Igaza van a Becsületneppernek hogy minél újabb egy autó annál rosszabb?
Na és mi a jobb akkor, egy új illatos modern autóban ülni, ami bír 10 évet különösebb probléma nélkül, utána elkezd rozsdásodni, romlani stb., ezért leteszed, vagy pedig ülsz egy régi más által levetett, már eleve rozsdás, állandóan elromló autóban?
Köztest kell megtalálni. Viszonylag új, jó állapotú, karbantartással sokat még elmenő autót kell venni, ami kicsi értékvesztésű. Ennyi.
Érdekes, nekem több ismerősöm is ehhez hasonló véleményen van. Nem pont azt mondják, hogy mindenen spórolnak, hanem hogy pl. a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében egyre vékonyabbak a karosszérialemezek, és hamarabb átrozsdásodnak. De alkatrészekre kifejezetten hallottam már olyan véleményt, hogy a gyártóknak az a céljuk, hogy ne tartson ki évtizedeken át, hanem hamar menjen a kukába az egész kocsi - és vegyél egy újat.
Kifejezetten a német autókra mondják ezeket, a BMW-kre meg a VW-konszern autóira. A Mercedesről nemigen hallottam véleményt, csak azt, hogy minden alkatrész csillagászati összeg; az Opelt és a Fordot nem szokták szidni; a francia és olasz autókat viszont alapból nem tartják tartósnak.
Ismeretségi körömben egyre inkább az a vélemény, hogy még a japán autók a legtartósabbak, de Mazdáknál (különösen egyes fajtáknál) a rozsdásodás nagyon hamar jelentkezik.
Akik ezeket mondják nekem, azok egy része AUDI-ban (VW-konszern!) dolgozó mérnök. Azt gondolom, nem véletlenül mondják.
A kérdés ebben a formában csúsztatás.
Nem ott van a hangsúly, hogy a régi milyen jó, azokkal szemben meg az újak mennyire nem jók.
Használt autóknál fontos az állapot a Kopasz is sokszor mondja, hogy ez a vödör csavar, vagy még csúnyábban fejezi ki magát.
Azt pedig nem csak ő állítja, hogy az autógyártás túlzásba viszi a spórolást, nem minőséget, hanem csak minőség érzetet gyártanak, az előírt biztonsági elektronika pedig idővel mind egy meghibásodási lehetőség lesz (nem vitatva azt, hogy egy részük egyértelműen hasznos, de vannak kétesen szükségesek, amit sokan ki is kapcsolnak)
Határozottan nem.
Nagyon sokat fejlődött az autóipar mind megbízhatóság, mind hatékonyság terén. Egy mostani új autó kb. űrtechnológia egy 20 éves vasdarabhoz képest (és ez alatt nem az alkatrészek számának növekedését értem, amitől a kispénzű magyar autóvásárló általában retteg, pedig rutin karbantartással semmi extra dolog nincs itt).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!