Mi értelme a garázsnak?
A kifakult fényezést nem evidens észrevenni összehasonlítási alap nélkül, főleg, ha gyárilag sem volt élénk színe.
Egy dolgot mondok csak, hogy miért jó a garázs: Mert megvédi az autót a környezet viszontagságaitól. Akit az állagmegóvás nem érdekel, annak a garázs sem feltétlenül szükségeltetik.
Régen garázsban volt tartva a családi autó, több mint 20 évig. Az én autóm is először garázsban volt, majd több mint 20 éve nem garázsban áll az aktuális autóm. Egy garázsban védettebb az időjárás viszontagságaitól, pl nem veri el a jégeső, nem fakítja a nap UV sugárzása, nem lesz olyan koszos, nem szarják le a madarak, nem hordja tele a szél szeméttel, porral stb. A nap UV sugárzása öregíti és töredezetté teheti az ajtó-ablak tömitéseket, a keréken a gumikat, a fényezést fakítja, a felmelegedő beltér büdös lehet, a műanyagok megrepedezhetnek stb. Egyértelműen jobb, ha garázsban van egy autó. Nem veri állandóan az eső, hó, jég. Kisebb eséllyel mennek neki, karcolják meg, nyomják meg, stb. A motornak is jobb, ha télen nem olyan hidegben kell indulnia, egy garázs még ha nem is fűtött, pár fokkal melegebben tartja az autót. Nyáron nem olyan forró a kocsi, stb. Mindenképp jobb egy garázsban tartott autó. Én nem tartom garázsban, ahol laktam nem volt a tömbháznál garázs, meg városban néha többe kerül egy garázs mint maga az autód. Most udvarban áll a kocsi, nincs garázs ahová beférne. Attól függetlenül megbizható, jó állapotú, de jobb lenne ha garázsban tartanám.
Összességében hidd el, jobb ha garázsban van egy autó.
Másképp rohad egy garázsban tartott autó, és másképp egy szabad ég alatt.
Már ha rohad...
A rezsó 206 nem az a rohadós fajta amúgy.
Ismerősnek volt régen egy nagyon rohadós autója, kívülről szép volt, nem volt a szokásos küszöb/sárvédőív rozsda, ám egyszer csak kiszakadt a hátsó híd egy nagyobb gödörnél.
És az még csak alulról se látszott, szépen belülről rohadtak a nyúlványok.
Ne csak a karosszériában gondolkodj. Télen kint -15 fok van reggel, a garázsban meg +15. Szerinted melyik jobb a motornak, úgy hogy tudjuk, hogy a kopás legnagyobb része hidegindításkor keletkezik?
Ja és azért a komfortról se feledkezz meg, reggel eleve melegebb autóba ülsz be, hamarabb fűt, nem párásodik, nem kell róla vakarni a jeget. Ezek is szempontok.
Mi értelme a lakásnak, kiadni rá sok milliót, fizetni a számlákat, mikor a parkban a padon ingyen is lehet aludni? - Kb ilyen a kérdés.
Ha szerinted nem számít hogy az autót veri az eső, veri a jég, lecsapódik minden éjjel a pára, télen lefagy, lehet kapargatni minden reggel, tűzi a nap, szívja az UV, minden eső alkalmával szétázik, mindegy hogy télen -10 fokon indítod, ugyan olyan eséllyel rongálják meg, lopják el egy zárt garázsban, mint ha kint állna az út szélén, akkor ne használj garázst!
A Naptól való védelem. Fényezés, gumik, szélvédő körüli gumi tömítések, műanyag fényszórók, beltér mind rosszul viselik a tűző napot.
Viszont zárt garázs, vagy udvaron lévő, félgarázs között nincs nagy különbség, sőt, télen az utóbbi jobb.
Van értelme a garázsnak, csak nem mindegy milyen áron és milyen autót akarunk védeni.
Pl. Egy 20 éves átlag autónak tök fölösleges 5-6 millióért garázst venni, egy nagyobb városban.
De mondjuk ha van saját udvarod, ahová elfér egy könnyűszerkezetes garázs, ami fillérekből megvan, akkor azért az nem rossz dolog.
Hát akkor bontsd le.
Nekem azért ha lesz rá lehetőségem, lesz garázsom
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!