Évezred környéki Mercedesek miért rozsdásodnak ennyire?
Sporolás és üzlet.
Sporoltak az anyagon, és a védelmen, ez ugye úgymond kézzelfogható megtakarítás, főleg mikor 100.000-res számban legyártott autóról van szó, akár egy minimális sporolás si hatlamas pénzeket hozhat.
Másrészt üzletileg kitalálták azt is, hogy ha úgymond tartósra gyártják a kocsikat, akkor nem fogják lecserélni az autóikat az emberek, egy autógyárnak meg ez a lényeg, hogy lehetőleg a garanciális időt kibírja, de utána vásároljon újat az ember, az nem jó ha 30 évig ugyanazt hajtja.
1es le is írta az összes sztereotípiát.
A valóság az, hogy áttértek egy új típusú festékre, ami nem is volt sokkal olcsóbb, akkor jó ötletnek tűnt. Sajnos nem tudták, hogy néhány év alatt baktériumok telepednek meg ebben a festékben (komoly), és a rozsdásodás is megindult keményen.
Hamar észrevették a problémát, pl a nagyon késői szériás W210esek abszolút jó választások (egy 220 CDI vagy 320 CDI nagyon jó választás lehet, és van olyan megbízható, mint akármi más.) Egyébként nagyon rászálttak erre a modellre az emberek, de nehogy azt hidd, hogy az agyonistenített W124es bármivel is jobb, azok is full rozsdásak mind, csak még rosszabb, mint a W210, mert a W124 belülről rozsdázik sokszor.
Amilyen jó hírneve volt régen a NÉMET autóknak, ez mára pont fordítva lett.
Ezek lettek a legrosszabb minőségben gyártott autók.
A légrugó akkor még egy kiforratlan technika volt, de a Mercibe valami nagyon különlegeset akarta légrugóból, sajnos ez lett belőle. Lásd első generációs Audi A6 Allroad, kategóriateremtő modell, azokban is szinte kopó alkatrész a legrugó és kompresszor (annyira kár, hogy a SUVok terjedtek el ezek helyett).
Egyébként én jártam jó W210es Mercivel, nemcsak képen láttam. Mindent lehet mondani rá, csak azt nem hogy szar. Igazi Mercedes, olyan mint egy tank, nagyon minőségi cuccok voltak benne. Imadtam.
Hát igen, szomszédomnak van egy E230 benzines, van benne kb 150 ezer km (3 éves kora óta nála van az autó, szinte egyáltalán nem használja). Csak akkor nem volt garázsban az autó, ha szökőévente ezzel ment el valahova néhány napra. Ehhez képest teljesen rozsdás már minden küszöb rajta.
Másik ismerősnek van egy facelift utáni E220 CDI, több mint 10 éve nála van, és mai napig főállasú autó, rengeteget megy, és ritkán van garázsban. Egy szem rozsda sincs rajta, nem is olyan régen néztük át együtt. Mint írtam, az utószériás W210ek sokkal jobbak. Lehet ez utóbbi át is volt fényezve egyszer, nem tudjuk, de akkor is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!