Alacsony fordulaton való vezetés megöli a motort?
pl. városban 50. 5be 1300-1500 rpm, tehát az káros a motorra nézve?
(alacsony fogyasztás miatt vezettem eddig így,de túlzás hogy jó, eddig vagy 10ezer km et vezettem szóval kezdő vagyok)
Alacsony fordulaton, magas sebességfokozatban nem jó játék haladni. A motor alig pörög, kicsi az olajnyomás, de terhelés van bőven. A szívó benzinmotorok lent jellemzően nyomatékszegények, így nem jó nekik, ha így kell erőlködniük. Ennél a motornál célszerű lenne kicsit magasabb fordulatot tartani.
Persze ez mindig a helyzettől függ: ha úgy néz ki, hogy huzamosabb ideig tudsz 50-nel haladni és nincs semmi nehezítés (emelkedő, nagy teher), akkor lehet tartani ezt az alacsony fordulatot. Viszont ha gyorsításról van szó, az ilyesfajta csörömpölést hamar megunja a motor.
Szia. Rossz a motornak. Ha még egy bivalyerős, nyomatékos dízellel tennéd, talán nem lenne baj, de az 1.6-os benzinesnek szerintem nem tesz jót. Nekem 1.4-es benzinesem van, városban mindíg 4.-be teszem a váltót 50-nél, csak akkor van 5.-be ha véletlenül ott felejtem. Persze ez autófüggő, hogy melyik mennyire szereti, vagy bírja, illetve gondolom váltóáttételtől is függ. Bizti van olyan benzines amelyik vígan elmegy 5.-ben 50-el.
De az alacsony fordulaton autózás árt a motornak mert van minden sebváltó fokozatnak egy bizonyos "egészséges" sebessége, ami alatt fulladozik erőlködik, fölötte meg túlságosan pörög (sokat fogyaszt a motor) Ezt kell megérezni (megtanulni) és akkor optimális lesz a fogyasztásod is.
Üdv.
Hát lényegében ha csak tartod vele a sebességet akkor semmi baja nem lesz mert nem erőlködik a motor. Viszont gyorsítani magasabb fokozatban alacsonyabb sebességről nem előnyös, mivel a nagyobb "robbanások" az égéstérben jelentősen leterhelik a főtengelyt ami ráadásul nem is tud hamar felgyorsulni köszönhetően a magas fokozatnak.