Egr falazás? Mi értelme?
Mert az EGR az az : exhaust Gas Recirculation,azaz a kipufogógáz visszavezetés és újra elégetés.
Dízelnél annyi értelme van, hogy a kormot a kipufogógázból nem vezeted vissza a szívósorba - a kartergáz mellé - és nem fog összeállni egy nagy kokszos,kormos dzsuva mindenhol. Meg olcsóbb egy fémlapot odacsavarozni, mint a bedöglött EGR szelepet cserélni :D
Azért mert
1) Drága, egy gyári olyan 60.000 Ft-tól indul, más márkák 20-30.000-Ft tól, néha a neten találni 20.000 Ft alattit de az fene tudja meddig bírja, és általában előbb utóbb elromlanak az EGER szelepek. Kipufogógázt vezetnek a motorba, ami idősebb autónál már lerakódásokat is okozhat. Hibajelenség: megszorul a szelep, és mondjuk nyitott állapotben konkrétan megfojta a motort, pl leeseik a forulatszám, menet közben is megállhat az autó, ingadozó alapjárat stb de az gáz amikor leáll. Egy 2-300,000 Ft-os autón nem szivesen cserél az ember ennyi pénzért egy ilyent, márpedig egy 1999-es autón is van már általában ilyen, ha le lehet falazni (egy alátét van alatta, amin lyukak vannak, ez helyett szoktak olyant esztergálni, amin nincsenek lyukak, igy nem megy vissza a kiupufogógáz). A legolcsóbb megoldás. A CHECK ENGINE lámpa kigyulladhat emiatt, ha észreveszi a motorvezérlő computer, aki ki tudja iratni valakivel, az ki szokta iratni úgymond, tehát nem keresi az EGER szelep jelét a motorvezérlés és nem gyullad ki a CHECK ENGINE emiatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!