Folyamatos 150-160km/h ártalmas a motornak?
Jó hosszú váltója van akkor.
Nem is a fordulat a baj. Hanem attól, hogy 4000 alatt van, attól a motornak még nagy terhelés. Tehát te nagy gázt kell adj, hogy tartsa a tempót.
Ne vicceljetek már! :)
2003-as, tehát gondolom ez még G Astra, de akkor sem egy Zsiguli, hogy 110-zel kéne vele autópályán tötymörögni.
Nem ideális rendszeres pályázásra az az 1.4-es motor, de a 130-140-et minden gond nélkül tartósan hosszú távon bírnia kell. A 160-at is, ha normális olaj van benne, normális időnként cserélve. De ilyen tempónál már horror lehet a fogyasztása, pont a nagy terhelés és erőlködő motor miatt.
A váltója pedig inkább rövid, mint hosszú áttételű, ha 130-nál már közel 4000-et forog. Hosszú áttételű mondjuk egy dízel inkább ami 130-nál csak 2500-as fordulaton van.
Céges 1.4-es kombi Astrával, igaz ez már H széria volt, de a motor, váltó, szerintem ugyan az, rendszeresen jártuk az országot nyáron klímával, akár 4 fővel, tele cuccal óra szerint 140-es sebességgel. Minden nap más vitte a kocsit, tehát kímélve nem igazán volt. És még ettől a használattól sem hullott atomjaira. Nemrég lett leselejtezve 300.000 körüli km-rel. És így sem a bontóba került, hanem eladták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!