Hogy lehetne csökkenteni az autóforgalmat?
Pl a kisebb városokban ahol természetesen nincsen metró.
Nem lehetne azt támogatni valahogy hogy az ingázók ne egyedül utazzanak egy ember-egy gépkocsi? (Sokszor nem is kicsi az az autó)
Vagy azoknak kellene adót, díjat, szmog alapot bármi elnevezésűt fizetni akik gyakran utaznak úgy hogy egyedül vannak az autóban.
Kisebb jövedelmű emberek előbb letennék napi használatú autót. Akik jóban vannak, egy irányból járnak sok esetben meg is valósítják az együtt autózást, hogy spóroljanak. De csak akkor ha a kellemetlenségek nagyobb nyereséget jelentenek. Aki nem műszakozik, szellemi dolgozó pl. A rugalmasság miatt nem fog társulni. Az egy munkahelyen dolgozóknál lehetne opció, de az elhanyagolható számú autót jelent. Ismét a megoldás az élhetőbb tömegközlekedés, hogy rugalmasan kollégáktól függetlenül jusson el a munkahelyre tömegközlekedéssel is.
----A gond a tömegközlekedéssel szerintem, hogy aki egyszer rászokott az autó KÉNYELMÉRE, ami egyszerűen tényleg összehasonlíthatatlan, cipekedés időjárás minden szempontból, az nem fog leszokni róla csak azért mert a tömegközlekedés kétszer olyan jó lett. Az autó még mindi vezet, mert az időjárás, cipekedés miatt mindig vezetni fog, tehát korlátozni kell mert a lehetőségeink végesek, a levegő, az utak, a többi ember is szempont!
"Vagy azoknak kellene adót, díjat, szmog alapot bármi elnevezésűt fizetni akik gyakran utaznak úgy hogy egyedül vannak az autóban."
Nem megvalósítható. Hogyan állapítod meg, hogy egy autóban elfogadható-e az egy ember vagy éppen nem. Minden indulás előtt be kellene jelenteni honnan hova mész és valaki kirendel melléd valakit? Ez nem megoldás. Az ilyen jellegű dugódíj szerű dolgokat próbálták már nyugaton, elég megosztók voltak, utána tudsz olvasni.
----fogalmazzunk úgy hogy egyelőre nem tudjuk hogy megvalósítható
"Az is fontos lenne, és az e ügyintézés, hogy ne kelljen hivatalokba, könyvelőhöz autózni, illetve a legtöbb szakmában mellőzzék az általános "pofavizit"-et :) Így hívják, mikor kiválóan lehetne neten is intézni, de valami miatt LÁTNI akarják a másikat."
Szinte mindent el lehet intézni a neten is ma már. De nem is ettől lesz dugó, hogy Józsibácsi 10 évente bemegy a szomszéd faluból a városba jogsit újíttatni. Valamint ezt teheti a reggeli és délután csúcsórán kívül is. Az elektronikus kapcsolattartás üzleti találkozók számát valóban lehetne csökkenteni még, ahogy ez most a covid miatt meg is történt, de ez ismételten csak egyedi, kis számú eset. Erre hatással kívülről nem nagyon lehet senki. A vállalati kultúrának kell eljutni oda, hogy ne legyen szükséges a személyes találkozás, legalább alkalmanként. Saját tapasztalat (is), hogy B2B üzletben legalább 1-1 személyes találkozó szükséges a jobb kapcsolat kialakításához. A videókonferenciák csak mérsékelten tudják kiváltani, de ettől függetlenül ez még mindig egy kisebb szegmens.
-----Igen, csak még inkább, még inkább erre kellene törekedni, és M.o.-on van lemaradás jócskán ebben.
"Telefonos és netes ügyintézés a legtöbb esetben"
Lásd fent, ahol lehet, ott él vele az, akinek a telekommunikációs ismereti ezt engedik. Kis szegmens, de az emberek nagy hányada elektronikai analfabéta. Ezt kellene hozzá fejleszteni.
---Igen, ki kell fejleszteni
"Itt volt a karantén, amikor sok mindent lehetett neten intézni, de most az autóforgalmat látva mintha visszafejlődtünk volna egy még rosszabb szintre."
Nem azért lett nagyobb a forgalom, mert eddig online intézett ügyet újra személyesen intéznek az emberek, hanem mert újra dolgoznak, amit halogattak, azt a karantén után intézték. Vis majorra tervezni meg nem igazán lehet.
----Igen, ez valószínű, remélhetőleg majd csökkenni fog akkor ha behoztk a lemaradásokat.
"Bakker esetleg lehetne kedvezményt adni a szolgáltatóknak lakcímkártya alapján, ők meg központilag kapnák, ha minél több olyan ügyfelük van aki GYALOG vagy bringával megy hozzájuk, mert közel lakik...."
Hogyan ellenőrzöd, hogy ki mivel ment és hogyan adsz utólag erre kedvezményt? Mi van azzal aki online intézi az ügyeit? Hogyan adsz kedvezményt annak aki 1-szer megy be és hogyan annak aki szőrszálhasogat és minden héten üti az asztalt? Minél többször beteker annál több kedvezmény? Adok egy meghatalmazást és egy ezrest egy csövesnek, hogy minden héten húzzon egy sorszámot, ingyen lesz az áram.
Kisvárosról beszélsz, minden második utcában legyen egy ELMŰ ügyfélszolgálat? Megfizeted a magasabb díjat ennek az üzemeltetéséhez? Több lenne, mint a kedvezmény a biciklizés miatt
"Akkor is kedvezményt kapnának ha minél közelebb gyártott terméket választanak"
Pl mit? Minden Kínában készül. Vegyen helyi gyümölcsöt? Bemegyek a Tesco-ba, veszek egy kiló barackot, amit egy kamion hozott be a reggeli csúcsban és egy vietnami papucsot, amit egy másik kamion. Elmentem ezekért autóval. Mennyi kedvezményt kapok? És mennyit, ha 2 kiló barackot veszek és 4 papucsot? Ugyanannyi forgalmat és szmogot generáltam mindkét esetben.
"Mozijegy ár is lakcímkártya alapján menne" Lakcímhez kötnéd a szolgáltatások árát? Mégis hogyan? Bevonatozok az agglomeációból háromszor annyiba kerül a jegy, mint ha városon belül egy km-ről elmegyek autóval, mert éppen három átszállás és 45 perc lenne, mert olyan a tömegközlekedés.
------Ezek felvetések, amiket ki kellene dolgozni, de kiindulásnak jók, vagy pedig erről más kitalálja a jobbat.
Száz szónak is egy a vége. Ha azt akarod, hogy kevesebb legyen az autó az utakon, kisebb legyen a szmog. Akkor a megoldás a javított tömegközlekedés. MInden tekintetben, modern, lehetőleg elektromos meghajtású járművek, P+R parkolók (ingyen) a város peremén. Sűrű, szerteágazó, sok átfedéses járathálózat. Kényelmi szinten is minőségi szolgáltatás (tisztaság, zsúfoltság, kényelem, járatsűrűség, megállók stb stb) És itt már szinte összeszámolhatatlan kiadásnál járunk. Mindezt lehetőleg ingyen (vannak rá példák). Kérdés, miből a beruházás és miből a fenntartás. Ha ez megvan, akkor lehet azon filozofálni, hogyan tanítsuk meg az embereknek, hogy az eddigi rossz beidegződéseket le tudják vetkőzni és hajlandók legyenek átülni a tömegközlekedésre.
Remélem legalább végigolvasod, várom az építő kritikát
Köszönöm felpontoztam hasznos volt
Na akkor nézzük újra:
"Fizetős parkolás kell a nagy boltoknál"
Mármint a város peremén, a hipermarketekre gondolsz? Azzal mit nyernél? Messze vannak a fizetős zónáktól és a belvárostól. Azért megy oda az ember (autóval igen), mert ott olcsón letudja egyben a nagybevásárlást és ügyintézést. Nem véletlenül épültek ki a pénztárakkal szemben az üzletsorok sem. Tehát megvesz egy csomó mindent nem csak a hiperben, hanem az üzletsoron is, elintézi a postát, bankot, stb. Tehát egy menetben sok minden túlvan, nem pedig jár boltról boltra a városban fel alá. Valójában csökkenti a belváros forgalmát, sokkal. Persze lehetne fizetőssé tenni, de mennyire kellene, hogy az egyszerű ember kézben cipelje haza az ásványvizet a tömegközlekedésen naponta kettesével, mint megvegyen két zsugorral egyszerre és probléma letudva egy hétre.
"Drága parkolás a problémás városokban,"
A parkolás, mint fogalomszabályzó eszköz ismert és működhetne is. Ismételten, ha lenne alternatíva, tömegközlekedés + P+R parkolók. Amíg nincs, addig hiába emeled az egekbe a parkolódíjat, mert nincs más megoldás, megy autóval.
"És lezárni kerülőutakká vált eredetileg kertváros lakóövezet utakat gyalog és bicikli forgalom részére"
Ez OK, lakó pihenő övezeteket lehet és kell létesíteni. Viszont nem sétálóutcákat, hanem csökkentett sebességű zónákat. De ezek is csak akkor működnek, ha van alternatíva. Azért erősödött meg ezekben az utcákban a forgalom, mert az eredeti út nem bírja a terhelést. Tehát a gyökérokot kell megszüntetni az eredeti úton, hogy az átmenő forgalom számára kedvezőbb legyen kerülni. Pl. 2x2 vagy 2x3 sávos jó zöldhullámra belőtt átmenő út vs. a lakó pihenő övezet 20-as korlátozással, fekvőrendőrrel.
Olyan bullshiteket meg ne írj, hogy azért reagálsz lassan, mert nagy a szmog. Kiröhögteted magad. A karantén előtt is ugyanekkora volt.
Az a baj, hogy te minden megoldást arra építesz, hogy az autósnak legyen rossz, nekik kerüljön többe. Az bebizonyosodott az elmúlt évtizedekben (nem csak nálunk), hogy nem ez a jó út. Az autósnak alternatíva kell, ami csábítóbb, mint az autó. Ha az alternatíva megvan, akkor lehet beszélni arról, hogyan lehet az autós átterelni a tömegközlekedésre. Akár extra sarcokkal is. Nem pedig fordítva.
"Vagy azoknak kellene adót, díjat, szmog alapot bármi elnevezésűt fizetni akik gyakran utaznak úgy hogy egyedül vannak az autóban."
Nem megvalósítható. Hogyan állapítod meg, hogy egy autóban elfogadható-e az egy ember vagy éppen nem. Minden indulás előtt be kellene jelenteni honnan hova mész és valaki kirendel melléd valakit? Ez nem megoldás. Az ilyen jellegű dugódíj szerű dolgokat próbálták már nyugaton, elég megosztók voltak, utána tudsz olvasni.
----fogalmazzunk úgy hogy egyelőre nem tudjuk hogy megvalósítható
És mégis hogy képzelnéd el? egy ÁVÓ-hoz hasonló szervezet nyomon követi mindenki minden mozgását, privát szféra nélkül?
Lásd fent, ahol lehet, ott él vele az, akinek a telekommunikációs ismereti ezt engedik. Kis szegmens, de az emberek nagy hányada elektronikai analfabéta. Ezt kellene hozzá fejleszteni.
---Igen, ki kell fejleszteni
Hogyan? Hogyan ülteted be az 50 plusszos munkásréteget z iskolapadba elektornikus ismereteket tanítani, hogyan látod el elektronikus eszközökkel? Ugyanez a mélyszegénységben élőkkel, akik egyre többen vannak. Ez csak álmodozás.
"------Ezek felvetések, amiket ki kellene dolgozni, de kiindulásnak jók, vagy pedig erről más kitalálja a jobbat."
Nem, ezek nem jók sem felvetésnek, sem kiindulásnak. Te egy felsőbb hatalmat akarsz, aki az élet legapróbb szintjén is a polgárokra telepszik és nem csak ellenőrzi, szabályozza is minden lépésüket. Bebizonyosodott, hogy ez a világban nem igazán működik. Még erőlködik Észak-Korea és bizonyos tekintetben Kína is, de ott is bukásra vannak ítélve, a repedések ott vannak.
Miért nincs a listában továbbra sem az elektromos autó, az elektromos tömegközlekedési eszköz?
Tök feleslegesen írtok ennyit, Igazi nyugdíjas házmester mentalitása van a kérdezőnek, de az ilyenek szerencsére addig jutnak el hogy a kocsmában fennhangon a többi ilyen világmegváltóval előadják hogy ők milyen okosak megoldják a világ gondjait, aztán max iszik mindenki még egy felest, és reggelre elfelejtik.
Ha meg nem állsz be a lárifári hülyeségei mögé, akkor te vagy az áruló, akit köpködnek záróráig mert ő TUDJA, hogy neki biztosan igaza van, és semmivel nem győzöd meg arról hogy nincs igaza, tényekkel pedig végképp nem. :D :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!