Mennyivel jobb a MaxxMotion Diesel, mint a sima? Megéri azt tankolni? Miben más? 21 éves lány vagyok, mielőtt elítéltek :D
A konteósok akik sz*rják a szájukból hogy csak lehúznak vele a benzinkutak, azoknak nyilvánvalóan nincs fogalmuk róla.
A legnagyobb haszna a prémium dízeleknek, hogy (1) nem rétegeződik ki a tankban amikor hónapokig áll egy helyben az autó, (2) nagy hidegben (fagypont alatt) nem "zselésedik", ezáltal könnyebben indítható a motor. Szóval a tárolás és szélsőséges időjárás a prémium dízel szempontjai. Vannak benne adalékanyagok amik csökkenteni hivatottak a füstölést, de a gyakorlatban ez nem oszt, nem szoroz nagyon.
A prémium benzin már más kérdés, ott a fogyasztás és a teljesítmény a szempont. A modern autók legtöbbje átállítja a gyújtás időzítését prémium üzemanyaghoz (ehhez 1-2 teljes tanknak le kell mennie, mire átáll az autó, szóval amelyik hülyegyerek azt írja, hogy beletöltötte a 40 éves ladájába és lám nem ment tőle azonnal jobban, az irreleváns), mert más az optimális kompressziós aránya a prémium üzemanyagnak, illetve máshogy viselkedik magas nyomás alatt, így jobb teljesítmény/fogyasztás arány hozható ki belőle. Továbbá, ha egy autó 100-as benzinre van állítva, 95-ös benzinnel kopogni fog.
Ez nem konteo. Amúgy megsúgom, ha nem is nálunk, de nyugaton akkor már nem is lehetne kapni sima üzemanyagot, mert rég betiltották volna, és csak a hu de szupi drágább prémiumot engednék.
Az sem véletlen, hogy az autógyártók sem ajénlgatják hogy feltétlen az kell, hanem a sima klasszik üzemanyagokat.
#23
Tisztán leírtam hogy milyen szituáció-függő de nyilvánvaló előnyei vannak a prémium üzemanyagoknak, ez nem vita vagy vélemény kérdése.
Egyébként az én autómba explicite ajánlja a prémium üzemanyagot a gyártó (2.0 TFSI, 230 lóerős konfiguráció).
Annyi az előnye, hogy placebo hatása van... Egy karbantartott, olajcseréket megfelelően betartott motor esetében a sima üzemanyag sem fog az égvilágon semmi gondot okozni.
Ezt meg ne vedd rossz néven, de annál a motornál a kokszosodás probléma, gondolom ott már iylen tűzoltás szinten írják max, hogy tankolj azt talán nem fog annyira.
#25
A kevesebb zselésedésnek és rétegeződésnek (dízel esetén), illetve a jobb gyújtási időzítésnek (benzines esetén) melyik része nem érthető, illetve melyik része placebo?
Igazad van, hogy SOK ESETBEN semmi különbség nincs, főleg a magyar autóállományt elnézve, de hogy placebo lenne, az egész egyszerűen nem igaz.
Jézusom... Milyen zselésedésről és rétegeződésről beszélsz? Szólj ha minusz 20 fok alatt lesz az átlag nálunk, a rétegeződés meg sosem volt gond. :D
Benzines esetében úgy őszintén mégis milyen gyújtási időzítést akarsz változtatni. Max oktánszám befolyásolhatja, ahhoz hozzá tud tanulni a kocsi, de attól az égvilágon semmi különbség nem lesz, hogy 95 sima vagy 95 hiper prémium benya van benne.
Már fölöslegesen koptatom a billentyűzetet, a neten egy rakat teszt van a témában, egészen profi mérésekkel, tartóstesztekkel, sőt olyat is láttam ahol azt vizsgálták egy fűnyíró motorján, hogy a hengerfejet egy speciális plexire cserélték, és lassított felvétellel is elemezték a folyamatot...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!