Veterán autóra prémium gumi?
Azért ez nem ilyen egyszerű. A régi autók eleve sokkal könnyebbek, mint a maiak. Egy E30-as BMW eltörpül már az E36/E46 mellett is, nem beszélve a maiakról. Kategórián belül 100-200 kilóval nehezebbek a mai autók. Azokat akkor technika mellett megfelelő fékekkel és gumikkal szerelték fel. Nem kell amiatt egy 35 éves autóra jóval nagyobb gumi, mert régi és esetleg dobféke van. A gyártó mindig kb. ideális méretekkel dobta piacra.
Sőt, inkább nevetséges, és egyben káros is, amikor egy gyári 175/55 R14 helyett egy 235/40 R17 feszül a kisautón, ami nemcsak gyengébb lesz ezáltal, hanem még a fogyasztást is megnöveli, a vízre felfutásról nem is beszélve. A gyári érték mindig a mérvadó, attól 1 váltómérettel ideális maximum eltérni.
Nem muszáj prémium gumi, csak ne vegyél olcsó kínait. Gumiteszteket érdemes nézni, néha nem ezek a legjobbak, főleg ilyen kis méretekben.
Lényegesebb az, hogy a futómű, fékek legyenek rendben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!