Ha az oktatóval egy parkolóban beszéltük meg a találkozót, akkor egész órán ott leszünk vagy kimerészkedünk a forgalomba is?
A parkoló, mint találkozó hely, teljesen általános.
Az, hogy utána a gyakorlás hogyan zajlik már az oktatótól függ, arra itt mi nem tudunk neked válaszolni.
Mostanság már kevés oktató kezd rutinpályán gyakorlással, de az sem kizárt, hogy oda mentek, de az is lehetőség, hogy az adott parkolóban kezditek a vezetés gyakorlását, ha ott nincs nagy forgalom, illetve van szabad terület, de lehet az is, hogy elmentek egy olyan környékre, ahol gyér a forgalom, és ott gyakoroltok.
A rutinpályát leszámítva, a többi lehetőség mind forgalomban gyakorlás, még az is, ha a parkolóban maradtok, tehát a "kimerészkedünk a forgalomba" kérdés nem jó, nem a belvárosi csúcsforgalomra kell számítani, az majd későbbi leckék helyszíne lesz.
Amíg tanuló vagy, az oktató a felelős vezető - az autó vezetést csak gyakorlással lehet tanulni, az elméletben rákészülés nem sokat segít, meg kell tapasztalni, vezetni kell, de az oktató azért van ott, hogy segít, ha szükséges.
Ne agyalj azon, hogy mi lesz holnap - azért találkoztok, hogy megbeszéljétek a hogyan tovább részleteit, de valószínűleg már gyakorolni is fogtok, és annak a részleteit is elmondja az oktató.
Attól függ, ahogy az oktatód megítéli.
Semmi felelősséged nincs ebben a döntésben, minden felelősség az oktatón van, és nem kell félned ha kivisz forgalomba.
Van 2 pedálja (kuplung, fék) és bele tud nyúlni a kormányzásodba.
Kábé direkt sem tudsz balesetet okozni.
#5
Ehh köszi, mi is voltunk tanulóvezetők, és látunk eleget azóta is :D
Én amúgy első 2 óra után rávinném a diákokat autóútra (110km/h), ahol viszonylag biztonságosan meg tudnák érezni a 90km/h sebességet, hogy aztán a tanulás nagy része a városban ne arról szóljon, hogy 30-al megyünk lakott területen :D
#7
Sok sikert, és élvezetes autókázást. Ne kerülj a szemem elé :D
#6#
Oka van annak, hogy nem a felvázolt séma szerint zajlok az oktatás :-)
Azért megy a tanuló kezdetben csak 30 km/h sebességgel (valóban ez a jellemző sebesség), mert még azzal van elfoglalva, hogy az autót a sávon belül tudja tartani.
Aki még vissza tud emlékezni, amikor vezetni tanult, gondolom többségüknél megvan az, hogy kezdetben még az említett sebességnél is komoly feladat volt a sávon belül, és ott nem kacsázva haladni.
Ezen nem segít, ha egy viszonylag egyenes szakaszon végig száguld az oktató a totál kezdő tanulóval, rossz esetben félelmet kelthet benne, jó esetben élvezi a helyzetet, csak semmit nem tanult, arról meg nem is szólva, hogy akkora sebességnél egyetlen rossz mozdulat is balesethez vezethet, és nagy sebességnél az oktató beavatkozása sem feltétlenül tud segíteni, nem véletlen az, hogy az országút vezetést nem a gyakorlás elejére teszik.
Néhány óra gyakorlás után, amikor a sávon belül haladás már nem probléma, már nem azért fog a tanuló 30-al menni, mert nem mer gyorsabban vezetni, hanem azért, mert tőlük az oktató megköveteli, hogy a szabályokat tartsa be... ugyancsak ismerős emlék lehet sokaknál, hogy néhány óra gyakorlás után már nem a gyorsabban, hanem a lassabban, hova siet hangzott el az oktatótól, 30-as tábla után kötelező tartani a max 30-at, elsőbbségadás táblánál lelassítani, stop táblánál megállni, vasúti átjáró előtt a lovasszekeret, traktort lépésben követni (előzni tilos) - elvárás a szabályok betartása, akkor is, ha a többi közlekedő bosszankodik.
#9
Első órákról beszélünk, miféle sávok?
(csak viccelek)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!