Gurulás kettesben nem ártalmas?
Sziasztok!
Van egy 1.4 benzines 75 lóerős Ford Focusom (2001). Ugye úgy kéne vezetni, hogy ha az autó gurul, akkor kettesben kell menni vele. Tehát ha mondjuk jövök ki a parkolóból, lelassítok, látom, hogy nem jön senki, akkor kettesben maradva kimegyek. Viszont a parkoló kijáratánál óriási bukkanó van, így ott nagyon lelassul az autó. Az a gond, hogy ha ilyenkor kettesben indulok meg, annyira gyenge a motor, hogy remeg az autó, és alig bírja megmozdítani (1.2 tonna üresen ugye kb.). A másik verzió, ha nagyon lelassítok, és visszarakom 1-be, de azzal elvileg a váltót tudom tönkretenni, ha mondjuk nem lassulok le annyira, és erőltetni kell. Ilyenkor mi a helyes viselkedés? Erősebb autóknál nyilván ez nem gond, viszont nem tudom, hogy ha ezt napi 20-szor eljátszom, akkor nem-e koptatom szét a kuplungot, ha mondjuk jó hosszan csúsztatom, hogy ne fulladozzon a motor, vagy nem-e károsítom a motort, ha nagyon leesik a fordulatszám.
De ez igaz akár a forgalomban is, ha mondjuk épp hogy megállnék, de megindul a sor, a helyzet ugyanaz. Tehát:
A: Kettesben maradva, kicsit hosszabban csúsztatva a kuplungot megyek tovább, ekkor nagyon leesik a fordulatszám
B: Kettesben maradva, jól felpörgetve a motort, jó hosszan csúsztatva a kuplungot megyek tobább
C: Szinte megállok, és visszarakom egyesbe, de néha ez nem megy olyan finoman bele, ezzel a váltót tudom kínozni
Eddig ezeket kombináltam, de nem tudom, mi a kisebbik rossz.
Köszönöm a segítséget!
"Ugye úgy kéne vezetni, hogy ha az autó gurul, akkor kettesben kell menni vele."
Hol van ez megírva?
Igen,jól érzed,ha kis fordulaton kínzod az 1.4 szívót,akkor elég hamar csapágyas lesz az alacsony olajnyomás miatt,és a hengerfal is oválisra kopik az oldalirányú erőkomponenstől.
A jó váltót egyébként vissza lehet tenni kis sebességnél erőlködés nélkül 1-be.
Viszont alapból nem kell felkapcsolgatni eszetlenül egy kis szívóbenzint.
Mennyi Totalcar olvasó gyűlt itt össze. :)
Sokan olvastátok az oválisra kopó hengerfal cikket. A turbós motornál jelentkezik inkább, mi? Kár, h a nyomaték a turbós motornál átlagosan 2000- es fordulatnál jön meg. Csak ezt elfelejtették azok a profi szakújságírók. A motorremegéses indulás meg jóval alacsonyabb fordulatnál van. Ergó hülyeségekenek könnyen bedőlnek az amatőrök és osztják tovább a meggyőződésüket.
Az adott jelenség szempontjából mindegy, h turbó, v nem turbó, a motort feleslegesen kínzod, koptatod.
Egyesben indulj el ilyenkor, oszt kész. H kell, megállsz előtte, mielőtt egybe kapcsolsz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!