Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gurulás kettesben nem ártalmas?

Gurulás kettesben nem ártalmas?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Van egy 1.4 benzines 75 lóerős Ford Focusom (2001). Ugye úgy kéne vezetni, hogy ha az autó gurul, akkor kettesben kell menni vele. Tehát ha mondjuk jövök ki a parkolóból, lelassítok, látom, hogy nem jön senki, akkor kettesben maradva kimegyek. Viszont a parkoló kijáratánál óriási bukkanó van, így ott nagyon lelassul az autó. Az a gond, hogy ha ilyenkor kettesben indulok meg, annyira gyenge a motor, hogy remeg az autó, és alig bírja megmozdítani (1.2 tonna üresen ugye kb.). A másik verzió, ha nagyon lelassítok, és visszarakom 1-be, de azzal elvileg a váltót tudom tönkretenni, ha mondjuk nem lassulok le annyira, és erőltetni kell. Ilyenkor mi a helyes viselkedés? Erősebb autóknál nyilván ez nem gond, viszont nem tudom, hogy ha ezt napi 20-szor eljátszom, akkor nem-e koptatom szét a kuplungot, ha mondjuk jó hosszan csúsztatom, hogy ne fulladozzon a motor, vagy nem-e károsítom a motort, ha nagyon leesik a fordulatszám.


De ez igaz akár a forgalomban is, ha mondjuk épp hogy megállnék, de megindul a sor, a helyzet ugyanaz. Tehát:


A: Kettesben maradva, kicsit hosszabban csúsztatva a kuplungot megyek tovább, ekkor nagyon leesik a fordulatszám

B: Kettesben maradva, jól felpörgetve a motort, jó hosszan csúsztatva a kuplungot megyek tobább

C: Szinte megállok, és visszarakom egyesbe, de néha ez nem megy olyan finoman bele, ezzel a váltót tudom kínozni


Eddig ezeket kombináltam, de nem tudom, mi a kisebbik rossz.


Köszönöm a segítséget!


2017. febr. 18. 15:11
1 2 3
 11/27 Tomcatters ***** válasza:
Ja,most ertelmezem mit irtal, de lenyegtelen, ha irtak is hasonlot en speciel nem olvastam :D Az,hogy meg turbosnal kopik foleg ovalisra ez igy van,de nem2,ba es nem 1. Sokan csinalnak olyat,hogy turbos motorral viszonylag magas sebessegi fokozatba alacsony sebesseggel uzemeltetik ,kigyorsitanak ,,, lepadlozzak es amig nem jon meg a turbonyomas erolkodik aztan ha megjon persze megindul :D szivonal inkabb visszakapcsolnak,mert hiaba varnak a turbora nem fog megjonni a nagyobb nyomatek :D
2017. febr. 18. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:

Jajj nyugi, nem a 2es alapjárattól fog oválisra kopni a henger :))) De ettől függetlenül illik visszatolni 1esbe, még egy erős motoros autót is, ha nagyon lassan mész vele. Van egy pont kérdező, amikor már szinte magától beugrik egyesbe, csak nem szabad erőltetni. Úgy kell, hogy gurulsz benyomott kuplunggal, kiveszed 2esből és elkezded lazán, érzéssel 1esbe tolni. Nem fog egyből beugrani, de ha eléggé lelassul az autó, akkor be fog ugrani. Nem baj, ha nagyon lelassulsz, legalább nem megy szét az autó.

Másik: 800as Matiz is felbír gyorsulni 2-es alapjáratról, kuplungcsúsztatás nélkül. Nem hinném, hogy az 1.4-es Focus nem bírna. Ha mégis szükséges a kuplungcsúsztatás, mert nem teszed be egyesbe, nehogy azt hidd, hogy ettől durván le fog égni a kuplung, ennyitől semmi baja nem lesz, akkor sem, ha naponta sokszor csinálod.

2017. febr. 18. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
34%

Amit az előttem levők mondanak hülyeség. Amikor elveszed a gázt, a kocsi erősen lassul. A benzin ekkor emiatt előre nyomul s összenyomódik a keletkező erőtől, s besűrűsödik. emiatt nehezebben megy tovább a benzin is és maga az autó is. ezért rángat. ilyenkor a két ülés közötti benzinkeverő kart szokták mozgatni előre hátra s máris érezhetően könnyebben megy a motor. nagy sebességnél már körkörösen mozgatva szokták keverni a benzint mert akkor a sima előre hátra mozgatás már nem elég. rally versenyzőket pedig ha megfigyeled ők sokkalta durvábban keverik, de ott kell is a durvaság.

Minden esetben pumpálni is kell a balpedállal másképp recseg keverés közben.

2017. febr. 18. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
100%

Visszaváltasz. Dinamikusan vezetsz. Attól nem lesz semmi baja. Nagyon ráálltak az emberek erre a nagytatás stílusra. Való igaz elmúltak már a Ladás idők, mikor nyomni kellett, hogy menjen. Mai kocsik mennek mindenhogy. Rossz hallgatni, mikor a kis turbós benzinest erőltetik 1500-on, csak úgy recseg meg pöfög tőle.


Többet fog enni fél literrel ha dinamikusabban mész vele, és? Tankolni könnyebb és lehet olcsóbb is, mint szervizbe hordani.

2017. febr. 18. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
100%
Egyik ismerősömnek ez a mániája, "amíg nem áll az autó, addig nem rakom vissza egyesbe". Épp, hogy gurul az autó, de azért a kereszteződésből kettesben szenved ki, mert "az egyes elindulásra való". <-- Ez a másik hülyeség, éppen ugyanolyan sebesség, mint a többi.
2017. febr. 18. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
36%
És milyen igaza van az ismerősödnek! :)
2017. febr. 18. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
100%

Ez az egyesbe nem rakom dolog gyanítom abból a kőkorszakból marad vissza, mikor még nem volt szinkronizált az egyes fokozat, ma meg sokat futott leharcolt kocsik akadva beugró egyese miatt vallják ezt az alapvetően hülyeséget. Ennyi erővel guruljon vele ötödikbe. Minden sebességhez azt a fokozatot választod ami az ideális, lassan guruláshoz az egyes. Főleg egy olyan országban, ahol a kis alul nyomatékszegény benzinesek a trendik.


Ha akad, hát akkor akad. Amíg megy addig megy, vagy megcsináltatod vagy majd mikor szétmegy. Nem mindegy a váltóra kell költeni vagy a motorra, kuplungra? Valamit erőltetni fog ez a fajta használat, bármit is csinálnak vele. Vagy az egyes recseg vagy a kuplung kopik szét meg a motor.

Nem ártott volna ha itthon is akkora számban lennének az automaták, mint amerikában....

2017. febr. 18. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

#16

Mondj egy okot, amiért 5-ös tempóban nem érdemes 1-esbe váltani.

2017. febr. 18. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

20 alatt simán visszaválthatsz 1-be. Pont ahogy nagy emelkedőn sen rakod a 2-t ha csak 20-al mész fel (pl garázs, parkolóház rámpák)

Annyi a titok, hogy ne ugorj le azonnal a kuplungról, hanem kicsit csúsztasd.

Meg mikor 1-ben vagy ne ugrálj nagyon a gázon :)

De jól érzrd, 2-ben szenved a kocsi, csak kövesd az érzést, a váltónak pont olyan 20-nál 1-be visszaváltani, mint 30-40-nél 2-be

2017. febr. 18. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:

Ha az autó indulásnál leejti a fordulatot 800-ra miközben előtte felpörgetted a motort, akkor van egy rossz hírem. Nem az autóval van baj. :)


Hármasban, sőt 4-esben is gond nélkül elindulok remegés nélkül (kíváncsiság volt a teszt oka :D), de nyilván ez a kuplungnak nem egészséges.


Ha a vezetés nem megy, nem a neten fogod megtanulni az autó irányítását. Kettesben is fogáspontot keresel, majd érzéssel engeded széééééépen lassan - közben nagy gázt adsz. Hidd el, nem fog felbőgni a motor és a kuplungot sem kell órákig csúsztatni.


Ha a 75 lóerő kevés lenne egy szimpla elinduláshoz, akkor a múltbéli autók műszaki adatai csak kitalációk? :)


Nem akarok kötözködni, de gondold át hogy jobban járnál-e egy buszbérlettel.

2017. febr. 18. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!