondtam is neki, hogy még soha 1 métert sem vezettem, de ő azt mondta, hogy ő a jobb oldalról is el tudja vezetni a kocsit...ez akkor volt mikor a második kresz órám megvolt. (Ami így tényleg hülyeség volt, mert még az alapvető szabályokat sem tudtam akkor. Igaz, hogy a kresz vizsgám csak múlthéten lett meg, és attól még vezettem, de így már azért jobb volt, hogy tudtam, hogy kikre kel figyelni stb)

Egyébként írta valamelyikőtök, hogy addig nem érdemes vezetni forgalomban amíg nem tudom a sebességváltót használni, amíg rá kell pillantani. Pont ma mondta, hogy ne nézzek a sebváltóra ha váltok. Dehát hogyne néznék rá, mikor még nagyon bizonytalanul tudok váltani...Még ha ránézek akkor sem mindig találom el. Igaz egyébként, hogy a gyakorlások alatt egyre jobban belejövök, de elég sokszor meg kell csinálni 1-1 feladatot, hogy menjen, pedig ma elég "könnyűeket" gyakoroltunk.

2010. aug. 9. 22:58
 17/22 anonim válasza:

Ne aggódj, belejössz! Én kb a 7. órámat vezettem a rutinpályán, és még akkor is sokat bénáztam, de szerencsére mostmár jobban megy. Holnap lesz a vizsga..:|

Mindenki bénázik, én is azt gondoltam, hogy biztos csak én vagyok ilyen ügyetlen, de nem, ez tök normális :)

2010. aug. 10. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
Engem 15 évesen nagyapám kivitt egy elhagyott útra a semmi közepére.. na ott borzalmasan ment.. rángatott az autó.. stb... Rutinon első óra jól ment a második szarul a többi aránylag jól... most már nem kell lenéznem a váltóra, hogy biztos legyek, hogy 3-asba teszem nem egyesbe stb... A váltás érdekes... Igazából én onnan érzem, hogy suliba oda-vissza buszoznom kell és ott hallom, hogy vált a sofőr... felpörgeti rendesen sokáig lenyomja a kuplungot és utána rakja a köv. sebességet. '-es elindulás.. 20-nál tovább nem érdemes húzni... 2-es a lassú haladás... 35-40 körül mehet neki a 3-as és 50-nél pakolhatod a 4-est... egyenlőre ezekre lesz szükséged.. azt hiszem 80-ig kell kihúzatni az 5-ösig röviden ennyi. Holnap rutin vizsga és nagyon nem bízok magamban. Szurkoljatok.
2010. aug. 10. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim válasza:
Utolsó, sok szerencsét, nekem is holnap lesz, és szintén kb ugy érzek, mint te :) De hajrá, sikerülni fog!
2010. aug. 10. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
Nos itt vagyok. Sikerült!! Elvileg hibapont nélkül. fékfolyadék szintjét kellett ellenőrizni ill. Y-ozni kellett. Az Y-ban javítanom kellett mert nem mertem megkockáztatni, hogy felmenjek a szegélyre... Mondta is a vizsgabiztos, hogy hátra még bőven mehettem volna de így is meg lett:) Viszont amint beültem és elindultunk alig tudtam tartani a kuplungot annyira remegett a lábam...
2010. aug. 11. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!