A fékolajat miért kell 2 évente cserélni? Ti szoktátok?
van aki azt mondja cserélni kell, van aki azt, hogy nem, mivel zárt rendszer.
Nem tudom, én sosem cseréltem
Igen, szoktam.
Azért szoktam mert két év alatt a legjobban zárt fékrendszerbe is jut nedvesség és a fékfolyadék jellemzői romlanak. Fékfolyadék cserénél nem lesz feltétlenül jobb vagy rosszabb a fék, viszont intenzívebb igénybevételnél a felmelegedő fékek szintén emelík a fékfolyadék hőmérsékletét. Ha a fékfolyadék "szennyeződéseket" tartalmaz, pl víz tartalma megnő, akkor a forráspontja is megváltozik ( alacsonyabb lesz ). Az fékfolyadék forrásponton túl már nem tudja ellátni feladatát és a fék sem fog fogni.
Ezt akkor tapasztalható ha pl egy lejtős hegyi szakaszon sokszor kell intenzíven fékezni, egy idő után a fék felpuhul mert a felforrósodott fékfolyadék nem tudja működtetni a fékmunkahengereket.
A fékfolyadék nedvességszívó (higroszkópikus) idő teltével egyre több víz lesz benne, egyre csökken az eredeti ca. 280C forráspontja, és úgy jársz mint én.
A szélvédőt én is fejeltem, de a fékpadon, vizsgán, ahol relatíve hosszú ideig nyomják, mert mérnek, többször kellett nekifutni, és egyszer csak beesett a fékpedál.
Fék, no meg az olaj felmelegedett és felforrt...
Igen, célszerű két évente lecserélni.
Van akinek 60 000km mondjuk két év. Arra nem lennék büszke, hogy minden fékalkatrész gyári, ugyanis a fékbetét is hajlamos némi nedvességet felvenni és öregedni és egy idő után elkezd porladozni.
Mi elhisszük, hogy te okos, ügyes és profi pilóta vagy, de ha valaki eléd fordul/eléd lép vagy olyan szituációt teremt, hogy neked a motortérig kell nyomni a fékpedált, mert más lehetőséged nincs, és pont olyankor intenek majd be a fékbetétek meg a fékolaj, akkor mutasd meg mekkora Schuhmacher vagy.
Ezeket nem azért szokás cserélni, mert nem bír többet, hanem mert van egy intervallum, ami után nem garantálható, hogy úgy fog működni, ahogy az elvárható/előírt lenne.
Szuper vagy vezetéselméletből, csak épp a felelősségteljes gondolkodás teszten sikerül elbukni...
Érdekes, nekem ABS hiányában a mai napig állóra tudja fékezni mind a 4 kereket. De te biztos jobban tudod mint a szerelő és a vizsgabázis, ugyanis mint említettem nyáron volt műszakin, és az enyhén korrodált kipufogó dobon kívül semmit nem jegyeztek fel.
De ha már a felelősségteljes gondolkodásnál tartunk az előbb bukik meg rajta aki eszetlenül vezet... Nem egyszer volt már olyan szitu, hogy a felelősségteljesen gondolkodó sofőr az Audijával olyan közel jött mögöttem, hogy a belső visszapillantóban nem láttam a kocsi elejét, csak motorháztetőtől felfelé, ha ott valami miatt fékeznem kellett volna a 12 éves fékbetéteimmel valószínűleg egyszerre állunk meg, mert továbbtol az idióta...
A szerelő az legfeljebb szemrevételezni tudja, a fékpadon meg csak pillanatnyi fékerőt lehet mérni, mondhatni idealizált körülményke között.
De, legen igazad és mellé sok szerencséd is.
Előzővel értek nagyon 1-et.
Került hozzám autó, akinek a gazdája szintén úgy gondolta, hogy nem kell azt a fékolajat (pontosabban fékfolyadékot, mert az nem olaj) cserélni és berozsdásodott a fékkarmantyú előtt, alul a főfékhenger, ott ült meg víz, kráteres lett, a karmantyún meg látszott a nyoma, amikor előremozdult fékezéskor, akkor mindig maródott egy kicsit.
Végeredmény: teljes főfékhenger csere. Balesetveszélyes voltáról meg most nem szólnék.
Lehet győzködni, hogy nem kell cserélni, nekem ez nem fáradtság, az éves féktisztításkor, minden másodiknál kb. cserélem az olajat.
Én így gondolom....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!