Benzines vagy dízeles autótok van? Mennyit és mire költöttetek eddig?
Nekem egy németből behozott peugeot 106 van átalakítva utcai sportra.
Kivették a motort belőle hayabusa motort kapott turboval.
Minden papír meg van hozzá de mikor vittem magyarban elintézni a papírjait az összes ember megakarta nézni aki meghallotta a hangját.
Benziből csak prémiumot rakok bele amúgy hobbiautóként használom de ahogy gyorsul az hihetetlen.
Hétvégén szedem csak elő jó időben.
3 autónk van:
Egy 3.0 TDI Audi Q7, egy 1.6 dízel Volkswagen Beetle és egy benzines, kisköbcentis (1.4) Seat Cordoba.
A Q7-re 103 000 km alatt 600 000 forint volt olyan költség, ami a dízel mivoltára vezethető vissza.
Cserébe csak 8-9 liter az átlagfogyasztása.
A párom Beetle-je még nincs meg régóta, 15 000 km környékén ment vele, 60 000-rel vettük, egyelőre hibátlan.
A Seat újkorától nálunk van.
235 000 km van benne, üti- vágja, lesz*rja mindenki, SEMMI BAJA NINCS 12 évesen.
A "fogyóeszközökön" (olaj, szűrők, stb.) kívül egy fillér sem lett ráköltve.
Vagyis de, kiszaladt a kilincs 2 éve, 3000 forintért visszaragasztotta a szerelő, illetve meghúzta kétszer a kéziféket.
Motorikusan még nem lett költve rá.
Van egy 323f Mazdám 2literes dízel
Erre a világ pénzét rálocsoltam. És még lehetne, persze kor és kilométer miatt de akkor se kellemes. Amikor vettem talán 310 volt benne és az elmúlt talán 6 hónapban beleraktam 35ezret. Volt rajta elsőfék, komplett első futómű, vízhűtő. Klíma nem működik, hátsó futómű is rossz, kuplung csere is érett. De most össze van törve, egy balesetből szóval valószínűleg már csak roncstelepre fog menni. Motorja viszont teljesen jó volt. Meg csak az olajat sem ette. Egy decit sem a tízezrenkénti olajcserénél. És nem is rohad, pedig Mazda.
Másik autóm egy skoda felicia 1.3 mpi
Megvétel óta 13ezer kilométert mentem vele ez volt kB 3 hónap. Kapott új gyertyákat, olajat, szűrőket. Lassan érik az új első fék, ékszíj, talán a lánc csere.
Párszor felforralta a vizet mert nem kapcsolt be a ventilátor, de ezt kB 10 perc alatt megoldotta a szerelő, lehet annyi sem volt.
Picanto 1248 (1.25 MPI) Manuális vegyes használat 5,6-5,9 l/100 km - gyári adatok
kocsi szerint 5,5 l/100 km és tekintve, hogy 20k van benne, és még sosem "nulláztam le" a "komputert" gondolom csak jól tudja
vegyes használat, Budapesten is vezetek a dugóban, meg autópályán és 90-es utakon is
1.2 CRTDI Skoda
170 ezer km van benne. DPF és a turbó még gyári. Kopó alkatrészeken kívül mást nem kellett cserélni.
Kettő dízel autóm van:
1. 2005-ös, 334.000 km-rel. CR-rendszerű dízel változó geometriás turbóval, intercoolerrel. Még pont részecskeszűrő nélkül. Számomra megfelel. Még ma sem gondolom nagyon elavultnak. Nagyon jól felszerelt, az újabb autóm sem űrhajó mellette. Hosszú autópályás utakon került bele ennyi km, ezért is vettem annak idején dízelt.
Amire eddig költeni kellett, meghibásodásokat tekintve:
3 generátor felújítás,
1 önindító csere,
1 turbócső, mert kirepedt,
1 vízcső, mert kidörzsölődött
1 főtengely jeladó,
1 pár stabilizátor bekötő pálca
1 garnitúra fék (tárcsák, betétek)
1db keréknyomás jeladó, a többi gyári még bírja 15 évesen is.
1 kanyarkövetős xenon fényszóró, mert gallyra ment benne az állítómechanika és csak kompletten kapható.
Kb ennyi. Ezen kívül csak folyadékok, szűrők, vezérlés, stb.
2. 2018-as, 32.000 km-rel. CR-rendszerű dízel dupla turbóval, részecskeszűrővel. Ezzel is hosszabb utakat teszek meg, nem városi bevásárló- és ovijáratokra vettem. A terv kezdetben az volt, hogy a régit eladom. De az alábbi hibalista után inkább ez fog menni a piacra a garanciaidő lejárta után, az öreg autóm pedig marad. Addig is legalább kímélem a régit, nem szaladnak bele olyan gyorsan a km-ek.
Amit eddig garanciában cseréltek:
1 visszahívás. Nem volt vele gond, de biztonsági okokból cserélték a teljes kuplung- és fékhidraulikát.
Az autó 1 éves korában megkotlott a lámpavezérlő elektronika. Többször újrakalibrálták, újraprogramozták, szoftvert frissítettek, de pár hónapon belül mindig visszajött a hibajelzés. Csere lett a vége.
28.000 km-nél hangos csörömpöléssel, darálással jelezte a vezérműlánc, hogy ő itt most elfáradt. Garanciában cserélték.
32.000 km-nél épp most zörög, kerreg, kopácsol a kettős tömegű lendkerék. Pénteken cserélik garanciában.
Ezen kívül nyüszít a fék minden fékezésnél. A jobb első felfüggesztésben valami nyikorog ha nagyobb kátyúkon hajtok át. A beltérben a műanyagok itt-ott idegesítően zörögnek. De ezek majd egy-egy következő körös garanciális történetek lesznek. Még szerencsére 1,5 év garanciám van.
Ezeket leszámítva amúgy szeretném ezt az autót. Nagyon jól megy. Alacsony fordulaton is nagyon nyomatékos. Csendes. Jól fogyaszt. Kényelmes. Csak már így újonnan is sorozatosan van valami nyűgje. Ha összeszámolom, eddig több mint 1 millióba van a gyártónak a garanciális javítások az autómra. Ezt nem szeretném a gariidő után saját zsebből finanszírozni.
Előző vagyok.
Lemaradt, hogy a 2005-ös autómban idén májusban kellett cserélni a két első gyári lengéscsillapítót, mert elkezdte engedni a bal oldali az olajat. Az eredeti 330.000 km-t bírt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!