Gurulás kettesben nem ártalmas?
Sziasztok!
Van egy 1.4 benzines 75 lóerős Ford Focusom (2001). Ugye úgy kéne vezetni, hogy ha az autó gurul, akkor kettesben kell menni vele. Tehát ha mondjuk jövök ki a parkolóból, lelassítok, látom, hogy nem jön senki, akkor kettesben maradva kimegyek. Viszont a parkoló kijáratánál óriási bukkanó van, így ott nagyon lelassul az autó. Az a gond, hogy ha ilyenkor kettesben indulok meg, annyira gyenge a motor, hogy remeg az autó, és alig bírja megmozdítani (1.2 tonna üresen ugye kb.). A másik verzió, ha nagyon lelassítok, és visszarakom 1-be, de azzal elvileg a váltót tudom tönkretenni, ha mondjuk nem lassulok le annyira, és erőltetni kell. Ilyenkor mi a helyes viselkedés? Erősebb autóknál nyilván ez nem gond, viszont nem tudom, hogy ha ezt napi 20-szor eljátszom, akkor nem-e koptatom szét a kuplungot, ha mondjuk jó hosszan csúsztatom, hogy ne fulladozzon a motor, vagy nem-e károsítom a motort, ha nagyon leesik a fordulatszám.
De ez igaz akár a forgalomban is, ha mondjuk épp hogy megállnék, de megindul a sor, a helyzet ugyanaz. Tehát:
A: Kettesben maradva, kicsit hosszabban csúsztatva a kuplungot megyek tovább, ekkor nagyon leesik a fordulatszám
B: Kettesben maradva, jól felpörgetve a motort, jó hosszan csúsztatva a kuplungot megyek tobább
C: Szinte megállok, és visszarakom egyesbe, de néha ez nem megy olyan finoman bele, ezzel a váltót tudom kínozni
Eddig ezeket kombináltam, de nem tudom, mi a kisebbik rossz.
Köszönöm a segítséget!
Nagyon egyszerű, egyértelműen 1-esbe kell visszarakni, és nem kell szinte megállni se hozzá (még 35-40-nél is simán vissza lehet rakni 1-esbe!) - a megoldás (sebességtől függ - fordulatszámmérővel könnyebb):
- 2-esben van a kocsi
(ezt a mozdulatsort kb. 1 másodperc alatt:)
- kuplung be
- váltó ki üresbe
- kuplung fel GYORSAN
- padlógáz egy pillanatra
- kuplung be
- váltót GYORSAN berántani 1-esbe
- kuplung fel
Megnézném azokat akik nem rakják vissza 1-be,meg folyamatosan felgangolnak,hogy mit csinálnának egy 1.5 tonnás szívó benzines SUV-al,amit 25-30 alatt nem is lehet tulajdonképpen 2-be rakni,és 5-nél éppen fel lehet tenni 3-ba,mert ott már pörög 2 ezret.
10-ből 5 embernek lövése sincsen hogy mi az ideális fokozat és fordulatszám,csak valami betanult hülyeség alapján váltogatnak.
megtanulnák. de sok esetben átfedések vannak s inkább csak gazdasági kérdés, nem vezetéstechnikai.
ugyanakkor vannak olyan trükkök is hogy a bukkanón akkor adni egy egy kis gázt mikor ép lefele mennek a kerekek, akkor ugyanis alacsony fokozatban se feltétlenül rángat, ha kisebb terheltség mellett van alacsonyabb fokozatban ellenben felgyorsíratja annyira hogy mire túl van rajta már ne kelljen visszaváltani így egy egy kis gázpedál nyomással benzint is takarítunk meg a kuplungtárcsát is kíméljük meg a váltót is. érdemes kipróbálni, megtanulni.
Aki nem tudja eldönteni, hogy visszaváltson-e vagy sem (nem a kérdezőre gondolok hanem a magolva tanult vezetőkre), az vajon ráérezne erre?
Tényleg sokan egy séma alapján váltanak, beléjük verték anno és úgy mennek. Ezt sokaknál látom, főleg mikor ilyen meredek, szűk utcás részen mennek, hogy ugyanúgy dobálja felfele a fokozatot, mintha országúton menne egyenesen aztán meg csodálkozik miért reagál az autó furcsán. Fingja sincs róla, hogy nem váltunk fel másodikba vagy harmadikba egy durva emelkedőn főleg ahol lassítani is kell, mert a tetején kanyar pl, akkor se ha pörög a motor. Csak ugye sokan a hang alapján már dobják is a következő fokozatot és nem gondolkodva vezetnek, hanem reflexből.
Nem véletlenül írtam, hogy idehaza is bőven sok embernek inkább automatát kellett volna vennie, sokkal jobban nyomatni azokat, mint amerikában. Egyszeri embereknek sokkal jobb volna.
"Aki nem tudja eldönteni, hogy visszaváltson-e vagy sem (nem a kérdezőre gondolok hanem a magolva tanult vezetőkre), az vajon ráérezne erre? "
Mindenki úgy születik, hogy nem tud vezetni. Aztán van aki meg akar tanulni. van aki nem. A kérdező meg akar tanulni, ezért érdeklődik a részletek felől. Elméleteket alkot elveti azokat, mások elé tárja az elméleteket, hogy megtudja ők mit vetnek el belőle vagy mi mást szólnak hozzá. Ilyesmiket olyan ember nem tesz aki nem akar megtanulni valamit. Nyilván van aki nem akarja mindezt megtanulni az nem is fogja. S aki magolva tanul vezetni az nem fogja s az ráérezni se fog. A mai autókat már úgy gyártják, hogy nem is feltétlenül kell. Max. gyakrabban kell cserélni ezt az amazt, kuplung tárcsát, szinkront gyűrűt vagy akár váltót motort is, többet fogyaszt de alapvetően használható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!