Hova megy ez a rengeteg autó Budapesten hétköznap napközben?!?
Leragadtál a '80-as évek elején, amikor még hétköznapokon valóban üresek voltak az utcák... sőt akkor autók is alig voltak.
Passzióból kocsikázók jellemzően nem hétköznap napközben róják a köröket, akiket olyan kor látsz, többségük pontosan azért van úton, mert munkaidő van.
Lehet hivatalba megy, ügyeket intéz, vagy éppen munkából jövet még bevásárolt, beugrott a nagymamához - az egy másik kérdés, hogy akinek autója van az jellemzően többet is használja, mint amennyit valójában kellene (nem busszal megy a nagyihoz)
Na ezen már én is gondolkoztam!
Egy részüknek az a munkája hogy cégügyeket intéznek, pl könyvelőhöz visznek papírokat, hivatalba mennek. A kisbuszok pl fuvarozók mondjuk egy bútoros cégénél vagy tüzépen. Vannak üzletkötők kis 3 személyes autókkal vagy személyautókkal középvezetők akik napközben többször mennek valahova a városba.
De szerintem ez a forgalomnak csak egy részét teszi ki. Másrészről délutános műszak sincs minden munkahelyen hogy az ember ráérjen furikázni délelőtt. Én pl mindig is egyműszakos munkarendben dolgoztam és délkörül vagy 1kor még javában a munkahelyemen voltam.
Munkanélkülinek meg elvileg nincs annyi pénze hogy autókázzon a városban.
Kérdező, egyrészt attól, hogy te nem tudsz megmagyarázni valamit, annak még jó oka lehet.
Másrészt elég erős dolog semmirekellőnek hívni látatlanban a plázákba a lábukat betévő embereket.
1,7 millió ember él Budapesten, plusz napközben jópár tízezer (esetleg százezer) ingázó csatlakozik hozzájuk. Eleve sok a nyugdíjas. Sok turista, átutazó, üzleti ügyeket intéző, konferencián résztvevő, stb ember is van, akik miután vége a hivatalos programnak, vagy még mielőtt elkezdődik elmennek ide-oda, plázáznak. Van aki a kötetlen munkaidőt kihasználva délelőtt tízkor vásárol be, és te csak ezt látod, azt már nem, hogy este 10-kor még nincs otthon.
Ahol ennyi ember van, a plázákban is valaki mindig lesz, főleg ebben az időszakban: rengetegen szabadságon vannak. Nem kell a semmiből rögtön hülyeségeket fröcsögni.
Vannak olyan munkák, ahol előfordul tervezett üresjárat. Mondjuk egy kevésbé leterhelt laborban előfordulhat, hogy elindít az ember egy mérést, és az két óra mire elkészül, beavatkozást pedig nem igényel, maximum némi felügyeletet. Az odafigyelésre meg lehet kérni egy kollégát, és máris van két óra bevásárolni.
Szóval még egyszer mondom, attól még, hogy a te munkádban nincs ilyen és nem kell autót használnod munkaidőben, jópár tízezer embernek meg igen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!