Jogosítvány megszerzésénél ez normális hogy még nem megy?
"Én vezettem 1999-ben gyártott kocsit, amiben nem volt szinkro."
Az valami épített versenygép lehetett. Normál személyautóban minimum 60-70 éve nincs szinkron nélküli váltó.
"Hát rohadtul nem. A kuplung váltásra, megállásra és parkolásra való."
Oké. :D
"A szinkronizáló egyenlít ki (már amelyikben van)."
És az szerinted mit egyenlít ki? Mert ha te a motor és a váltó sebességkülönbségét egyenlíted ki a szinkrongyűrűvel, akkor te már jó pár váltót szétkúrhattál.
"Ez az egész dupla kuplungolás nem tart tovább, mint egy sima váltás. Nagyon nagy gondok vannak a fejedben, ha szerinted ez elvonja valaki figyelmét."
Biztos, hogy tovább tart, mivel kétszer kell benyomnod a kuplungot, és közben még a gázzal is játszanod kell. Amikor én már kapcsoltam a fokozatot és gyorsítok, akkor te még az 1 másodperces gázfröccsel szórakozol.
Én is próbáltam már ezt a duplakuplungos módszert, de bevallom őszintén, hogy nekem nagyon kell rá figyelnem, ha azt akarom, hogy a fordulatszámokat eltaláljam. (ha nem találod el a fordulatszámot, akkor tök feleslegesen bohóckodsz ezzel, mert ugyanúgy a szinkrongyűrű és a kuplung dolgozik) Egy forgalmi vizsgán, ahol ezer dologra kell figyelnem, biztos nem ilyen súlytalan baromsággal kötném le a figyelmem.
"Te meg nyugodtan koptasd csak a kuplungodat rev match nélkül, de ne csodálkozz, amikor majd vinned kell a szerelőhöz, mert tönkremegy idejekorán."
Oké, nem fogok. Lassan 250 ezer km van benne és még a gyári kuplung van benne. :D
Én is írhatnám, hogy neked meg a kuplungszerkezet és a kinyomócsapágyad fogja elfosni magát idejekorán, mivel kétszer annyit használod, meg a gázfröccsökkel plusz terhelésnek teszed ki.
"Így ha az ember megkönnyítheti a dolgát miért ne tegye?"
És ezzel pontosan hogyan könnyíted meg a dolgodat? Óvod az oktatóautót? Pont tökmindegy, mert utánad jön vezetni a mancika, aki 4000-es fordulatszámon csúsztatja a kuplungot.
Ezzel a duplakuplungolós hülyeséggel csak azt éred el, hogy a vizsgán a vb majd behúzza a hibavonalat, hogy "nem összehangoltan kezeli a pedálokat". Vagy rosszabb esetben, amíg gépészkedsz benézel egy jobbkezes utcát és megbuksz.
#1
Ugyan duplakuplungosan régóta nem kell váltani, hasznos "tudás" ez mégis, főleg ha az autóban gyengélkedik a kuplung/szikrongyűrű.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!