Veterán autóra prémium gumi?
Ezt neked kell eldöntened, hogy megéri vagy sem... a te pénztárcád.
Nekem is veteránom van, szintén 35 éves és én biztosan nem noname márkát tennék rá. Japán kocsira pedig Toyo vagy Yokohama gumiban gondolkodnék a helyedben. Nem prémium márka, mert nem gyárt minden szegmensben, de a minősége kb. ugyanaz, mint bármelyik prémiumnak.
Mégis minek arra prémium gumi?
De a féknek akkor is jónak kell lenni, akármilyen öreg. Tehát pont úgy kell fogni neki mint a legújabb autónál.
Az újabb autómra én is mindig prémiumot veszek. Egyrészt mert gumin nem igazán spórolnék, főleg olyan autóval amit rengeteget hosszú utakon használok. Másrészt ahogy írod, egy középkategóriás és egy prémium gumi között nincs olyan óriási árkülönbség még 17"-os méretben sem. Nagyon budget no-name kínai gumit találomra pedig nem vennék csak azért mert olcsó.
A 42 éves autómra nekem is most lesz lassan aktuális a gumicsere. Arra négy évszakost szeretnék venni, mert abszolút csak hobbiautó, nem sokat megyek vele. De nem állítom le ősztől tavaszig. Nem szeretnék mondjuk télen nyárigumizni. Évi pár egy-két km-hez pedig luxus a külön nyári és téli garnitúra. Az a baj, hogy a prémium gyártók nem is nagyon gyártanak abban a 13"-os méretben négy évszakost ami nekem kell. Nem túl nagy a választék. Vagy a nagyon alja van, esetleg egy-két középkategóriás. Ha lenne Michelin, vagy Continental, simán megvenném.
"De a féknek akkor is jónak kell lenni, akármilyen öreg."
Ez igaz, jónak kell lenni. Egy szintet kell minimálisan teljesíteni. De nézz meg egy öreg autót! Hátul sokszor még dobfék van. Elöl is viccesen kicsi tárcsa a babakocsikerék méretű felni mögött. Keskeny virsli gumi. És egy régi autó is simán megvan 1 tonna. Sokszor még ABS sincs. Gondolod nem rosszabb a fékút egy ilyen autóval mint egy mai pl prémiummal?
Mert szerinted a fizika válogat?
Öreg autó is ugyanakkora mozgási energiával rendelkezik és ugyanolyan körülmények között közlekedik, mint egy mai autó. Cserébe kevesebb aktív és passzív biztonsági rendszer van a porladó, jobban deformálódó kasztniban
Hobbyautóra valóban felesleges túl sokat kiadni, de azért 13 colban egy prémium gumi is szerintem megvan szereléssel együtt 50ezerből, ami azért évekig elég... Ha már hobbyautót tudsz tartani, nevetséges összeg az 50ezer pár évente...
Ha pedig mindennapos használatban van a veterán autó, akkor pont azért kell a jó gumi... Az én 35 éves autóm napi használatban van. Én szeretem a gyári felnit, egyrészt egyedi, nincs ilyen több, másrészt egy nagyobb felni hülyén is nézne rajta ki. Nekem emiatt a 14colos teljesen megfelel. Annyi, hogy peres gumi megy fel rá, a gyári 185/60 helyett 195/55. Ezért ez nem annyira virsli. :D
6. AZ ABS hiánya miatt nem fog rosszabbul a fék.
AZt a "balfácán " sofőröknek találták ki , aki nem érzi hogy kell fékezni , csak belebikázik és kész.
"Mert szerinted a fizika válogat?
Öreg autó is ugyanakkora mozgási energiával rendelkezik és ugyanolyan körülmények között közlekedik, mint egy mai autó."
Pontosan ezt írom én is! Ugyanakkora mozgási energiát ugyanolyan rövid úton állítasz meg egy 155-ös gumival dobfékkel, mint egy hatalmas hűtött tárcsával, két dugattyús nyereggel, 235-ös gumival? Tehát egy mai nagy tárcsás fék csak dísz szerinted, funkció nélkül?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!