Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Folyamatos 150-160km/h ártalma...

Folyamatos 150-160km/h ártalmas a motornak?

Figyelt kérdés
Astra 1,4 16v 2003. Német pályán 230km egyszerre, havi 1szer oda vissza. Így használtam kicsit magas a hangja de nem melegedett egyáltalán. 190km/h körül van a vége amúgy.
2017. jún. 11. 07:57
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
42%
Nem olyan vészes, annyi a gond, hogy annak az 1.4-es motornak szinte 100%-os terhelésen kell menni, hogy ezt a tempót tartsa. És a 190-et is szerintem csak dombon lefelé tudja. Na, szóval ez a folyamatos maximumon terhelés azért elősegíti a gyors kopást. Illetve a fordulat is magas, ami önmagában nem baj egyáltalán, de hosszú távon gondokhoz vezethet. Én úgy vagyok vele, hogy mennék vele 160-al is, ha előzni kell vagy ilyesmi, de néha visszavenném 120-130-ra.
2017. jún. 11. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
33%
1,4-es motornak szerintem is sok. Minőségi olajat tegyél bele, és valami jó adalék sem árt a benzinbe, ami csökkentheti a kopást, és a vezérlésére is ügyelj, nehogy kikönyököljön a motor.
2017. jún. 11. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
33%
Nem hinném hogy egy ilyen autóval ennyivel kéne közlekedni, főleg, hogyha vissza kell lassítani, mert mondjuk egy lassabb jármű előz neked meg vissza kell venni, a mögötted lévő kocsisorral pedig nem fogod tudni olyan rövid idő alatt felvenni a tempót mint ők.
2017. jún. 11. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:
Akkor mi az amit szerintetek az a sebesség ami hosszútávon ideális ennek az autónak?
2017. jún. 11. 08:22
 5/17 anonim ***** válasza:
33%
110-120
2017. jún. 11. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
83%
Nem hinném, hogy árt neki, főleg hogy nem minden nap így van használva. Olyan szempontból jobb is, sőt haszna is lehet. Legalább kiég a sok dzsuva belőle, nem lesz tele lerakódással.
2017. jún. 11. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
13-140et bírnia kell ekkor 4000 alatt marad a fordulat.
2017. jún. 11. 08:26
 8/17 anonim ***** válasza:
22%

Jó hosszú váltója van akkor.

Nem is a fordulat a baj. Hanem attól, hogy 4000 alatt van, attól a motornak még nagy terhelés. Tehát te nagy gázt kell adj, hogy tartsa a tempót.

2017. jún. 11. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 Varga Péte4 ***** válasza:
57%
Hasonló kocsim volt, a tartós 130-140-es sebességet érzésem szerint kifejezetten szerette.
2017. jún. 11. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
33%

Ne vicceljetek már! :)

2003-as, tehát gondolom ez még G Astra, de akkor sem egy Zsiguli, hogy 110-zel kéne vele autópályán tötymörögni.

Nem ideális rendszeres pályázásra az az 1.4-es motor, de a 130-140-et minden gond nélkül tartósan hosszú távon bírnia kell. A 160-at is, ha normális olaj van benne, normális időnként cserélve. De ilyen tempónál már horror lehet a fogyasztása, pont a nagy terhelés és erőlködő motor miatt.


A váltója pedig inkább rövid, mint hosszú áttételű, ha 130-nál már közel 4000-et forog. Hosszú áttételű mondjuk egy dízel inkább ami 130-nál csak 2500-as fordulaton van.


Céges 1.4-es kombi Astrával, igaz ez már H széria volt, de a motor, váltó, szerintem ugyan az, rendszeresen jártuk az országot nyáron klímával, akár 4 fővel, tele cuccal óra szerint 140-es sebességgel. Minden nap más vitte a kocsit, tehát kímélve nem igazán volt. És még ettől a használattól sem hullott atomjaira. Nemrég lett leselejtezve 300.000 körüli km-rel. És így sem a bontóba került, hanem eladták.

2017. jún. 11. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!