Mennyivel másabb egy benzines autót vezetni, mint egy dízelest?
Ami így hirtelen eszembe jut
- alacsony fordulatszámon kisebb lesz a nyomaték, emiatt manuális váltó esetén könnyebb lefulladni, automata később vált (hasonló teljesítményt feltételezve)
- autópályán többet fogyaszt a benzines motor, mert a dízelhez képest kevésbé hatékony, amikor a légellenállással szemben tolni kell az autót, hogy megtartsd a tempót
- a szokásos 1800-2100 fordulat helyett autótól függően inkább olyan 2300-2500 fordulaton érdemes felváltani alacsony/normál terhelés mellett (ez összhangban van azzal, hogy alacsony fordulatszámon kisebb a nyomaték)
- azonos lóerő mellett gyengébb nyomaték
Szinte semmivel. A legfontosabb különbség, hogy a kúton az egyikbe benzint kell tölteni, a másikba gázolajat.
Illetve hidegindításkor a dieselnél ki kell várni az izzítást.
Kézi váltósnál még általánosításként annyit, hogy a dieselt kisebb fordulatszámon el lehet/kell váltani, illetve elindulásnál nehezebben fullad le.
A kuplung és a váltó kezelés egy picit eltér de lényegében ennyi.
A benzinmotorokat általában jobban kell pörgetni. Elinduláskor nem árt egy kis gázt nyomni, intenzív gyorsításkor pedig sokkal tovább lehet pörgetni.
Ha autómata váltós akkor az ezeket teljesen el is fedi előlled.
Amúgy pedig nem mindegy, hogy szívó vagy turbó motor, és az sem, hogy mekkora. Egy sor 6-os 2-3 literes benzinnél simán van annyi nyomaték, hogy ilyennel ne kelljen foglalkozni. A szívó 1.0 benzin már egy kicsit furább lesz.
Utolsò😂😂😂😂
Èn is jobban szeretem a dizel, de èn a turbò miatt 😉
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!