ABS es autónál hogyan kell fékolajat cserélni?
Ha csak cseréled, akkor jó a pumpálós, klasszikus módszer is, mert levegő nem kerül a rendszerbe.
A tartályból leszívod a fékfolyadékot, felöntöd újal.
A féket felpumpálod, nyomva tartod, közben valaki megnyitja az egyik (lehetőleg a főfékhengertől legtávolabb eső keréktől haladva a legközelebbi felé) légtelenítő csavart. Kifolyik a cucc, elzárja, majd te ismet pumpálod, tartod és így tovább, egészen addig, ameddig nem jön friss fékfolyadék a légtelenítőnél.
Közben figyeled hogy a tartályban a szint soha ne csökkenjen a minimum szint alá.
Ha a fékrendszer meglenne bontva akkor abs-es autónál nem mindig ilyen egyszerű.
Meg arra figyelj hogy az autódhoz való fékfolyadékot töltsd bele. Általában a tartályon fel van tüntetve.
Hát ugye ez most nehéz kérdés. Nem kéne hozzá nyúlni ha nem értesz hozzá... Ez lenne a válasz de ez nekem is a halálom, nem ezért kérdezted. Én se vagyok szakember, csak amit én tapasztalok azt leirom. Abs-es légtelenitésnél meg igazából minden formában úgy a profi ha vákumosan történik a légtelenités nem pedig fékpedál pumpával azaz, hogy 1 ember pumpálja a pedált mint a barom 10x, 10.re nyomva tartja. A másik meg az 1ik munkahengernél a levegőztetőn megnyitja a levegőztető csavart és engedi ki a levegőt a fékfolyadékkal együtt. Ez addig ismétlődik amig már csak fékfolyadék jön, levegőbúborék nem. Ha teljesen üres a rendszer, akkor értelem szerűen feltöltöd a tartályt teli. Mindig a tartálytól legmesszebb lévő keréken kell kezdeni. Általában (vagy mindig, nem tudom) ez a jobb hátsó. Ha vákumosan csinálod, akkor nem kell pumpálgatni csak szivatni a légtelenitőnél (nem 2 percig, elég sok idő mire egy üres rendszer lelégtelenedik) és ami nagyon fontos figyelni, hogy a tartályba sose menjen minimum alá. elsőre nyugodtan öntheted kupak szinültig. még 1 fontos dolog, ha teljesen üres a rendszer akkor már a kuplungot is légteleniteni kell. A fék és a kulung 2 körön van de 1 közös tartállyal üzemel. a kuplungnál a vákumos légtelenités nem játszik, ott csak a kuplungnyomogatás 10x, nyomvatart, alsomunkahengernél a légtelenitő megnyit folyadék+levegő kienged, légtelenitő elzár. ismétlés. Ugyan igy a fékeknél. Sorrendben tartálytól legtávolabbi, utána a másik a hátsótengelyen, majd elsőt tengely messzebbi aztán az utolsó. Mindengyiknél ezt végig kell játszani. Ha vákumosan csinálod akkor csak rá kell tenni a levegőztetőre, megnyitni aztán 'szivatni'. Ez azért jó mert 1 emberes. De akkor is figyelni kell, hogy a tartályba mindig legyen folyadék.
Ha valami nem világos inkább kérdezzd meg pontosabban, vagy tájékozódj részletesebben. Ez nem játék nem csak saját életeddel játszol.
#2-es vagyok
Ha jól tudom a mostani új autókkal már szoftveresen is illik tudatni, hogy fék légtelentiés történik, + egy hozzá specializált vákumos légtelenitővel (vagy csak sima kompresszor bosch zöldre festve 1 millióért nem tudom :D) . Ez azért kell mert igy a vezérlő kivezérli az abs tömböt különböző végállásokba, vagy hát müködteti, igy a teljes abs tömb is biztosan lelégtelenedik nem tud maradni benne sehol levegő.
Ha szoftveres légtelenítést csinálsz akkor nem kell a speciális vákuumos légtelenítő. Alapvetően az az elv, hogy ha csak fékfolyadék csere van akkor elég a pumpálós módszer. Viszont ha levegős lett valahol a rendszer akkor már muszáj szoftveressel csinálni.
A márkaszervizek se csinálják egyébként szoftveressel, nagyon ritka ahol igen.
#5-nek válasz (ésvagykérdés)
Ha fékfolyadék csere van, akkor nem, hogy levegős, hanem konkrétan üres. Ha arra ráöntöd a fékfolyadékot tartályon keresztűl akkor ott nem kicsit lesz levegős. Ki lehet azt is pumpálni értelem szerűen csak sok idő. Vákumos légtelenités mindig jó ha van ha nem akarod a pumpás módszert. Szoftveresnél meg miért nem kell vákumolni? Ott munkahengert elektromotor mozgatja mintha valaki nyomogatná a pedált? Mert én úgy képzelem el, hogy úgyanúgy kell szivatni a légtelenitőn át a folyadékot, csak a szoftver kimozgatja az abs tömbben (+amit még elektronika vezérel bármilyen munkahenger nemtudom) közül a levegőt de teljes nyomást mintha lábfékeznél nem csinál
https://www.youtube.com/watch?v=ZaaOr4FK8XM
kommenteket érdemes elolvasni.
Egyébként ajánlok egy bármilyen fékfolyadék cserés videót és látni fogod miért nem lehet üres. Sosem szokták szárazni járatni a tartályt, mert iszonyú szopás légteleníteni utána.
Az új folyadék van rátöltve a tartályban és addig pumpálják mind a 4 keréknél amíg az az új folyadék meg nem jelenik.
A szoftveresnél pedig lépésenként leírja, hogy mit kell nyitni, zárni és átpumpálja helyetted. Csak arra kell figyelni, hogy ne legyen üres a tartály.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!