Ha a kuplungot sokáig tartom kinyomva, de teljesen és/vagy egyébként a váltó üresben van, akkor is ártalmas a kuplungnak?
Tehát, akkor is csúszik, ha
1. Üresben van, kuplung kinyomva
2. Kuplung kinyomva, de a váltó sebességben
?
Pl pirosban állva sokáig 1-esben tövig kinyomott kuplunggal szabad vagy nem?
Ártalmas a kuplung kinyomócsapágynak.
Soha nem tanítják így a vezetést, hogy a pirosnál kinyomott kuplunggal állj, nem véletlenül.
Amikor a pedált nyomod, a kinyomócsapágy terhelve van.
Amikor felengedet, a csapágy tehermentesül.
Egyszóval, akkor használd a kuplungot, amikor váltani akarsz, amúgy ne legyen rajta a lábad.
A legeslegrosszabb, ha tövig nyomott kuplunggal, sebességben állsz a lámpánál. Konkrétan szétdarálod a kinyomócsapágyat. Ennél egy fokkal jobb ha üresben csinálod mindezt de annak meg semmi értelme.
Amikor gurulsz a piros lámpához, sebességben, amikor már majdnem rángatni kezd annyira lelassulsz, akkor kiteszed üresbe, lefékezel megállásig, és vársz. Üresbe tett váltóval és a bal lábadat a lábtartón pihentetve. Ezzel kiméled a kinyomócsapágyat, a pedált, és a lábadat is.
Alapszabály,hogy a kuplungot sosem nyomjuk feleslegesen......szétcseszi a kinyomocsapagyat az meg a szerkezet lábait.
Egy kuplung ha jol hasznaljak több 100ezer km-et kibír,de láttam má olyat hogy anyuka 40ezer alatt széttaposta
Az autónál amiben jelenleg körülbelül 170 ezer kilométer van, és csak fél éve vettem 144 ezer km körül, furcsán fog a kuplung.
nagyon nehéz össze csúsztatni egyesből kettesbe mindenféle rángatás nélkül, mivel hogy szinte bármilyen fordulatszámon azt érzem hogy az egyesnek már túl sok az RPM kettesnek meg még túl kicsi.
1.5 Diesel dci
Úgy gondolom hogy aki előttem használta szerintem már szétcseszhette.
13 és fél éves kocsi, de megtartom mert tetszik a 4 literes fogyasztás városban
Tulajdonképpen preferálnám az autómata váltót (volt olyan autóm is kettő, s még jópárat vezettem), eszembe jutott arról, hogy a kuplungot sohasem használjuk feleslegesen.
Egyáltalán mi a bánatnak gyártanak még mindig 2020-ban manuális személyautót? (Főleg, hogy vezetők keze gyakran tele van mobiltelefonnal)
Ha nem használjuk feleslegesen a kuplungot, miért nem térnek át automatákra minél inkább?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!