Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A fékolajat miért kell 2...

A fékolajat miért kell 2 évente cserélni? Ti szoktátok?

Figyelt kérdés
Nekünk van egy 16 éves kocsink, újonnan vettük, de most is úgy fog a fék, hogy kifejelem a szélvédőt. Pedig még a gyári folyadék van benn.
2013. szept. 15. 20:50
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

van aki azt mondja cserélni kell, van aki azt, hogy nem, mivel zárt rendszer.

Nem tudom, én sosem cseréltem

2013. szept. 15. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Igen, szoktam.


Azért szoktam mert két év alatt a legjobban zárt fékrendszerbe is jut nedvesség és a fékfolyadék jellemzői romlanak. Fékfolyadék cserénél nem lesz feltétlenül jobb vagy rosszabb a fék, viszont intenzívebb igénybevételnél a felmelegedő fékek szintén emelík a fékfolyadék hőmérsékletét. Ha a fékfolyadék "szennyeződéseket" tartalmaz, pl víz tartalma megnő, akkor a forráspontja is megváltozik ( alacsonyabb lesz ). Az fékfolyadék forrásponton túl már nem tudja ellátni feladatát és a fék sem fog fogni.


Ezt akkor tapasztalható ha pl egy lejtős hegyi szakaszon sokszor kell intenzíven fékezni, egy idő után a fék felpuhul mert a felforrósodott fékfolyadék nem tudja működtetni a fékmunkahengereket.

2013. szept. 15. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

A fékfolyadék nedvességszívó (higroszkópikus) idő teltével egyre több víz lesz benne, egyre csökken az eredeti ca. 280C forráspontja, és úgy jársz mint én.

A szélvédőt én is fejeltem, de a fékpadon, vizsgán, ahol relatíve hosszú ideig nyomják, mert mérnek, többször kellett nekifutni, és egyszer csak beesett a fékpedál.

Fék, no meg az olaj felmelegedett és felforrt...

Igen, célszerű két évente lecserélni.

2013. szept. 15. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
2013. szept. 15. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
68%
12 éves az autóm, újonnan vettem, még minden fék alkatrésze gyári, igaz csak 60e km-t futott. Simán átment a műszakin, idén nyáron, használat közbe meg soha nem használom sokszor egymás után intenzíven a féket, hosszú meredek lejtőn visszaváltok és a motorfék kényelmesen levisz, fékezgetés helyett, egyenes úton meg nem tapadok az előttem haladó seggébe és fékezgetek gyorsítgatok állandóan. Bár aki így vezet meg is érdemli hogy cserélgessen mindent az autójában 2 évente, és tankoljon 2x annyit mint az aki normálisan vezet.
2013. szept. 15. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
65%

Van akinek 60 000km mondjuk két év. Arra nem lennék büszke, hogy minden fékalkatrész gyári, ugyanis a fékbetét is hajlamos némi nedvességet felvenni és öregedni és egy idő után elkezd porladozni.


Mi elhisszük, hogy te okos, ügyes és profi pilóta vagy, de ha valaki eléd fordul/eléd lép vagy olyan szituációt teremt, hogy neked a motortérig kell nyomni a fékpedált, mert más lehetőséged nincs, és pont olyankor intenek majd be a fékbetétek meg a fékolaj, akkor mutasd meg mekkora Schuhmacher vagy.


Ezeket nem azért szokás cserélni, mert nem bír többet, hanem mert van egy intervallum, ami után nem garantálható, hogy úgy fog működni, ahogy az elvárható/előírt lenne.


Szuper vagy vezetéselméletből, csak épp a felelősségteljes gondolkodás teszten sikerül elbukni...

2013. szept. 15. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Érdekes, nekem ABS hiányában a mai napig állóra tudja fékezni mind a 4 kereket. De te biztos jobban tudod mint a szerelő és a vizsgabázis, ugyanis mint említettem nyáron volt műszakin, és az enyhén korrodált kipufogó dobon kívül semmit nem jegyeztek fel.

De ha már a felelősségteljes gondolkodásnál tartunk az előbb bukik meg rajta aki eszetlenül vezet... Nem egyszer volt már olyan szitu, hogy a felelősségteljesen gondolkodó sofőr az Audijával olyan közel jött mögöttem, hogy a belső visszapillantóban nem láttam a kocsi elejét, csak motorháztetőtől felfelé, ha ott valami miatt fékeznem kellett volna a 12 éves fékbetéteimmel valószínűleg egyszerre állunk meg, mert továbbtol az idióta...

2013. szept. 16. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

A szerelő az legfeljebb szemrevételezni tudja, a fékpadon meg csak pillanatnyi fékerőt lehet mérni, mondhatni idealizált körülményke között.

De, legen igazad és mellé sok szerencséd is.

2013. szept. 16. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Nagyon ott vagytok a témában,hogy műszaki vizsga alkalmával nem állapították meg hogy cserélni kell.Ez azért van mert nem mérték meg a forráspontját,mert nem szokták.A fékpadon kb. 1,5-2 percet fékeznek összesen,akkor sem nagy erővel,és két fékezés között van ideje hűlni.Szóval nem itt fog megmutatkozni a probléma,hanem ott amikor a kis családdal csomaggal megpakolva már fél órája ereszkedsz lefelé az alpok valamelyik szerpentinjén és elédszalad az iskoláscsoport.Nahh akkor nem fogsz megállni! 2-3 évente érdemes cserélni,attól függ mennyit megy esőben-hóban a kocsi,én két évente szoktam.A fékfolyadék higroszkópos,a gumi fékcsövön keresztül!!!!! veszi fel a vizet,így a legrosszabb helyen pont a munkahengerben,ami ugye a legjobban melegszik az egész körben,pont ott csökken drasztikusan a forráspont.Valamint ABS-es autónál ha sokat dolgozik egyfolytában az ABS akkor tudja begőzösíteni a vizet,az sem kellemes.Valamint azt is szoktam ajánlani hogy amikor betétcsere van akkor érdemes cserélni gumifékcsövet mert annak is van egy olyan tulajdonsága hogy bedagad,és amikor megnyomod a pedált a munkahenger átpréseli rajta a folyadékot,de nincs meg az akadálytalan visszafolyás,így nem áll vissza betét nullára,befog,és télen volt már e-miatt autó az árokban.Csak egy autószerelő véleménye.
2013. szept. 17. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Előzővel értek nagyon 1-et.

Került hozzám autó, akinek a gazdája szintén úgy gondolta, hogy nem kell azt a fékolajat (pontosabban fékfolyadékot, mert az nem olaj) cserélni és berozsdásodott a fékkarmantyú előtt, alul a főfékhenger, ott ült meg víz, kráteres lett, a karmantyún meg látszott a nyoma, amikor előremozdult fékezéskor, akkor mindig maródott egy kicsit.

Végeredmény: teljes főfékhenger csere. Balesetveszélyes voltáról meg most nem szólnék.

Lehet győzködni, hogy nem kell cserélni, nekem ez nem fáradtság, az éves féktisztításkor, minden másodiknál kb. cserélem az olajat.

Én így gondolom....

2013. szept. 17. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!