Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szidják nagyon sokan a...

Miért szidják nagyon sokan a H-s astrát?

Figyelt kérdés

Gondolkozom erősen a H-s astrákon. 2006 körüli benzineseket nézegetek, 1.4-1.6

Itt is rengeteg kérdés alatt szidták (olyanok akiknek volt is). Fórumokon is eléggé vegyes a vélemény. Egy ismerősömnek van 1,4 benzin, ő is eléggé kinlódik vele, cserélni akarja.

De ahhoz képest, hogy mennyire megosztó iszonyú sokat látok belőle az utcákon, szinte minden sarkon van egy. A G-s nagyon népszerű. Mi a baj a H-s astrával?



2020. szept. 23. 20:18
 1/7 anonim ***** válasza:

H astrák kb 90%-a Essentia, Enjoy felszereltség a magyar használtautó piacon. Ezek totál fapad autók.

Egy extrázottabb darabban van adaptív lengéscsillapító, kanyarkövető xenon, digit. klíma, napfénytető, tempomat, tolatóradar stb.

Csak ilyen szinte nem kapsz az országban.


Szerettek rohadni amúgy a toronycsapágyak, kormányoszlop is problémás része volt az autónak.

2005 körül volt egy nagyon idegesítő hibája, CD érzékezlő sokszor úgy érzékelte, hogy bedugsz egy cd-t, ilyenkor bekapcsol a lejátszó. Azonban CD nincs, és átvált rádióra. Ez szól reggelig, amíg ki nem kapcsolod.

Sok egyéb elektronikai anomáliáról is hallottam, én személy szerint ezzel találkoztam.

1.6os motornak problémái voltak a változó szelepvezéréssel.

EGR szelep sem a legélesebb kés a fiókban.


1.4 szerintem túl lomha ehhez az autóhoz, legalább 1.6-al kell venni. Nekem a belseje nem igazán tetszik, fedélzeti computer olyan gagyi nekem.

2020. szept. 23. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nekem is H Astrám van, 1,6 benzines, kombi. 80 ezer km-rel vettem 3 éve (legalábbis annyit mutatott a számláló), most van benne 200 ezer. Az enyémben van tempomat, digitális klíma, tolatóradar.

Amit eddig cserélnem kellett:

- Féktárcsák, fékbetétek

- Lengéscsillapítók

- Stabilizátor rúd

- Hátsó rugó (eltört)

- Kipufogódob (szétrohadt)

- Klíma előtét ellenállás

- Légzsákvezérlő

- Olaj és szűrők

A motorral nem volt probléma, az olajat nem eszi, a hűtőfolyadék tiszta, ha kell indul. A vegyes fogyasztása nálam 6,7 l, nagyrészt országúton és autópályán. Csak országúton, nagyon visszafogottan vezetve 6,2-6,4 l. Autópályán 130-nál 6,8-7l. 130 felett a fogyasztása drasztikusan megnő. Az előzést kétszer is meg kell gondolni vele, mert nagyon lomha, legalábbis a kombi. Az ülések párnázata elég kemény, hosszú úton nem túl kényelmes. Autópályán már 130-nál is elég hangos. Az 1-es fokozat nagyon rövid, a kuplung kemény ami városban nem túl kellemes. Főleg országúti használatra ideális lehet. Alkatrész viszont van hozzá bőven.

2020. szept. 23. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
A G Astra kevésbé volt problémás,egyszerűbb,meg szerintem szebb is. Ebből is találni még szépeket.
2020. szept. 23. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
A H Astra amikor készült akkor az Opel már leszálló ágban volt (a GM, az amerikai tulajdonos problémái miatt), messze nem tudtak akkora pénzt/energiát tenni a fejlesztésbe mint előtte. Utána jött a J Astra, ami egy egyszerű és elavult konstrukció volt, spóroltak amin lehetett, nem is hozta a várt eladási számokat, még nagyobb bajba került az Opel. A K már állítólag jobban sikerült, de már nem tudta megmenteni a céget.
2020. szept. 23. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Nekem és fateromnak is H Astránk van, nekem közepesen felszerelt kombi, automata, 1.8 de nem a változó szelepvezérléses, kipufogó könyök mögötti hőcserélős motor 140 lóerővel (aminek egyébként normál karbantartás mellett nincs gyakrabban problémája a szelepvezérléssel, mint bármelyik más autónak - 5 éve Opel szerviz szerelője), hanem a régebbi, 125 lovas Z18XE. Fateromnak a 150 lovas 1.9 dízel. Mindkét autó jó arra amire kell, de az első üléseket, amiből egyébként 3 féle verzió van, én is ki fogom cserélni egyel jobbra, aminek az ülőlapja billenthető. Javítanom nem kellett semmit a kopóalkatrészeken kívül, típusbetegsége az első lengéscsillapító felső rögzítési pontjának korrodálása, ami egy fém tányér és külön, toronycsapágy nélkül is cserélhető, ezt az ősszel még meg kell csinálnom. Faternak az ötajtóson a gyári sportfutómű hátsó rugója tört el, ez is a gyakori problémák közé tartozik. Egyébként nagyon szerethető autó, de az 1,4-es láncos motort kerülném vele, nem való a nagy autóhoz. Ezek a Corsában jók vegyes használatra. Az 1,6 kompromisszumos alternatíva, az 1,8 125 lovas az egyik legjobb motorja az Opelnek és elég dinamikus, a 140 lóerős Z18XER pedig kimondottan jól megy, de karbantartása macerásabb főleg magasabb futásteljesítmény mellett, mert az olaj-hűtővíz hőcserélőn, ami a katalizátor hőjétől tömítetlen lesz, szeretnek elrohadni a csavarfejek és nehéz szétszedni.
2020. szept. 24. 05:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Nekem egy 1.7CDTI-m van már 8 éve. 2. tulaj vagyok, az autó Cosmo felszereltségű, magyar első forgalomba helyezésű, tehát nem import autó volt. Minden földi jóval felszerelet, ami elérhető volt hozzá. Fűthető félbőr ülés, esőszenzos, fényszenzor, aktív kanyarkövető bixenon fényszóró, színes kijelzős fedélzeti navigáció, TPMS rendszer (már akkoriban, amikor még nem volt kötelező!), adaptív lengéscsillapításű sport futómű, függönylégzsákok, stb... Felszereltségben szerintem ma sem kell szégyenkeznie.

Nagyobb műszaki problémám soha nem volt vele, pedig elég intenzíven használva volt.

Azóta van egy újabb, 2018-as autóm is. Eredetileg úgy volt, hogy a H Astrát eladom. De mivel már nem fiatal, sok km is van benne és mivel ennyire ritka példányom van, nem volt szívem elszórni aprópénzért, pár százezerért. Hiszen hibátlan autó. Vezetni is nagyon szeretem. Így maradt második autónak, a garázsban elfér.

Amiért sokan leszólják: a 2010-es években nagyon népszerű használtató volt. Ahogy egyre olcsóbb lett, ez még inkább igaz. Valamint újonnan fapad felszereltséggel cégautónak is vagon számra vették. Ennek következtében rengeteg van a piacon. Ráadásul a mai napig külföldről is tömegesen hordják be őket. A többségük ismeretlen előéletű, nem épp papásan vezetett, sok tulajos, tekert órás példány. Emiatt műszakilag a többség nem tökéletes állapotú. Ha valaki kifog egy ilyet, akkor ebből kiindulva az egész márkát elkezdi szidni és szanaszét kürtöli. Így alakulnak ki az ehhez hasonló városi legendák. Az is elkezdi szapulni, akinek soha nem is volt. Mert a szomszéd sógorának az unokaöccsének a kollégájának ilyen volt és azt monda hogy kaka, akkor az kaka és nem szabad ilyet venni...

Ha kifogsz egy olyan, aminek volt gazdája, vigyáztak rá, esetleg garázsban volt tartva, karbantartották, nem

- "jó lesz abba a teszkós 10W40-es olaj is 5 évente",

- "ha tönkremegy az adaptív lengéscsillapító, nem veszünk újat drága pénzért, hanem lekötjük hogy ne jelezzen hibát, jól van az úgy",

stb. stílusban használták, akkor egy teljesen jó autó. Csak mivel eléggé felhígult a piac, a fent írt okok miatt, ilyet nagyon nehéz már találni.

2020. szept. 24. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
0%
Az Opel sose volt jó autó.
2020. szept. 24. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!