Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motorosok miert gondoljak...

A motorosok miert gondoljak ugy hogy rajuk nem vonatkozik a kresz es a torveny?

Figyelt kérdés

Ertem ez alatt azt hogy ha megfigyelitek ilyen osszeallitasokban kb 90% ban annak tudhato be a baleset hogy a motorosok minimum 2x annyival mennek mint az autosok de inkabb 3x es e miatt nem veszi eszre oket az ember meg nem is szamit ra hogy valaki 50 nel 120 al megy es ezek utan szinte mindig a motorosoknak all feljebb hogy megkora idiota az autos.... Aztan jon s tukor letores ami nagyobb buncselekmeny minthogy az autos nem veszi eszre azert mert idiota modon kozlekedik.

Miert gondoljak hogy ezt nekik lehet?



2020. ápr. 12. 16:55
1 2 3 4 5
 41/49 anonim ***** válasza:
79%

#33


Szerintem te nem érted. Az teljesen tök mindegy, hogy mi a darabszám, direkt az általad említett ok miatt írtam százalékokat is mindenhova. Az az arányokat megmutatja, szépen össze lehet hasonlítani kocsikat motorral és fordítva. Autók baleseteinél 60%-ban ők a hibásak, ugyanez 47,5% motornál. Itt teljesen mindegy a darabszám. Ha csak darabszámot írtam volna, pl azt mondtam volna, hogy 630 balesetet okoztak motorosok, míg autósok 10200-at,akkor jogosan mondanád, amit mondasz. Százalékosítva tök mindegy.


Az 1300 nem a "motoros által okozott baleset" száma, mint ahogy te írod, hanem olyan baleset, amiben részt vett motoros. Motoros által okozott baleset száma 630, és ebből nagyjából 25% olyan, hogy a motoros magának okozott balesetet, nem kellett hozzá másik jármű. Kocsinál nem tudom, mennyi százalékban okoznak 1 szereplős balesetet, de vélhetőleg kevesebb százalékban, mivel kocsit könnyebb vezetni, sokkal jobban felhasználóbarát, 4 kereke van, stabilabb, nagyobb felületen fékezed, miközben irányítható marad meg még sok egyéb tényező ide sorolható.


Személygépkocsiból 3,2 millió volt 2015-ben, motorkerékpárból 162 ezer. 630 esetben okoztak balesetet a motorosok, azt felszorozva 20-szal 12600-at kapunk. Az nagyságrendben ugyanott van, mint az autósok 10200-a. Illletve nem ezen volt a hangsúly, hanem hogy az összes esetből hány százalékban a motoros/autós a hibás. Nem azt akartam kihozni belőle, hogy a motorosok a legjobbak, sose csinálnak semmi rosszat (mivel ez nem igaz, nem is értek egyet ezzel az állítással), hanem azt, hogy objektíven nem igaz amiket írsz, illetve hogy statisztikából az látszik, hogy gyakrabban nem a motoros a hibás, mint fordítva. Csak valamiért ez torzítva jut el a köztudatba.


Dodort sose kedveltem, egyik videóját sem bírtam végignézni még, szerintem gyakran teátrális, sokszor hülyeséget beszél.


Az 1300-ban amúgy az is benne van, amikor a motoros bénázott és egyedül eltaknyolt. Kocsival ilyet viszonylag nehéz összehozni, nagyon igyekezni kell hozzá.


Nem tartom magam motorosnak, mivel elég sokféle járművel közlekedem, amúgy sem szoktam skatulyázni, mert azzal sok embernél együttjár mindenféle hozott előítélet, ami megnehezíti az intelligens vitatkozást. Valakik nagyon skatulyázni akarnak mindenkit és rávetíteni mindenféle előítéletet az egyénre, aminek többsége nem igaz.


A többire miért nem reagálsz? Kérlek, linkeld azt a rendőrségi elemzést, nem találom online, túl tágan fogalmaztál.


Az is mulatságos, hogy le lettem pontozva, pedig a KSH adatait használtam, igyekeztem objektív választ adni a kérdésre, közben ugyanakkor kijavítani a kérdező hibás, torz állításait objektív mércékre támaszkodva. Ennél objektívebb választ senki sem írt, mindenki saját véleményét írja, amiből csak felesleges veszekedés lett.

2020. ápr. 13. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/49 A kérdező kommentje:

Nem tudom linkelni mivel pdf fájlként van fent a neten.

Valami olyasmit irtam be hogy auto motor balesetek elemzés

Elso 5 talalat kozott volt

2020. ápr. 13. 13:30
 43/49 A kérdező kommentje:

De ha szamokban nezzuk aranyosan akkor a motorosok tobbszor reszesek balesetekben mint a tobbi gepjarmu es ez abbol adodik fokent hogy gyorsabban mennek mint lehet e melle jon meg ra a nehezebb iranyithatosag stb amit te is mondasz....

Nezd meg youtubeon Dr Herpy rendel cimu sorozat elso reszet tudom hogy nem mindenki ilyen de az is egy konkret pelda arra hogy a motoros 50 helyett 130 al csapodott az autoba az az ennel meg tobbel is ment mert valoszinuleg fekezett, majd meghalt.

Ott is a suzukis lett a vetkes hiszen nem adta meg az elsobbseget de De Herpy is levonja a vegen hogy ha 50 el ment volna valoszinuleg eszre vette volna... es ha mondjuk meg utkozik is 50 el akkor abba nem hal bele de igy igen. Es ez is a statsztikaba ugy kerult bele hogy az autos a hibas de nem kell sok esz ahoz hogy rajojjunk hogy ez a baleset valoszinuleg meg se tortent volna ha betartja a sebesseget...

2 kisgyereket hagyott maga utan az a motoros is....

2020. ápr. 13. 13:38
 44/49 anonim ***** válasza:
74%

"De ha szamokban nezzuk aranyosan akkor a motorosok tobbszor reszesek balesetekben mint a tobbi gepjarmu"

Ez sajnos teljesen igaz, 1344-et kell 19,7-tel felszorozni (162 ezer motor, 3,197 millió autó), azaz 26477 lenne kb motoros baleset, ha 3,2 millió motor lenne, kocsi helyett. Ugye a kocsiknál 2015-ben 17128 volt ez a szám. Ez valószínűleg (jelentős?) részben annak tudható be, hogy sokkal józanabbnak kell lenni, ha valaki éveken keresztül baleset nélkül akar motorozni, mivel egy elbaltázott manővert sokkal könnyebb kocsiban ülve korrigálni, mint motoron, illetve sokkal keskenyebb, kevésbé látható egy motor, mint egy autó, könnyebben kitakarják a tereptárgyak (oszlop, másik jármű stb), ehhez jön hozzá, hogy fürgébb, fürgébben gyorsul, fürgébben vált sávot, fürgébben kanyarodik. Statisztikából is egyértelmű, hogy sokkal veszélyesebb motort vezetni, mint autót, ez látható ugye abból is, hogy 1344 baleset résztvevői voltak, ami arányosítva kb. 55%-kal több, mint autók esetén.


2000 és 2009 között USA-ban 1 milliárd utaskm-re 7,3 halál jutott kocsi esetén, 213 motor esetén. Ez Európában talán valamivel jobb, de itt is 100 fölötti a szám motorosoknál, ha jól emlékszem. Azaz 2 nagyságrenddel veszélyesebb motorozni, mint autóval menni, ha halálos baleset valószínűségét nézzük utazott km-re lebontva.


Forrás:

[link]


"...es ez abbol adodik fokent hogy gyorsabban mennek mint lehet e melle jon meg ra a nehezebb iranyithatosag stb amit te is mondasz...."


Mint írtam a másik válaszomban, konkrétan sebességtúllépésből az okozott balesetek 2,7%-a adódott (17/630). 5,2%, ha hozzácsapjuk a rossz időben rosszul megválasztott sebességet is (33/630).


Tapasztalatom, véleményem szerint, amit rengeteg megnézett motoros balesetre (így tanítom az agyam a veszélyes sablonokra), illetve elolvasott statisztikára alapozok, legfőbb okok már fentebb említve: motorozni nehezebb, főleg veszélyhelyzetben, emiatt egyedül is sokszor elesnek a motorosok, illetve sok esetben nem veszik észre őket autósok, illetve konkrét vészhelyzetben kocsival könnyebb kitérő manővert végrehajtani, ami kapcsolódik végülis ahhoz, hogy motorozni bonyolultabb. Illetve nagyon sok balesetnél KRESZ szerint nem a motoros volt a hibás, ugyanakkor ő volt a gyökér. Én motorral emiatt nagyon defenzíven vezetek, sok balesettől kíméltem meg már magam így a lemotorozott 45 ezer km alatt. Számtalanszor volt, hogy nem vettek észre, mert pont akkor néztek felém, amikor oszlop mögött voltam (Vörösvári úton befele a Szőlő utcáról párszor kikanyarodtak elém a buszsávra, mivel buszt kerestek tekintetükkel, azt nem láttak, engem meg nem vettek észre). Láttam Blinkee robogós balesetet a Kolosy tér mellett, ahol az autós nem adta meg az elsőbbséget, de a robogós saját tapasztalatlansága miatt esett el, túl hirtelen markolt a fékre, illetve hibásan azt feltételezte, hogy az autós látja őt, pedig tök egyértelmű veszélyhelyzet volt, mivel a robogós egy autó mögött haladt. Tapasztalt motorosként ilyen helyzetben már akkor fékezel, amikor még ki sem alakult a konkrét vészhelyzet. Egy másik, talán leghúzósabb szituációm nemrég volt, és ott is azelőtt elkezdtem a vészfékezést, mielőtt konkrétan tudtam volna, hogy nagy a baj. Érdről mentem Pest fele, Érd vége tábla után gyorsítottam 90-ig, itt van egy nagyjából 2 km-es egyenes szakasz, utána körforgalom jön. Ezen az egyenes szakaszon van pár mellékutca Érdre (ami elég fura és veszélyes). Mögöttem sütött a nap valahol, késő délután volt. Láttam, hogy egy kisteherautó párszáz méterrel előttem relatíve lassan halad, úgyhogy indexeltem jóval korábban, nekiálltam előzni. Már közben megszólaltak a vészcsengők, mert láttam, hogy van nem messze a kisteherautó előtt egy mellékutca, balra be Érdre. Egyből elkezdtem vészfékezni, majd vészfékezés közben vettem észre, hogy fékez és indexel balra a jármű, elkezdett lekanyarodni, én elkezdtem dudálni. Az egész alig volt 2-3 másodperc. Ő nem látott engem rendesen a nap miatt, én nem láttam sem a féklámpát sem az indexet a nap miatt. Nem hajtottam sebességkorlát fölött, mégis majdnem bekövezkezett a baj. Nagyjából 10 centivel mentem el mögötte, fél méter kellett még a teljes megálláshoz. Más ember lehet, nekiállt volna ordibálni vele, hogy miért nem néz a tükörbe stb. Mi nyugodtan megbeszéltük a dolgokat, ő bocsánatot kért és elköszöntünk egymástól. Szerintem mindketten sokat tanultunk a dologból.


Ebből csak azt akarom kihozni, hogy ezek csak 1-1 példák, mint amilyet te is írtál. Ezekből nem lehet statisztikát levonni :)

2020. ápr. 13. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/49 anonim ***** válasza:
83%

Bazz ragozzátok itt a szart, de szinte biztos, hogy egy motoros nagyobb eséllyel töri össze magát, mint egy autós.

Persze, lehet ezt is magyarázni, hogy egy autós be van csatolva, míg egy motoros nincs, de bazz, attól még meghal.

Fel se fogjátok.

2020. ápr. 13. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/49 anonim ***** válasza:
74%

Itt a másik.

Ma mentem fel a határig, 40 km.

Kb találkoztam 50 autóssal, ebből 48 kb betartotta azt, amit kell.

Ezzel szemben az összes motoros verte neki, mint az allat.

Most add már elő, hogy hazudok, hogy az összes autós verte neki, de a motorosok végig 59-nel mentrk:D

2020. ápr. 13. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/49 A kérdező kommentje:

79% kos azt nem is statisztikanak szantam csak pont ide illett hiszen ott is nagy reszben a sebessegtullepesnek tudhato be a tragedia.

De azért valljuk be hogy alltalaban nem azert vesz az ember motort foleg tobb szaz lovasat hogy lassan kozlekedjen vele ahogy masok se azert vesznek ferrarit hogy 50 el kocsikazzanak...

2020. ápr. 13. 16:15
 48/49 A kérdező kommentje:

Egyebkent az erdi szakasz kulonosen veszelyes motorozas szempontjabol ha a 6 os uton mesz van egy nagy kanyar a korforgalom elott valamivel... Na ott mar lattam par motorost elszallni ha jol emlekszem met egy kereszt is van ott az ut szelen.

Egyebkent en Budafoki vagyok a hegy oldalban van a hazam ahonnan tokeletesen ra lehet latni a 6 os ut forgalmara gondolom eltudod helyezni fejben az alapjan amit mondtal... Szoktal erre jarni

Es a kerdes is abbol fakadt hogy amiota jo ido van folyamatosan lehet latni, hallani a motorosok vereteset a 6 os uton igen autosok is szoktak de mondjuk napi 10 autos ellenben 50 motoros aki megy mint a barom.

Most hogy mar egy ideje otthon vagyok kulon van idom ki ulni a teraszra es figyelni...

2020. ápr. 13. 16:20
 49/49 anonim ***** válasza:
60%

# 45



"Bazz ragozzátok itt a szart"

Nem kötelező ám írogatni ide, a kérdezővel beszélgetek elsősorban :)


"de szinte biztos, hogy egy motoros nagyobb eséllyel töri össze magát, mint egy autós."


Ha baleset részese, így igaz, ezt senki sem vitatta szerintem :)


"Kb találkoztam 50 autóssal, ebből 48 kb betartotta azt, amit kell.

Ezzel szemben az összes motoros verte neki, mint az allat."


Szerény véleményem szerint ez egy erős túlzás lehet :) Az ember hajlamos a nézeteihez illeszthető dolgokat könnyebben észrevenni, mint a nézeteivel nem összeegyezthető dolgokat, illetve bejövő információkat is úgy értelmezi, hogy illeszkedjen a prekoncepcióhoz. Emiatt egy torzulás történhet. Ezt a pszichológia "megerősítési torzításnak" nevezi. Mindenki áldozatul esett már ennek, sőt, az sem mindig segít, ha valaki tudatában van ennek a jelenségnek, gyakran csak utólag jön rá, hogy mi történt, a pillanat hevében nem ezen jár az ember agya.


Lehet tévedek, de véleményem szerint itt is ilyesmi állhat a háttérben nálad :) Már csak abból is gondolom, milyen érzelmekkel fűtött módon írtad a kommentjeidet.


Egy gyors összefoglaló itt található magyar nyelven erről a torzítási fajtáról:

[link]


Van még néhány, én nagyon hasznosnak találom, hogy ismerem őket, gyakran segített már az életben.

2020. ápr. 13. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!