Még a Zil, Ifa és a Liaz is dobfékes volt, de utána már nem gyártottak dobféket a teherautóknál sem.
Itt a cégnél ahol kamionozok tavaly adták el az utolsó régi dobfékes félpótkocsit, mert már alkatrészt se nagyon lehetett kapni hozzá és senki nem akart vele dolgozni.
A 3. 4. 7. hozzá szóló biztos hogy kamiont nem látott még de műszaki analfabéta is.
Leírja a hülyeségeit , ahelyett hogy utána néznének .
Persze gyanitom hogy ez mind egy és ugyan az a személy.
Ha mást nem is de végig gondolná hogy miért tértek át a személykocsiknál is a tárcsafékre akkor nem irkálnának hülyeségeket. A dobféket már régóta nem gyártják és nem szerelik a kamionokat azzal.
Mivel ebben a szakmában dolgozok, tudom hogy mit írok le és műszakilag is értek valamennyit hozzá.
De hátha ez megfog változni és majd kezdődik az iskola és a sok troll nem lesz itt.
A kamionokat továbbra is azzal szerelik, amivel rendelik őket. A közúton használt kamionokat és félpótkocsikat -egy két kivételtől eltekintve- már lassan 20 éve csak tárcsafékkel gyártják és ezek teszik ki a kamionok úgy 99%-át.
Viszont azokat a járműveket amiknek nehéz terepen (is ) kell dolgozniuk azokat praktikusan a legtöbb esetben ma is dobfékkel szerelik, mert ott szükséges a fékberendezés megóvása a külső szennyeződésektől. Azok a teherautók és járműszerelvények, amiknek tökig sárban és dagonyában kell dolgozniuk azok ugyanúgy dobfékkel jönnek le a szalagról, mint 30 éve, csak egy kicsit modernebbel.
A "fotelszakértőknek" az első oldalon:
ballagjatok ki egy kamionparkolóba és nézzetek meg egy kamiont közelről, lesz ámulás az biztos :D
Visszaolvasva: kamionos, teherautós, buszos témához nem tudok hozzászólni azt nem tudom. Nekem csak személyautóim voltak, mindegyik hátul tárcsafékes volt. Nem tudom a bobhoz milyen időközönként kell hozzányúlni, de szerintem a tárcsát se kell feltétlenül havonta cserélgetni. Hozzátartozik, hogy a legtöbbet nem városban közlekedek. Nem rugdosom percenként a féket. A vezetési stílusom sem padlógáz-satufék. Simán elgurulok autópályán úgy 100-200 km-t is, hogy hozzá sem érek a fékpedálhoz. Így a mostani fék garnitúrámban van kb 130.000 km és 7 év. Ránézésre azt lehet mondani, hogy 2-3 év múlva cserés a betét. A tárcsa meg el fog menni még egyszer ennyit. Szóval a tartósságra egyáltalán nincs panaszom.
Mint ahogy írtam a dobféket nem ismerem saját tapasztalatból. De ismerőseimnek, akinek ilyen van, nem szeretik, sokszor panaszkodnak rá. Úgy veszem észre, hogy ma már inkább olcsóbb kisautóknál jellemző.
#19!
Állítólag 7 év alatt mentél 130ezret, és még vagy 3 évig tervezed használni ugyan azt a betétet.
Vagyis azt akarod mondani, hogy a betét több mint 180ezret, a tárcsa pedig 360ezret fog futni?
Hát hogyne......... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!