Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Segítene valaki, első motornak...

Segítene valaki, első motornak milyet? A naked vonal jön be. De V2-est, kéthengerest, egyhengerest? Újat, használtat? 40-50 kW, vagy lehet kicsit feljebb menni? Kizárt egy 170 kg-os motor? Városban, esetenként rövidebb túrákra használnám a párommal.

Figyelt kérdés

2020. jún. 16. 22:10
1 2 3
 1/24 b1812567 ***** válasza:

Első motornak inkább használtat. Valószínűleg úgyis amortizálod, még ha csak tologatás közben elborítva is.

És bár városba, meg rövid távra az 1 henger vagy V2, sor2 dinamikusabb lehet, kezdőként a sor4 kevesebb meglepetést okoz, még ha 100 ló van is benne.

Szóval - bár lehet, hogy kevésbé izgalmas - elsőre 400-650-es, sor4 nakedek közt nézegetnék. Aztán pár év rutin után, ha úgy látod, akkor valami izgalmasabbat.

Mennyi rá a keret? (Levonva a bürokratikus költségeket, első szervizelést, meg a védőfelszerelés árát.)

2020. jún. 16. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:

Tyű, sok kérdés :)


A V2-es is 2 henger, 1 hengeresből nem igazán van 40-50 kW közötti. Mit értesz azalat, hogy kizárt-e egy 170 kg-os motor? 40 kW fölötti nakedek között nem fogsz 170 kg alatti motort találni menetkész állapotban.


Milyen motoros tapasztalatod van? Milyen jogosítványod van? Mi az anyagi keret? Van már motoros cuccotok, vagy a kertetbe annak is bele kell férnie?


Ha még nem volt motorod és nagyon kevés vagy nulla tapasztalatod van, de olyan motor kéne, ami azért utassal is kellemes, akkor első motornak inkább valami 30-40 kW közöttit javasolnék. Az már bőven elég egyedül, és utassal túrázni is lehet gond nélkül. Én 35 kW-os, 51 Nm-es 650 cc-s motorral voltam túrázni utassal, mellé még legalább 30 kg cuccal, Dolomitokban le-fel gond nélkül bírta a motor, még előzgetni is lehetett. Nyilván nem érezted úgy, hogy végtelen erőd van, mint mondjuk egy BMW R1250GS esetén, de elég volt mindenre.


Esetleg lehet Yamaha MT-03, Kawasaki ER-5, BMW G310 R, Suzuki GS500E, Honda CBF500,

Újak közül: Kawasaki Z400, Honda CB 500 F ABS, KTM 390 Duke,


Én ezek közül válogatnék a te felhasználási céljaiddal.

2020. jún. 16. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 A kérdező kommentje:
Köszi a megerősítést a használt mellett! Egy 3 év körüli APRILIA SHIVER 750-t nézegettem, kb. 1.8 milla. De mindenképpen megfogadom a tanácsod és a sornégyeseket is végignézem. Több henger nem több a fenttartás?
2020. jún. 16. 23:10
 4/24 A kérdező kommentje:

2/3, hálásan köszi a tippeket, szép sorban végignézem mindent. A KTM-nél a 790 Duke túlvállalás lenne? Igazából pont ezen a vonalon vergődöm, hogy a 390-es kb. 50 LE, vagy be lehetne nevezni egy KTM Duke 790-es, 90 LE szintű motorra? De a Kawa Z400 javasladod el is dönti a kérdést. Zéró gyakorlat - még :)

Valahol valaki azt javasolta, kezdőként max. 100 kg-ig.

2020. jún. 16. 23:25
 5/24 anonim ***** válasza:
100%

Zéró gyakorlattal szerintem felesleges a 100 LE, meg könnyen veszélyessé válhat, mivel azok már nehezebbek, nyomatékuk is sokkal több, illetve ha nem újat veszel, akkor segédelektonika sincs, ami megfogjon.


Kezdőként hibázni FOGSZ. Pont. Mindenki. Van, aki kisebbet és megússza, van aki nagyobbat és nem, van aki nagyon nagyot és belehal. Hiába vagy óvatos, hiába van B-s jogsid. Bátyám 60 Nm nyomatékkal, 52 LE-vel kezdett és 5-6 ezer km tapasztalat után egyik reggeli indulás után picit túl erősen gyorsult ki egy nagyon lassú kanyarból, megcsúszott a hátulja, nem tudta időben korrigálni és egy parkoló autónak ment, 300 ezres kár keletkezett a saját motorján, meg duplázódott a kötelező. Szinte biztos vagyok benne, hogyha 40 Nm alatti motorral lett volna, nem csúszott volna meg, mert egész egyszerűen nem olyan nyomatékos, hogy el tudja szakítani a tapadást 2 ezres fordulatnál.


Egy "gyengébb" motor jobban tűri az ilyen amatőr hibákat, nincs annyira kiélezve. Egyrészt mivel kevesebb LE, kevesebb Nm, másrészt mert kevesebb kg, gyengébb, kevésbé érzékeny fékek stb. De amúgy ugyanez igaz máshol is. Pl. vitorlázógépeknél egy tanulógép, mondjuk Góbé sokkal barátságosabban reagál hirtelen mozdulatokra. Igen, kisebb a siklószám, kisebb a végsebesség, de nem halsz meg, ha véletlenül túl erősen nyúlsz bele a pedálba meg vízszintes vezérsíkba, amikor oldalszeled van. Egy magasabb teljesítményű gépnél egy kezdő pilóta könnyen csinálhat olyat, ami nem tetszik a gépnek. Motornál ugyanez az analógia helytálló. Remélem valamennyire érthető, amit mondani szeretnék.


Illetve amit még fontos megjegyeznem, hogy mivel te utassal is akarsz túrázgatni, LE-nél számodra fontosabb lehet a nyomaték. 40-50 Nm közötti érték már elegendő erre a célra kényelmesen.


A 790-es Duke 105 LE és 87 Nm. Az 0 tapasztalattal bőven túl sok. 45 ezer km-t motoroztam kb, most van a 3. motorom. Ez 88 Nm és 86 LE (900 cc). Bőőőven elég mindenre, utassal, csomagokkal is. Bejártuk vele fél Európát. Még 2-esben is el tudom kapartatni száraz betonon, ha akarom, illetve fel tudom emelni az első kereket nyomatékból. Ha véletlenül túl sokat húzok és megúszik a hátulja egy olajfolton, vagy poros részen, esetleg kanyarban valamit korrigálnom kell, van már annyi tapasztalatom a rengeteg vezetéstechnikai tréning meg általános tudás miatt, hogy meg tudom fogni, reflexből tudom, mit kell csinálni. Ha nem reflexből csinálnám, hanem tudatosan próbálnám meg, akkor minden második ilyen alkalomnál a földre kerülnék, mivel tudatosan nem lehet elég gyorsan feldolgozni az ilyet. Túl gyorsan történik.


Az első motorom egy 125-ös volt. 15 LE, talán 11 Nm. Utána a második egy 650-es volt, 51 Nm, 48 LE. Addigra már volt 5-6 ezer km tapasztalatom, 2 vezetéstechnikai tréningen túlvoltam. Szeged mellől hoztam haza, esett az eső. Hazafele kettőször estem el vele majdnem, egyik a súlya miatt, egyik a nyomaték miatt. És ez még mindig nagyon messze van mondjuk egy 790-es Duke-tól. Utána 20 ezer km tapasztalattal, 6 db vezetéstechnikai tréning után vettem a mostani motorom. Első közepes fékezéskor majdnem felnyársaltam magam a kormányra, mivel ami a másik motoromnál közepes fékerő volt (1 tárcsa), az ennél egy igen markáns fékezés volt, amire abszolút nem számítottam. Illetve az apróbb állatkodásoknak is könnyen nagy böjt lehet a vége. Sima piros lámpától való elindulásnál, picit meg akarod húzni, élvezni a menetszelet. Itt egyrészt könnyebben kicsúszhat a hátsó kerék, másrészt ha valami miatt erősen kell hirtelen fékezni, nagy gondban leszel, mivel az összes súly hátul van, a fékerő nagyrésze elöl, de elöl épp semmi súly, mert az összes hátul van. Reflexből hirtelen belemarkolsz a fékbe és máris arcra estél, ABS ide vagy oda. Ha nem egy 100 Nm-es motort veszel, ami mondjuk 230 kg, akkor ezek is sokkal enyhébbek, kevésbé kiélezettek, így is gyorsabb leszel az összes autónál, de legalább marad némi esélyed kikecmeregni a csávából.


Ugye írtam fentebb, hogy a 2. motorommal (51 Nm, 48 LE) voltunk Dolomitokban, több ezer km-t túráztunk itthon is. Teljesen elég volt az ereje volt 2 fővel is 20-ból 19-szer. Egyedül meg egyáltalán nem éreztem úgy, hogy kevés lenne. Írtad, hogy főleg városi ingázásra kéne. Felesleges nagyobbat venni. Tényleg. Csak lassabb leszel vele, mivel hosszabb a tengelytáv, kevésbé kanyarodik, szélesebb, magasabb az alapjárati sebesség, magasabban van a súlypont. Ezek mind-mind csak hátráltatnak városi közlekedésben. Állandóan kuplungolnod kell, nehezebb egyensúlyozni, nem férsz el az autók között, nem tudsz váltani a másik folyosóra, ahol elférnél, mert túl hosszú a tengelytáv, túl kicsi a kormány elfordulási szöge. Városban leggyorsabb egy 250-es robogóval vagy. Rövid, kb 180 fokban elforog a kormány, kisebb kerekek, alacsony súlypont, alacsony tömeg, alacsony alapjárati sebesség, kuplungolni sem kell. Nem azt mondom, hogy robogót vegyél, csak érzékeltetni akarom, hogy mik a te szempontjaid, amikről még nem tudsz, mivel ezek szerint még nem motoroztál. Próbálok praktikus tanácsokat adni az alapján, amit eddig mondtál.

2020. jún. 17. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:

Kicsit hűteném a lendületet, lehet nem leszek vele népszerű...


Nulla gyakorlattal első motor. Nagyrészt város, meg az a pár hétvégi túra a csajoddal.


Szóval amíg nem vagy gyakorlott a forgalomban, a motorkezelésben és nem estél már párat addig inkább ne akarj utassal túrázni menni. Nem lesz jó élmény egyikőtöknek sem. (esetleg ha te vagy Valentino Rossi, de az más téma XD )


Szóval sztem vegyél egy 125-400-as városi motort. Mondjuk pont a KTM-nek van DUKE125, meg ugyanabból 390. És ezzel járj mondjuk egy szezont. Utána meg ki tudod már találni, hogy hogyan tovább. Rájössz mi a te stílusod, mik az igényeid, mennyire vagy ügyes, stb..

2020. jún. 17. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 A kérdező kommentje:
Mindenkinek - dolomitokat megjárt válaszadónak különösen - köszönöm a tanácsokat. Csak álmodozom ám. Aztán ha döntésre kerül a dolog, akkor mindenképpen a biztonságot választom. Semmi szükségem a pengeélen táncolásra, pláne ha a hibázás biztosan jön. Jó volt többször is végigolvasni a fejlődésedet, szerintem nekem is pont megfelelő lesz.
2020. jún. 17. 09:28
 8/24 anonim ***** válasza:
Nincs mit :) Azért a 125-ös megint a ló másik oldala :) Azért cseréltem le olyan hamar, mert városon kívülre nem annyira alkalmas. Azzal is túráztunk, voltunk Prágában. De túl gyenge. Egyedül ideális kezdésnek egy 250-es, mivel elég nyugodt, de sebességkorlátot tartja. 2 fővel azért javasoltam az ilyen 4-500 köbcentit, mert azért kell legalább 25-30 Nm nyomaték utassal, túrázáshoz.
2020. jún. 17. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 A kérdező kommentje:

Beleégtek a fejembe a történetek, amiket leírtál. Tényleg köszi a hosszú választ, teljesen reális alapokra helyezted a hozzáálásomat. Még az is lehet, ezzel mentettél meg egy balesettől! Bár azt tudom, jól körül kell néznem, mielőtt valami újba belefogok. Erre szolgált ez a kérdésem is, hogy gyűjtsem, szívjam fel az információkat. Aztán ha oda kerülök, tudjak jól dönteni - és ez nem csak a motorozásra igaz.


Egyébként ez a válasz után, kb. másfél óra múlva kezdem. "A" kategóriára megyek, ott minimum 35 KW-ost kell vezetni, ezt írta a suli. Aztán meglátjuk.


Majd kiteszek két fényképet. Egy egykerekezőst a hegyi szerpentinen, ami alá azt írom, hogy én 5 év múlva - csakhogy legyen cél. Meg mellé eggyet - de lehet inkább jó sokat - azokból a képekből, amit a google felhoz a "motoros baleset" keresésre.

2020. jún. 17. 15:58
 10/24 anonim ***** válasza:
790-es Duke nagyon penge motor, az arra való ha valaki szereti kenni neki, hát kezdőként ha akarod sem fogod tudni, meg nagyon sokan évek után sem tudnak egy ilyen motorral úgy bánni amire az való. Én lóerőben kezdőként az A2 tetejét lőném be vagy max 10-15lóerővel többet. Szerintem tök ideális kezdőmotor ilyen feltételekkel egy Yamaha XJ600S, a dupla féktárcsás verzióból. Ez 61lóerő viszont sor4, tehát eléggé baráti alacsony fordulaton, városban, viszont ha pörgeted akkor azért elég szépen megy is ha kell. Ezen van hely az utasnak, jóval nagyobb motor mint egy 390, túrázásra teljesen alkalmas. Nyilván idős motor már, de nem mennek tönkre, olcsó fenntartani, ha eldobod nem fogod sajnálni annyira. Egyedül talán a súlyát lehetne említeni, ami miatt nem annyira kezdő, de szerintem ez 1hétnél tovább nem fog zavarni. Én csak azért merem ajánlani, mert az első igazi nagymotorom nekem ilyen volt, és nagyon nagyon jó volt, szerettem.
2020. jún. 17. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!