Miért nincsen alapból minden autóban akkumulátor feszültség mérő illetve olaj hőfok jelző?
Vagy legalább is miért nem lehet extraként ilyeneket kérni?
Tényleg csak egy - egy márka egy - egy modelljében vannak ilyenek, mi az oka ennek?
Szerintem ezek nagyon hasznos dolgok lennének!
De legfőképp azt nem értem hogy ha nincs is akkor plusz pénzért miért nem rendelhető?
Miert, mire tudna az egyszeri Jozsi kovetkeztetni abbol, hogy az akku 13.5V-ot vagy 13.3V-ot tud? Eleg egy altalanos hibajelzo, ami 13V uresjarati feszko alatt pirosan vilagit, az meg altalaban van.
Az olajhofokot nem kell kulon merni, hutoviz-homero van a muszerfalon, a motor altalanos homersekleterol bosegesen eleg adatot szolgaltat az egyszeri Jozsinak.
Extrakent meg azert nem kehet kerni, mert nem eri meg par tizedesvesszo-megszallott miatt kulon kialakitani a meropontokat, szenzorokat, muszerfal-visszajelzoket, sorolhatnam. Akinek ez ennyire fontos, oldja meg 'sufniban', szenzort, elektronikat, kijelzomuszert kb. mindenre lehet kapni.
Az olaj hőfok mérő teljesen felesleges lenne.
Mert mit tudnál meg belőle és mit tudnál rajta változtatni ha szerinted nem jó?
Van minden autóban, csak nem jelzi ki a felhasználónak, mert akkor folyamatosan járna vissza a paraszt a márkaszervizbe, hogy szerinte nem jó az olajhőmérséklet vagy épp a feszültség.
A vízhőmérőt is ezért hagyják ki a legtöbb típusból, ha van is benne, akkor le van butítva és 70 és 120 fok között beáll 90 fokra.
Akinek kell, az a diagnosztikai csatlakozón keresztül úgyis hozzáfér ezekhez az adatokhoz (akár egy Daciában is). De az egységsugarú átlagfelhasználót felesleges ilyen adatokkal stresszelni.
"...ami 13V uresjarati feszko alatt pirosan vilagit, az meg altalaban van."
Pontosabban az sem a feszültséget figyeli, hanem azt hogy van-e gerjesztése a generátornak. Volt már olyan generátor hibám, aminél a diódahíd ment ki. Így gerjesztés volt, hibalámpa végig kussban volt, de töltésem nem volt. Már csak valami 11,5V körül volt menet közben pedig semmilyen hibalámpa nem figyelmeztetett. Előző autómnál sem volt erre külön dedikált óra, műszer, de menüben ki lehetett itattatni. Néha, hosszabb utak alkalmával a meghibásodásból okulva néha ellenőrzésképp rá szoktam pillantani. A mostani autómban nincs ilyen. Pedig újabb, modernebb és az elérhető legmagasabb felszereltség. Így legfeljebb multiméterrel, vagy szivargyújtóba dugható mérővel tudom ellenőrizni a feszültséget.
Az olajhőfok mérőt én is kicsit feleslegesnek érzem egy átlag felhasználónak, akinek nem versenyautója van, hanem átlagos stílusban az utcán közlekedik. Amíg a hűtőfolyadék hideg, alap hogy nem padlózunk. Mondjuk én alapból is az elmúlt 10 évben kb egy kezemen meg tudnám számolni, mikor nyomtam padlóig a gázpedált. Inkább nyugisan, papásan vezetek, autópályán is bőven elég a 130 és nem tolok le senkit, csak azért mert előttem van.
Köszönöm szépen mindenkinek a választ!
Igen, értem hogy mit mondtok, és valóban igazatok van, az átlag embert felesleges ezzel stresszelni...
Nekem csak úgy érdekesség képen lenne jó, én szeretek mindent látni, ennyi csak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!