Miért ragaszkodnak még mindig olyan sokan Európában a manuális váltós autóhoz automata helyett?
Sokan mondják, hogy mert kontrollt akarnak a váltás felett, de ez marhaság, mivel kb minden modern automata ad lehetőséget fel/le váltásra egy gombnyomással. A visszaváltás meg amúgy is alap automatikus padlógáz vagy erős emelkedő esetén.
Városban a kuplung 1, kuplung 2, kuplung üres szisztéma van ismétlődése esetén árulja már el nekem valaki hogy miért olyan jó a manuális.
Egyszerűen nem találok egy értelmes indokot, hogy miért ne vennék inkább egy ki fokozatú automatát (pl Mercedes A180, A200 vagy Infinity Q30, ezek tetszenek), netán egy hibridet CVT-vel.
Az egyetlen ok amit látok: az emberek élvezik a váltogatást és úgy fogják fel a vezetést mintha egy videojáték lenne, ahol minél több kezed foglalt a az irányítással annál jobban élvezed, ha meg csak gázt meg féket kell nyomni meg kormányozni kell akkor egyesek úgy gondolják hoy az úgy már unalmas.
volt egy rokonom két éve halt meg akinek Nissan autókereskedése volt Kanadában.
Tudvalevő hogy ott a manuális váltót már vagy 30-35 éve elfelejtették. Azt mondta nekem a rokonom 2000-ben, hogy Kanadában vagy Amerikában hogy ha manuális váltós autót akarsz azt külön rendelni kell mert a szalonban nem tartanak olyat, arról pedig hogy drága a javítása, egyszerűen annyit mondtott, hogy egy jó kocsinak az automata váltójához 15 évig nem kell ÁLTALÁBAN hozzá se nyúlni, míg egy manuális kocsi ki például kuplungja főleg hogy ha sokat használták forgalmi dugóban akkor nem írja ki ezt az időt a rengeteg emelkedőn induláshoz csúsztatás miatt.
Az automata valtos auto dragabb alapbol es tudtommal europaban egy magasabb felszereltsegi szintet kell valasztanod hogy tudj automata valtot rendelni az autoba. USAban olyan autom van ami teljesen fapados de van benne automata valto.
Ha javitani kell az is dragabb. Felesegemnek volt egy autoja aminel cserelni kellett a valtot, kesobb megint elromlott, ekkor kb 230.000 merfold lehetett benne es egy hasznalt valto annyiba kerult volna mint amennyit az auto ert mielott a valto megadta magat. Le lett adva a bontoba inkabb.
Magyarorszagon nem is minden szerelo javit automata valtot. Ha esetleg elromlik akkor kereshetsz valakit aki megjavitja. Nem is minden automata valto megbizhato. Pl ha tetszik a Ford Focus akkor ne automataval vedd mert (itt legalabbis) sok panasz van rajuk hogy tonkremegy a valto eleg gyorsan. Kezi valtonal nincsenek ilyen kulonbsegek hogy egyik megbizhato, masik gyartoe mar nem.
Drága automata váltó
60 e km ként olaj csere
Ami idő és pénz
Plusz ez is meg adhatja magát
A manuális úgymond kevesebb foglalkozást igényel szerintem
Van aki soha nem cserél benne olajat én pl 200e nél cseréltettem kuplung szettel együtt
Pénz pénz pénz
Amelyik olcsóbb azt veszik, illetve akinek kicsi a pöcse az automatát vesz. De az is aki sík balfasz, mint egy tipikus kanadai.
A magyar, amúgy sváb származású rokonom nyilván nem volt több hülye, ha 15 évesen a háború után egy magyar faluból kitelepedve gyakorlatilag kicsit később, 34 évesen nyitott egy benzinkutat Oshawa városban, ami az egyik első kanadai hivatalos Datsun autószalonná nőtte ki magát.
Előtte mezei autószerelő volt, mielőtt üzletember lett. Az anyai nagymamám öccse amúgy.
Írják, hogy RÉGEBBEN a jobb oldalon volt az angol autók index kapcsolója A kérdés kiírója a linken pont azt mondja, amit mondtam, hogy a bal kéz elfoglalt a váltással, a máshol meg ausztrál emberke írta, ahol a jobboldalt van, hogy ha belegondolunk, logikusabb, hogy ne a váltással foglakozó kéznél legyen - azt meg én tenném hozzá, hogy az angoloknál sokmindent pont fordítva van mint logikus lenne...
Lényeg, hogy írják hogy a 80-as évek körül került át a baloldalra, a legrégebbi angol autó amit vezettem meg volt 1996-os, szóval adott, hogy a bal oldalon van. És japán autó volt, igaz itteni gyártmány, jártam a gyárban. (Nissan, Sunderland)
Toyota Supra MK4 + automata váltó = broáff!!!
Ugyanez kéziváltóval nyami!!!!
Legalábbis a pasim szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!