Mi értelme a garázsnak?
"Egy 20 éves átlag autónak tök fölösleges 5-6 millióért garázst venni"
Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Kapaszkodj meg! Alig 200.000 Ft értékű autóm van. És egy családi háznál lévő, 90-es években épült jó állagú, fűtött, 36 m2-es garázsom van, aknával, elektromos kapuval. Az eredeti fénycsöves világítást pár éve cseréltem le korszerűbb led panelekre + kapott egy új műgyanta padlót. Épp most vettem 90e-ért egy műhelykocsit, hogy a szerszámoknak is legyen normális helye. Azért mert olcsó autója van valakinek, nem jelenti hogy igénytelen és olyan skót, hogy semmire nem költ, ami az autóval kapcsolatos. Fogalmam sincs mennyit érhet érhet ez a garázs. A környékünkön a romos, vizes, omladozó vakolatú hullámpalás lyukakat a lakótelep mögött a susnyásban lévő garázssoron árulják 3-4 millióért.
Szóval csak azért mert valakinek régi olcsó autója van, nem jelenti azt hogy nem vigyáz rá, üti-vágja, elhanyagolja és kint aszalja az utcán. Pont hogy egy új autót féltenék kevésbé. Azon még tökéletes a fényezés és az alvázvédelem. Akár 8-10 évet, míg egy gazdánál van, simán kibír (bár nem használ neki) ha áztatja az eső, vagy tűzi az UV. Csak annyi történik, hogy 10 éves korára átlagautó kinézete lesz, nem újszerű. Egy 20 éves autónál ez nem mondható el, hogy 30 éves koráig elvan az utcán jelentős állagromlás nélkül.
Az ismerősöd lehet nem csak szimplán hagyja rohadni a kocsit hanem ápolja a fényezést hogy ne pusztítsa le az időjárás.
De azért ha rámenne valaki egy finom polírral kicsit fényesíteni rajta, akkor meglepődnél. :)
"Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Kapaszkodj meg! "
És azt a garázst te építetted a 20 éves autónak, vagy már amúgy is ott volt? Ráadásul egy családi házról beszélünk, ahol fillérekből össze lehet hozni egy garázst.
Nem értetted meg a példámat. Ha panelben laknál, akkor a romos, vizes, stb sz..r garázsért most zsebből kipengetnél 3-4 milliót azért, hogy egy 200 ezer forintos autót tarts benne? Na ugye, hogy nem.
"Egy 20 éves autónál ez nem mondható el, hogy 30 éves koráig elvan az utcán jelentős állagromlás nélkül."
Pont ugyan úgy ellenne, ha nem "igénytelen és olyan skót, hogy semmire nem költ, ami az autóval kapcsolatos".... :) Alvázvédelem, szigetelő gumik cseréje ott ahol beázást okozna, kezdődő rozsdásodások megoldása és kész. Mellesleg ugyan úgy meg fogja enni télen a sós latyak, ha garázsban van és használod is. Nem az utcán állástól megy tönkre az alváz, az ott vizes sem lesz, hacsak nem lentről felfelé esik az eső.
"És azt a garázst te építetted a 20 éves autónak, vagy már amúgy is ott volt? Ráadásul egy családi házról beszélünk, ahol fillérekből össze lehet hozni egy garázst."
Apám építette, a 90-es években, én akkor még gyerek voltam. Én csak felújítottam, mikor megörököltem. Ha nem lett volna, vagy el kellene költöznöm, olyan házba, ahol nem lenne garázs, ugyanígy felépíteném. Nem az udvaron állna az autó, értéktől függetlenül.
"Nem értetted meg a példámat. Ha panelben laknál, akkor a romos, vizes, stb sz..r garázsért most zsebből kipengetnél 3-4 milliót azért, hogy egy 200 ezer forintos autót tarts benne? Na ugye, hogy nem."
Hát ezzel most nagyon mellélőttél. Ugyanis korábban laktam panelban. Vettem volna garázst, de mivel tudtam, hogy csak átmenetileg pár évig élek ott, ezért inkább béreltem egyet. Erre se sajnáltam a pénzt. Sőt, helyben nem kaptam garázst, csak jó 10-15 perces gyaloglásnyira. Nem esett le a karikagyűrű az ujjamról naponta kétszer ennyit sétálni. Inkább ezt a kis kellemetlenséget választottam, mint hogy az utcán aszaljam a kocsit.
"Pont ugyan úgy ellenne, ha nem "igénytelen és olyan skót, hogy semmire nem költ, ami az autóval kapcsolatos".... :) Alvázvédelem, szigetelő gumik cseréje ott ahol beázást okozna, kezdődő rozsdásodások megoldása és kész."
Aham, tehát egy 20 éves autó karosszériája tökéletesen egyenértékű azzal amelyik most gurul le a gyártósorról?! Ma is tanultam valamit... Nem a gumi szigetelésről és a látható fényezett/alvázvédőzött részekről van szó. Kavicsfelverődés ugye egyetlen egy sincs egy 20 éves autón?! De ha van is, azt te naponta nézetcentiméterenként átbogarászod?! Az üregekben, nem látható részeken az üreg/alvázvédő nem öregedett semennyit, ugyan olyan mint új korában?! Ugye te rendszeresen szétvágatod az autót, letakarítod a régi réteget az üregekből, a kezdődő rozsdát is fémig és utána gyári minőségben visszahegesztetted, majd újra üreg/alvázvédőződ és véletlenül sem a régire gányolsz rá?!
"Nem az utcán állástól megy tönkre az alváz, az ott vizes sem lesz, hacsak nem lentről felfelé esik az eső."
Ha tudni szeretnéd, azon a pár napon, amikor egy évben tonnaszám szórják a sót, nem használom az autót, buszozok. Ha ez nem megoldható, akkor utána természetesen alvázmosás. Minden őszi kerékcserekor az alváz kritikus részin megújítom a waxréteget. A karosszériát is rendszeresen waxolom.
Tehát: Az utcán álló autóknál nincs páralecsapódás... Nem folyik végig az illesztéseknél minden egyes nap. Nem is fagy rá... A fényszórók, karosszéria ugyanúgy bemattul ezek szerint a garázsban is. Véletlenül sem a reggeltől estig tűző nap okozza... A párás ködös időben a 100% páratartalom kikerüli az autót, véletlenül sem érintkezik vele. Tökéletesen ugyan olyan mint egy száraz fűtött garázs... Amiket én tapasztaltam ezek szerint mind csak illúziók, megmagyarázod, hogy nem is úgy van.
Rendben, nem vitatkozom tovább. Nézz meg egy lakótelepi parkolóban lévő átlagos 20 éves autót és nézd meg az enyémet! Azután nyilatkozz, hogy nem számít a garázs!
" Azután nyilatkozz, hogy nem számít a garázs!"
Számít a garázs, de anyagilag közel sem ér annyit, mint amennyire gondolod. Nem azért néz ki jobban az autód, mint az átlag 20 éves, mert garázsban tartod, hanem mert foglalkozol vele. Fél oldalban írtad le, hogy mit csinálsz vele, amit az átlag emberek 99%-a le se szar.
Apám 20 éves Opelje világ életében garázsban volt, konkrétan alig használta heti 1-2 alkalommal és mégis korrodált már. Mert ő nem waxolgatta, nem mosatta az alját meg úgy kompletten letojta a karosszériát.
"Aham, tehát egy 20 éves autó karosszériája tökéletesen egyenértékű azzal amelyik most gurul le a gyártósorról?! "
Kapaszkodj meg, korrózióvédelem és fényezés szempontjából simán lehet hogy jobb egy régebbi autó, mint egynémely új. Ma már normális festéket sem használhatnak szerencsétlen gyártók, csak vízbázisút, az 1-2 éves Mazdák meg úgy rohadnak, mint más autó tizenévesen.
Tehát akkor még egyszer, mire is gondolok. Anyagilag számodra 100% hogy nem éri meg a garázs. Érzelmi szempontból biztosan, meg megnyugtató számodra, ezt értem. De most ha nem garázsban tartod az autódat, akkor mennyit érne? Nem 200-at, hanem mondjuk 100-at. És közben mennyit költöttél volna garázs bérlésre, ha nem használhatod apád garázsát? Kb milliókat. Megérte volna? A nagy sz..rt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!