Kinyomott kuplunggal 1-esben indítani lehet az autót, ha utána rögtön indulunk?
OFF: 01:05 -> az értelmét most már tudod. Akármilyen is az oktató, nem ő, és nem az a pár hét (rosszabb esetben hónap) fog neked rutint adni, hanem a következő 10-20ezer km, ergo a vezetni a gyakorlatban tudsz igazán megtanulni. Ez idő alatt fogsz rájönni magadtól, másoktól és tapasztalatból, hogy az oktató mennyi mindent nem tudott (idő híján) vagy nem akart (hogy ne zavarjon meg) elmondani neked, úgyhogy erre az időszakra érdemes figyelni és meghallgatni másokat.
Sokan azt hiszik, hogy a papír átvételétől tudnak vezetni, egyből belecsapva a lecsóba, többszáz km-es utakat vizionálnak be maguknak első útra (tegnap is volt egy ilyen kérdés). Én inkább azt javaslom, hogy tessék összekukázni néhány tapasztalt havert és elmenni velük ide-oda, leszűrni a lényeget és figyelni arra, amit mondanak. Kvázi nem elszállni a papír meglététől, hanem utána gyakorolni, az ugyanis csak arra jogosít fel, hogy legálisan a közúti forgalomba vezess, tudást nem ad.
Legkímélőbb a kuplung és üres kombó.
Legrosszabb a kuplung 1-es kombó.
Én még mindig üres és kuplung nélkül indítok.
És aki kézifék nélkül sebességben otthagyja az autóját az egy nagy balfäsz, mert olyankor a hajtásláncnak kell megfognia az autót. Amúgy is azért RÖGZÍTŐFÉK a neve, mert az autó RÖGZÍTÉSÉRE kell használni. És én amíg kvázi vízszintesen állok, és épp üresben gurultam a parkolóhelyre akkor hagyom is, viszont ha meredeken állok akkor mindenképp 1-es vagy Rückwärts. De ha vízszintesen 1-ben állok be akkor hagyom is abban.
"Általános esetben az autót sebességben hagyod kiszálláskor, ezért mikor beszállsz, kulcs be, kuplung ki és mehet az önindító. Persze megteheted azt a plusz mozdulatot is, hogy kiveszed üresbe és felengeded a kuplungot, de minek?
Ha jár a motor és egyesbe vagy, akár indulhatsz is, ha netán kettőbe, akkor visszateszed egybe és mehet. "
na ennek se lesz hosszú életű az autója viszont a szerelőjének jó sok pénze lesz ;)
gondolom az üzemi hőmérséklet fogalmáról még nem hallott...
indítás után sosem indulunk el, kell várni míg bemelegszik a motor kicsit alapjáraton. különben sokkal jobban kopik a motor... kuplungon tartani az autót bemelegítésnél meg a kinyomócsapágyak fogják bánni, szóval üres+ kuplung benyom indításnál. aztán járatn i 1 percig minimum a hideg motort és finoman kímélve indulni még az elején.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!