Miért ragaszkodnak még mindig olyan sokan Európában a manuális váltós autóhoz automata helyett?
Sokan mondják, hogy mert kontrollt akarnak a váltás felett, de ez marhaság, mivel kb minden modern automata ad lehetőséget fel/le váltásra egy gombnyomással. A visszaváltás meg amúgy is alap automatikus padlógáz vagy erős emelkedő esetén.
Városban a kuplung 1, kuplung 2, kuplung üres szisztéma van ismétlődése esetén árulja már el nekem valaki hogy miért olyan jó a manuális.
Egyszerűen nem találok egy értelmes indokot, hogy miért ne vennék inkább egy ki fokozatú automatát (pl Mercedes A180, A200 vagy Infinity Q30, ezek tetszenek), netán egy hibridet CVT-vel.
Az egyetlen ok amit látok: az emberek élvezik a váltogatást és úgy fogják fel a vezetést mintha egy videojáték lenne, ahol minél több kezed foglalt a az irányítással annál jobban élvezed, ha meg csak gázt meg féket kell nyomni meg kormányozni kell akkor egyesek úgy gondolják hoy az úgy már unalmas.
volt egy rokonom két éve halt meg akinek Nissan autókereskedése volt Kanadában.
Tudvalevő hogy ott a manuális váltót már vagy 30-35 éve elfelejtették. Azt mondta nekem a rokonom 2000-ben, hogy Kanadában vagy Amerikában hogy ha manuális váltós autót akarsz azt külön rendelni kell mert a szalonban nem tartanak olyat, arról pedig hogy drága a javítása, egyszerűen annyit mondtott, hogy egy jó kocsinak az automata váltójához 15 évig nem kell ÁLTALÁBAN hozzá se nyúlni, míg egy manuális kocsi ki például kuplungja főleg hogy ha sokat használták forgalmi dugóban akkor nem írja ki ezt az időt a rengeteg emelkedőn induláshoz csúsztatás miatt.
Mert kibaxott drága az automata váltó javítása...
Ha minden autó automata lenne, akkor lemenne a váltójavítás ára is.
Én is imádom az automata váltót, és egyszerűen nem értem, hogy hogy lehet szeretni a manuálisat... Még is azt vettem, mert nincs nekem kedvem ahhoz, hogy ha tönkremegy az automata, akkor várjak heteket alkatrészre és egy vagyonba kerüljön.
> "Az egyetlen ok amit látok: az emberek élvezik a váltogatást és úgy fogják fel a vezetést mintha egy videojáték lenne, ahol minél több kezed foglalt a az irányítással annál jobban élvezed, ha meg csak gázt meg féket kell nyomni meg kormányozni kell akkor egyesek úgy gondolják hoy az úgy már unalmas."
Én erősen kétlem hogy azok a tömegek, akik minden reggel álomittasan 1 óránál is többet dekkolnak a dugóban hogy kényszerből bejárjanak dolgozni a munkahelyükre, azok annyira élvezetre vennék a manuálist...
Egyszerűen mindenhogy olcsóbb, a 10-15 éves használt vasaknál (amit átlagosan vesz a magyar) pedig kevesebb a hibalehetőség, amikor csak egy kuplung és egy darab bot van az autóban, egy komplex komfortos váltómű helyett.
Az automata váltós autó jóval drágább, mint a manuális, a váltó több törődést igényel (több költség, több leállás), az autó névleges fogyasztása általában magasabb vele.
Szerintem ebből a magasabb ár mindent visz. Nekem még szempont, hogy két automata váltó meghibásodást követtem végig. Mindkettő nagyon nyögvenyelősen lett kész, sok felesleges alkatrészcserével, sok "mostmár biztosan jó" ígérettel.
#7
> "Ha jól tudom az automata váltó teljesítmény vesztést okoz. És ez nem valami előnyös az üzemanyag árak miatt."
Ez 20 éve igaz volt, de most már teljesen ugyanott van.
Az én autómon a manuális váltó egy tized literrel fogyaszt többet százon (bár a pontos mérési technikával nem vagyok tisztában).
A kéziváltó onnantól vesztette el az élvezeti értékét hogy villanygázpedál lett a kocsikban.
Az automata meg akkor vesztette el, amikor elkezdték használni a klasszikus hidrodinamikus automata helyett a mindenféle "tronic" fedőnevű robotváltókat meg a cvt-ket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!