Segítene valaki, első motornak milyet? A naked vonal jön be. De V2-est, kéthengerest, egyhengerest? Újat, használtat? 40-50 kW, vagy lehet kicsit feljebb menni? Kizárt egy 170 kg-os motor? Városban, esetenként rövidebb túrákra használnám a párommal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#9
Igazán nincs mit :) Nagyon szeretem ezt a témakört kitárgyalni és tényleg csak segíteni kívánok a saját tapasztalataimra támaszkodva.
Ha tudsz angolul, akkor ajánlom ezt a videót:
Kiválóan átadja, hogyan lehet minél biztonságosabban motorozni, illetve van szerintem egy kulcsmondat benne, mely szerint az első két év statisztikailag a legveszélyesebb. Ez itthon is így van, anno átnézegettem a baleseti statisztika évkönyveit. 2015-ig fent van néhány online, le lehet tölteni.
Illetve ha csak 1 youtube csatornát kéne ajánlom, amire igazából fel lehet építeni 0-ról egy biztonságos elméleti alapot, az ez:
https://www.youtube.com/user/kevinmorris22
Itt szó esik mindenről, útstratégiáról, gyakori hibákról, csomó balesetet analizál, nagyon hasznos, átfogó videói vannak szerintem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Közben találtam egy példát arra, hogy kezdőként miért nem jó egy erősebb motor.
Itt 3:40-nél valószínűleg picit kicsúszott a kezéből a kuplung, vagy rosszul húzta a féket, ami miatt egyszerre adott egy kis gázt is hirtelen, és ez nem tetszett a motornak :) Ugyanez egy 300-ason vagy 250-esen nem jelent ekkora problémát.
Félelmetes úgy nézni a jeleneteket, hogy tuti jön a baleset, de nem tudni honnan érkezik a pofon. Köszi!
Namost bejelentkeztem egy motorra elsőként felülők, két napos tréningjére. Itt zárt területen, motoros oktatókkal, bukós gépekkel lehet próbálkozni. Mondjuk rögtön a legnagyobb gépet választottam, egy Honda CB500F-et. Ez 50 LE, 43 Nm. Szerintem - és szerintük is - ez kezdésnek pont jó lesz.
Jó alaposan körbejárok ám mindent, kb. fél év - egy év van még a vásárlásig.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
De az ám, a Safety :) Mintha vennék +10 gyakorlati órát. Akkor nem találkozunk?
És is olvastam, várják az oktatók jelentkezését. Bár meglepett, hogy akár zéró tapasztalattal is felvennének, csak elhivatottságot várnak. Azt írták, ők mindent megtanítanának.
Viszont egy videon láttam, ahogy az egyik ottani koma szlalomozott a motorral. Kb. másodpercenként döntötte át olyan 45 fokra a 200 kg-os vasat, mint én, amikor könyvet lapozok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha itt vagytok még.
Két napja motorozok!!! Megvolt ez a két napos motorra előszőr felülős tréning. Első nap elindulás – megállás, motor felállítása eldőlés után. Ma pedig körbe – körbe karikába és nyolcasokba. Aztán délután többféle szlalom, lassú mentet, felváltás kettőbe. Kb. 5 gyakorlati órának lehet betudni az egészet.
Hát hiba volt elmenni. Szerintem soha, de soha többet nem fogok a motorról leszállni. Szó szerint megcsapott a kipufogó füstje :)
Még ugrál alattam a motor, lefulladtam jó néhányszor, pár bolyát is elvittem. De azt vettem észre, hogy általában utolértem az előttem indulót, úgy hogy egész tűrhetően mentem végig a pályán. Sőt kb. egy jobbos kör erejéig de meg tudtam azt tenni, hogy a bedöntés közben balra felegyenesedtem kicsit, lenyomtam a motort. CSÚCS!!!
Egy 160 kg-os, Honda VTR250-essel mentem, ami 34 lóerő. Az A-s jogsihoz meg majd minimum 47 lóerős motor kell. Kezdem érezni, mit is jelentenek ezek az értékek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ügyes vagy :) Hát, ez ilyen, ha hajlamod van rá, akkor megfog és nem ereszt.
És az nem 160 kg lesz, hanem inkább 200, illetve magasabb Nm miatt érzékenyebb lesz a gázkar is, nagyobb súly nagyobb, erősebb féktárcsát hoz, azaz a fék is húsosabb lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!