Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jogosítvány megszerzésénél ez...

Jogosítvány megszerzésénél ez normális hogy még nem megy?

Figyelt kérdés
14 óránál tartok forgalminál. Ma voltam kint egy kicsit kint a saját autóval. Valahogy nem megy még a lassítás, nem tudom mikor kell visszaváltani. Úgy mondanám félek a féket használni mert attól tartok berezonál az autó. Az oktatómnak mondani fogom hogy gyakoroljuk, de remélem minél hamarabb rá fogok érezni. Féknél minden esetben nyomjak kuplungot? Kinek mikor ment egész jól a vezetés? Most nem arra értem hogy ki hány óra után ment vizsgázni hanem hogy kb hány óra után jött rá ezekre a dolgokra? Amúgy full nullán kezdtem

2020. máj. 31. 19:02
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
35%

"Én vezettem 1999-ben gyártott kocsit, amiben nem volt szinkro."

Az valami épített versenygép lehetett. Normál személyautóban minimum 60-70 éve nincs szinkron nélküli váltó.


"Hát rohadtul nem. A kuplung váltásra, megállásra és parkolásra való."

Oké. :D

"A szinkronizáló egyenlít ki (már amelyikben van)."

És az szerinted mit egyenlít ki? Mert ha te a motor és a váltó sebességkülönbségét egyenlíted ki a szinkrongyűrűvel, akkor te már jó pár váltót szétkúrhattál.


"Ez az egész dupla kuplungolás nem tart tovább, mint egy sima váltás. Nagyon nagy gondok vannak a fejedben, ha szerinted ez elvonja valaki figyelmét."

Biztos, hogy tovább tart, mivel kétszer kell benyomnod a kuplungot, és közben még a gázzal is játszanod kell. Amikor én már kapcsoltam a fokozatot és gyorsítok, akkor te még az 1 másodperces gázfröccsel szórakozol.

Én is próbáltam már ezt a duplakuplungos módszert, de bevallom őszintén, hogy nekem nagyon kell rá figyelnem, ha azt akarom, hogy a fordulatszámokat eltaláljam. (ha nem találod el a fordulatszámot, akkor tök feleslegesen bohóckodsz ezzel, mert ugyanúgy a szinkrongyűrű és a kuplung dolgozik) Egy forgalmi vizsgán, ahol ezer dologra kell figyelnem, biztos nem ilyen súlytalan baromsággal kötném le a figyelmem.


"Te meg nyugodtan koptasd csak a kuplungodat rev match nélkül, de ne csodálkozz, amikor majd vinned kell a szerelőhöz, mert tönkremegy idejekorán."

Oké, nem fogok. Lassan 250 ezer km van benne és még a gyári kuplung van benne. :D

Én is írhatnám, hogy neked meg a kuplungszerkezet és a kinyomócsapágyad fogja elfosni magát idejekorán, mivel kétszer annyit használod, meg a gázfröccsökkel plusz terhelésnek teszed ki.


"Így ha az ember megkönnyítheti a dolgát miért ne tegye?"

És ezzel pontosan hogyan könnyíted meg a dolgodat? Óvod az oktatóautót? Pont tökmindegy, mert utánad jön vezetni a mancika, aki 4000-es fordulatszámon csúsztatja a kuplungot.

Ezzel a duplakuplungolós hülyeséggel csak azt éred el, hogy a vizsgán a vb majd behúzza a hibavonalat, hogy "nem összehangoltan kezeli a pedálokat". Vagy rosszabb esetben, amíg gépészkedsz benézel egy jobbkezes utcát és megbuksz.

2020. jún. 1. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
71%

#1

Ugyan duplakuplungosan régóta nem kell váltani, hasznos "tudás" ez mégis, főleg ha az autóban gyengélkedik a kuplung/szikrongyűrű.

2020. jún. 3. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Ne viccj, 14 ora az meg semmi. En mar 60nal vagyok es rengeteget hibazok.
2020. jún. 8. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Igazából nemlehet senkitse összehasonlítani nincs két egyforma ember.Valakinek elég 35 óra valakinek 60 is kevés.Rengeteg tényező van.Oktató,Város,0-rol kezded-e stb.Akinek pl az alapok megvannak nem sok időt kell pl a váltásra tölteni már előnybe van.Aki pl vidéken tanul kisebb város nem Budapest gondolok itt a vilamosra nagy fogalomra stb az is előnybe van.
2020. jún. 8. 05:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező, meg mindenki már: abszolút egyetértek az előző kommenttel. Én teljesen 0-ról kezdtem - bár van kocsi a családban, 2 is, sosem érdekelt igazán. Viszont mindenki más vezet körülöttem és már kínos volt, pláne, hogy nem 17 éves vagyok, hanem 26. És tény, rengeteg tényező közbejátszik: oktató, kocsi jellege, város vagy nem város, pl budapesten szerintem sokkal nehezebb. Meg rengeteg kihagyásom is volt, ami inkább előnyömre vált, mint hátrányomra. Az autóvezetés megtanulása nem egy nyári program: inkább hónapokban, akár 1-2 évben is kell számolni. Annyira más mindenki, és nem lehet úgy megtanulni ezt mint egy nyelvet. Én kb a 60. óráig nem is éreztem az autót, próbáltam a rossz berögződéseim alapján vezetni. Aztán az oktató ne nagyon szól rám. Utóbbi 10 órában érzem úgy h stabilan tudom kezelni az autót, és elég a kreszre figyelnem, az autó vezetése már simán megy.
2020. jún. 8. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
14.vagyok én is most csinálom 😁
2020. jún. 8. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:
Sziasztok átmentem elsőre:)
2020. júl. 8. 08:06
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!