Miért ragaszkodnak még mindig olyan sokan Európában a manuális váltós autóhoz automata helyett?
Sokan mondják, hogy mert kontrollt akarnak a váltás felett, de ez marhaság, mivel kb minden modern automata ad lehetőséget fel/le váltásra egy gombnyomással. A visszaváltás meg amúgy is alap automatikus padlógáz vagy erős emelkedő esetén.
Városban a kuplung 1, kuplung 2, kuplung üres szisztéma van ismétlődése esetén árulja már el nekem valaki hogy miért olyan jó a manuális.
Egyszerűen nem találok egy értelmes indokot, hogy miért ne vennék inkább egy ki fokozatú automatát (pl Mercedes A180, A200 vagy Infinity Q30, ezek tetszenek), netán egy hibridet CVT-vel.
Az egyetlen ok amit látok: az emberek élvezik a váltogatást és úgy fogják fel a vezetést mintha egy videojáték lenne, ahol minél több kezed foglalt a az irányítással annál jobban élvezed, ha meg csak gázt meg féket kell nyomni meg kormányozni kell akkor egyesek úgy gondolják hoy az úgy már unalmas.
volt egy rokonom két éve halt meg akinek Nissan autókereskedése volt Kanadában.
Tudvalevő hogy ott a manuális váltót már vagy 30-35 éve elfelejtették. Azt mondta nekem a rokonom 2000-ben, hogy Kanadában vagy Amerikában hogy ha manuális váltós autót akarsz azt külön rendelni kell mert a szalonban nem tartanak olyat, arról pedig hogy drága a javítása, egyszerűen annyit mondtott, hogy egy jó kocsinak az automata váltójához 15 évig nem kell ÁLTALÁBAN hozzá se nyúlni, míg egy manuális kocsi ki például kuplungja főleg hogy ha sokat használták forgalmi dugóban akkor nem írja ki ezt az időt a rengeteg emelkedőn induláshoz csúsztatás miatt.
Ha Európa érdekel, akkor keress rá. Az UK-ról egy gyors kereséssel ezt találtam:
There are a few reasons for this:-
- Until quite recently most cars in the UK were purchased as company cars, the tax system favoured giving employees a company car rather than paying a reasonable wage. Most of these were the cheapest models from the big UK manufacturers (Ford, Vauxhall, Rover or Peugoet) with no extras - if you wanted extras like ABS brakes or an automatic gearbox the employee would have to pay the full option price for an option on the companies car! I recall that these two options alone would be about £1200 on a £5000 Ford Sierra. No one did this - it was a financially stupid thing to do. This resulted in the pool of secondhand cars coming on the market after two years (the typical time a company kept a new car) were of the most basic type and all manual.
- People are used to having manual cars and many drivers have not driven an automatic so do not know how much of an advantage it is to have an automatic gearbox.
- Fuel in the UK is horrendously expensive and in the olden days automatic gearboxes were a bit inefficient (around 10% worse than manual). This made it an expensive option to use if you were high mileage. Although modern automatics are far more efficient than a manual nowadays most people in the UK do not realise this and wives tales prevail.
-On smaller cars with front wheel drive the gearbox and engine sump share the same oil (it is why 20w50 was invented). You cannot share automatic transmission fluid with an engine sump so lots of these small cars did not have automatic as an option, so people who drive small cars have often not had the option of automatic.
- Until recently it has been very hard to get diesel cars with an automatic gearbox. Many people have required diesel cars for the greater fuel efficiency and have had to forego having either automatic or diesel.
Az utolsó mondat miatt van nekem is dízel manuális.
Olvass fenntartás kell mert munkára használom. És az adott típusból nem létezik dízel automata, a benzines meg jóval többet fogyaszt
"Mert olcsóbb, ennyi"
Nagyon sokaktól hallottam hogy nem szeretnének automata váltót, és a legtöbben nem azt mondták hogy azért mert drága a javításra vagy mert drágább megvenni.
szerintem hogyha az emberek nem ragaszkodnak annyira a manuálishoz, az új autók nagy része nyugodtan jöhetne automataváltóval. szerintem pontosan azért van az hogy még mindig sokkal több új manuális van Eeáurópában mert az emberek egyszerűen nem akarják megvenni az automatát.
továbbra sem láttam egyetlen olyan autót sem ahol jobb kéznél lenne az indexkapcsoló akár bal oldalon van a kormány akár jobb oldalon az indexkapcsoló a kormánytól balra van.
20: áruld már el nekem hogy milyen jobbkormányos kocsi volt az aminek a jobb oldalán volt az index kapcsoló?
Vezettem vagy 20 jobbkormányos autót már. Mindig balkéznél volt az index.
Ausztráliában meg Japánban állítólag jobb kéznél van az index kapcsoló.
De európában ilyet nemigen látni. Se LHD se RHD esetén.
Lancer Evo sorozat (meg úgy általában minden Mitsubishi)
GC8-as Impreza.. ilyenek. pont vicces volt, mert elsőre reflexből ablakot töröltem ezeken kanyarodás előtt.
Angol EVO IV kapcsoló, indexkar a bal oldalon van.
Nem tudom hogy Japánban és Ausztráliában valóban jobboldalon van-e, de amennyiben igen úgy elképzelhető hogy a sok importált racsniautóban lehet találkozni velük.
Az angol autókban bal kéznél van az index.
Teljesen igazad van. Először ezt akartam, csak itt is fejjel lefelé van a kép és gondoltam keresek olyat amit nem kell forgatni, erre pont belefutottam a pofonba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!