Pagani76 kérdése:
A dieselmotor miért nyomatékosabb alacsony fordulaton mint a benzines? Gondolom a nagyobb kompresszióviszonyok miatt, de azért megkérdeztem.
Figyelt kérdés
2011. szept. 16. 20:24
3/4 anonim 



válasza:





A valasz pofon egyszeru: Ahogy irtad a suritesi viszony 2-4 szerosa a benzineshez kepest, de az eges lasabban zajlik le. Ergo sokkal tobb uzemanyagot tudsz befecskendezni de az lassabban eg el. Vagyis sokkal nagyobb a robbanas de a hatasfok a fordulatszam novekedesevel romlik. Mint a toltesi tenyezo.
4/4 Bajer 



válasza:





Jobb hatásfokkal működik mint a benzinmotor. A gázolaj-levegő keverék hirtelen robban be, sokkal nagyobb nyomással. Ez nagyobb mértékben terheli a hengert, hengerfejet, főtengelyt, dugattyút és hajtókart, úgyhogy sokkal masszívabbra, nehezebbre tervezik a diesel motorokat. A régi dieselek hangosabbak, mert az üzemanyag öngyulladása a kezdetleges porlasztási móddal kombinálva kopogó égéssel jár. Sok esetben a hengerek felől nagyobb hang jön mint a kipufogóból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!