Moszkvics 412 vélemények?
A családban van egy 412-es Moszkvics. Már több 10 éve áll, papírjai megvannak, felújítást igényel. Szeretném a közeljövőben felújítani.
Nem nagyon ástam még bele magam, azt se tudom, hogy a motor átforog-e.
Tehát lenne vele munka és több százezer is rámehet, a motorfelújítástól a futóműig és a krómozásig.
Mi a véleményetek erről a típusról? Sok oldalt olvastam róla, de leginkább személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi.
Mi az, ami könnyen megadja magát benne, mire kell figyelni?
Nem napi használatra használnám, csak időként elővenni és nosztalgiázni.
Az OT vizsgán is gondolkodom rajta.
Fogyasztása úgy tudom olyan 10-12 liter 100 kilométeren. De javítsatok ki, ha tévedek.
Nehézkes egy jószág, hiányzik belőle minden kecsesség és szépség.
Nem tudod 10 liter alá vinni a fogyasztást, a kormány és a váltó használatához már most kezd el kondizni. Olyan magasan ülsz benne mit ha konflison utaznál, és nem tudsz akkora hangerőt odatekerni a rádiónak, ami képes lenne 80 fölött elnyomni a diffi búgását.
A kézifék és a tanksapka elhelyezése leginkább a vicc kategória, viszont sok minden egyéb, meglepően könnyen szerelhető.
Szóval, a 412-es, olyan mint egy viziló bébi....lehet szeretni, mert bájosan otromba. ;)
Köszönöm a hasznos válaszokat!
Utolsó, igazad van, közben rájöttem. A legalsó linken szereplő Moszkvicsunk van, csak meggyvörösben/bordóban :)
Ja, 1970-es évjáratú.
Ez a 412 legifjabbja, ennek megfelelően a legkisebb muzeális értékű.
Nem tudom, mennyire gondolod komolyan, mennyire akarsz belefeküdni egy korhű felújításba, de előre jelezném, a felújítással és OT papírozással együtt legjobb esetben is millás összegre számíts.
OT nélkül mondjuk a fele.
Én régebben egy 407-est akartam beszerezni lepukkantan, hogy rendbe rakjam és csináljak belőle egy félkorhű, lakkfekete-piros láng kombós '57 Chevy utánérzéses buliverdát.
Hát találtam is, ronggyá rohadtat, úgy, hogy a motortéren át volt karomvastag meggymagonc kinőve és azt akarták fél milláért adni.
Szóval ez itt még egy alkalmi vétel:
Mert miután beletettél 1 millát, ennyiért tudod eladni:
Ha meg megcsinálod OT-re, plusz majdnem egy milla még az árba.
Szóval ilyen korút már megéri.
Ha értesz hozzá.
Ha nem csinálod, hanem csinálTATOD, drágább lesz, mint amennyiért el tudod adni.
Ez egy nagyon drága hobbi.
Ha az ember belekezd, legalább olyanba kezdjen, ami minimum nullára megtérül.
Ahhoz meg egy ilyen "fiatal" 412 nem jó alap.
Fene tudja, állapottól függően esetleg épp hogy megéri. De OT nélkül.
Ezért ennél nem nagyon tudsz többet kapni, miután kipofoztad (azt írja veterán ,de láthatóan nem OT) :
Ha hobbi-joyride a cél és nem sajnálod a pénzt rá, akkor meg kit érdekel, MÁSNAK megéri-e?
Akkor hajrá!
Kérdező!
Ha rendelkezel egy kis
-autószerelő
-karosszéria lakatos
-fényező
-villamossági szerelő
-kárpitos
szakmai ismeretekkel, eszközökkel, továbbá jó idegrendszerrel, sok szabadidővel és nagyon sok pénzzel, akkor nyugodtan vágj bele a felújításba és az OT minősítés megszerzésébe.
Ezek hiányában NEM!
Egy hónapja voltam muzeális (OT) vizsgán. Pár napja tettem fel az OT rendszámot.
3 hónap alatt napi 12-16 órát dolgoztam rajta úgy, hogy A-tól fordított R-ig mindent én reparáltam (fényezés, karosszéria, blokkfelújítás).
UDVARON fényeztem, reggel 5-kor. Miután kikeményedett, visszacsiszoltam és kipolíroztam. Tükör lett.
Az OT vizsgáról hazafele megforraltam a blokkot, amit meg is kellett fúrni utána.
10 490Ft volt a hatósági műszaki díja, 39 ezer pár száz a minősítést, az okmányirodában az új forgalmiért meg a rendszámért 21500Ft-ot fizettem. Útiköltség, 3 nap szabadság.
Az egész mindenség nem lehetett több mint 400 000Ft.
Rengeteg hasznos válasz érkezett rövid idő alatt, aminek nagyon örülök! Jöhet még!
Elsősorban tisztáznám, hogy hobbi autó lenne és nem szeretném eladni, hanem megtartanám, elsősorban érzelmi kötődések miatt.
Hát, ebben az esetben meggondolom az OT minősítést, valóban zsebbenyúlós történet.
Egyébként nincs rossz bőrben az autó. Garázsban volt tartva, kritikus rozsdát (igaz, csak nagyjából vettem szemügyre) nem találtam rajta. Újravezetékelni mindenképpen kellesz, továbbá a belső térrel, műszerfallal, ülésekkel lesz nagy munka. A króm alkatrészek (lökhárítók és kilincsek) újra kell krómoztatnom.
A 7-es válaszadó által felsorolt szakmák egyikével sem rendelkezem, azonban kis autószerelői tapasztalattal rendelkezem. Persze egyértelmű, hogy nem egyedül állnék neki, hanem keresnék fényezőt, autóvillamosságit, stb, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!