Segítene valaki, első motornak milyet? A naked vonal jön be. De V2-est, kéthengerest, egyhengerest? Újat, használtat? 40-50 kW, vagy lehet kicsit feljebb menni? Kizárt egy 170 kg-os motor? Városban, esetenként rövidebb túrákra használnám a párommal.
Itt vagytok még? Naszóval kb. egy óra múlva hozzák házhoz az első igazi motoromat, egy 2020-as Honda CB500F-et. Már csak pár perc és itt van :)
Azért elég sok minden történt. Ugye kezdésnek mentem a Safety Hungáriánál egy Honda VTR 250-el úgy 5-6 órát. Aztán indulásnak a motoros iskolában egy Kawasaki ER6N volt, azzal mentem 4x2 órát. Na elég gáz volt az oktatás szinvola. Olyat se mondtak el, hogy az indexet meg kell nyomni a visszakapcsoláshoz. Mire erre rájöttem, addig eltelt pár óra...
Aztán téli szünet, meg tavasszal a pandémia miatt oktatási szünet volt. Hogy tudjak gyakorolni, vettem egy Aprilia RX 50-et. Na ezzel kb. a nulláról begyakoroltam a kanyarokat. Először ugye csúszott a lábam, aztán napról, napra jobban ment. Szerintem egész jól toltam már a végén. Persze új gumik kellettek, hogy betapadjon a kanyarokban.
Közben új gyakorlati oktatót kaptam. Ő kezdésnek szintén valami 50-es Malagutira ültetett fel. Aztán egy fél órára egy 125-ösre. Második órán már egy Honda CB500S-en mentem. Ugye közben a rutinon új feladatok lettek. Na azokat megfelelőre be kellett gyakorolnom ezen az 500-ason.
Csak ezután ülhettem fel a kategóriának megfelelő Yamaha Fazer 650-re. Kb. 10 percet csak azt figyeltette velem egy másik tanulónál, hogy milyen finoman kell a gázt adagolni. Jópár gyakorlati órát vettem, mire mentek a pályák.
Járműkezelési vizsga. Remegtem, mint a kocsonnya. Motortolás, aztán eljutottam az első pálya végéig az első kanyarig. Semmi gáz, fék, kuplung, kormány koordinációm nem volt, állóra fékezetm a mocit, az első visszafordulónál eldőltem :)
Plussz egy óra gyakorlás a piactéren, ment minden. Kövi vizsga előtt közvetlenül újra gyakorlás. Másodsodszorra remegés lekűzd, sikeres vizsga!
Jön a forgalom. Közben azért a kis Apriliámmal már benzinkút, bolt útvonal begyakorolva. Kezdésnek a közúton megint egy teljes alkalom az 500-as Hondával. Nagyon húzni kellett neki, cserébe nem ment. Később kiderült, egy hengere nem ment.
Majd a 650-es Fazer, de most már irány Csepel! Olyan 5x3 órát mentem. Élveztem minden pillanatát a felkészülésnek. Érdekes, ahogy a rutinon pánikoltam, a forgalomban úgy relaxáltam. Amikor előre engedett az oktató, ugye rádióval, a legelső az volt, hogy Csabikám kicsit lassabban, nem bírlak követni. Viszga utvonalak kipipálva. A neccesebb helyekből azért a Google Earht segítségével jól felkészültem. Aztán újra vizsga. Na ez elsőre sikerült! Azt sajnáltam, hogy gyorsan vége lett.
Nagyon lebeszélt az oktatóm a 650-es, pláne a 750-es gépekről, annak ellenére ugye hogy ilyenen tanultam, vizsgáztam. Éreztem én is, hogy töredékét mertem kihasználni a motor képességeinek. Még az 500-ast is nagynak tartja, de mindenhol azt írják, ez a legoptimálisabb kezdő motor. Sőt a Safety Hungáriánál is ilyeneket láttam. Aztán 1-2 szezon és meglátom merre tovább. A rutinpályát szeretném ezzel a 200 kg-os géppel tökéletesre begyakorolni. Meg ugye a forgalmat is tovább kell szoknom. Autópályára még rágondolni se merek.
Járművezetési kategória bővítés folyamatban. Aprilia fent a hirdetési oldalakon. Bármelyik percben itt az igazi :)
Gratula az új motorhoz, széles út, meg gumi fák, stb... 😃
Ha van rá pénzed, még ősszel menj vissza a Honda safety Hungary-hez egy két napos tréningre. Érdemes folyamatosan új és új dolgokat tanulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!