A motorosok miert gondoljak ugy hogy rajuk nem vonatkozik a kresz es a torveny?
Ertem ez alatt azt hogy ha megfigyelitek ilyen osszeallitasokban kb 90% ban annak tudhato be a baleset hogy a motorosok minimum 2x annyival mennek mint az autosok de inkabb 3x es e miatt nem veszi eszre oket az ember meg nem is szamit ra hogy valaki 50 nel 120 al megy es ezek utan szinte mindig a motorosoknak all feljebb hogy megkora idiota az autos.... Aztan jon s tukor letores ami nagyobb buncselekmeny minthogy az autos nem veszi eszre azert mert idiota modon kozlekedik.
Miert gondoljak hogy ezt nekik lehet?
Nézd meg kérlek a statisztikai évkönyveket, mielőtt objektíven hamis dolgokkal vagdalkozol 🙂
Az alábbi válaszomban ezeket használtam forrásként, nincs frissebb évkönyv sajnos, de a tendencia nem hiszem, hogy csokat változott 2015 óta:
A motoros balesetek több, mint 50%-ában a másik sofőr volt a vétkes (Forrás: KSH Baleseti évkönyv "2.3.5. A balesetet okozó és a balesetekben részt vevő járművek száma"). Leginkább meg nem adott elsőbbség szokott a fő ok lenni, ahol nem veszi észre a (szabályos) motorost, és ki- vagy bekanyarodik elé.
2015-ben például 1344 motorosbaleset volt -- legalábbis ennyiről tudunk, feltehetően ez a szám több, hiszen ha egy motoros tök egyedül elcsúszik, de hazaviszi a motort, az nem kerül bele a statisztikába, pedig balesetezett --, és ebből az 1344 balesetből 638 esetben volt a motoros a hibás. Ez 47,5%. Ebben az is benne van, amikor a motoros egymagában elcsúszik és rendőrt/mentőt kell hívni. Nagyon sok ilyen baleset történik, mivel sok esetben nem jól méri fel a motoros saját meg motorja képességeit az útviszonyokhoz képest. Ha csupán a többszereplős baleseteket nézzük, akkor az 47,5% alatt van a motorosok hibájából előforduló balesetek aránya. Az esetek ⅔-ad részét az okozza, hogy a motorosnak nem adták meg a jogos elsőbbséget (Forrás: baleseti-karterites.com linkje). Pusztán 18-22%-ban okozzák a motorosok az autóval való ütközést (forrás: 4. link).
Ugyanez a szám viszonyításképp autónál 50-60% körüli. 2015-ben 17128 személygépkocsis baleset volt, ebből 10203 esetben a személygépkocsi sofőrje volt a hibás, ami 59,5%. Autónál sokkal ritkább az egyszereplős baleset, mivel autót alapból könnyebb vezetni, tehát extrémebb külső tényező kell (pl. nem elég egy sima kanyar, ahol pici sóder van középen, motorral ez veszélyes tud lenni).
"A kisfarkunak meg annyit hogy a videoban nem hivatalos adatokat mond kb csak hasrautesre"
Pont, mint te is amúgy, csak ezt nem veszed észre magadról.
Azt, hogy "90% ban annak tudhato be a baleset hogy a motorosok minimum 2x annyival mennek mint az autosok de inkabb 3x" szintén a valagadból rántottad elő, objektíven nem igaz, meg lehet nézni mindkettő KSH statisztikai évkönyvben, amit linkeltem . Hiába érzed így. Nézd meg a baleseti évkönyvet, fent van sok évre visszamenőleg.
2015-ben 630 olyan eset volt, ahol motorkerékpáros hibájából lett baleset, ebből 17 eset volt sebességkorlát túllépése miatt. Ez az általad leírt 90% helyett 2,7%. Ha belevesszük az időjárási és látási viszonyokhoz képest nem megfelelő sebességválasztást is, akkor az további 16 eset, összesen 33, azaz 5,2%.
A kérdésed általánosítás, a leírásodban meg további kommentjeidben még fél tucat félig megalapozott generalizálás (tükör letörés, szinte mindig a motorosoknak áll feljebb stb). Így nem lehet értelmesen vitatkozni veled, előre eldöntötted a vita végkimenetelét, képtelen vagy más perspektívára váltani.
"Te is egy kisfarku motoros lehetsz sajnos 😞
Vagy mar fel se all?"
Ez nagyon egybites, szűk gondolkozásra vall, felesleges személyeskedés, a vitát, beszélgetést előre nem mozdítja. Olyan érzésem van, mintha valami személyes sérelmedet próbálnád itt mindenkin levezetni. Felesleges önmagadat haragtartással szennyezni, akármit is csinált az a motoros.
Pusztán önmagad idegesítésére írtad ki a kérdést láthatóan.
Kérdésre is megpróbálok válaszolni, kérlek gondolkozz el a válaszomon, mielőtt reflexből válaszolsz valamit, elkezdesz személyeskedni. Szívesen megbeszélem telefonon is a dolgokat, hátha értelmes mederbe tudjuk terelni a vitát: 06 30 6903231
Nem gondolják, hogy ezt nekik szabad, nem gondolják, hogy KRESZ felett állnak, tudják, hogy nem szabad tükröt letörni, csak legtöbb esetben, amikor ilyen necces helyzet előfordul, túl magas az adrenalin, túl dühösek a sofőrre vélt vagy valós dolog miatt, így nem tudnak tisztán gondolkozni. Az ilyen élmény néhány emberből az agresszív énjét hozza elő a felszínre, a tükör meg könnyű prédának tűnhet. De ez a tükörtörés sokkal ritkább, mint gondolnád, attól még, hogy ezek a videók kerülnek ki az internetre kattintásvadászat miatt. Ha a sima szabálysértés a konkrét kérdés, akkor ugyanaz a válasz, mint a szabálytalankodó személygépkocsik esetén: tudják, hogy valósznűleg megússzák mindenféle negatív következmény (büntetés, baleset) nélkül. Lásd a rendőrség pofátlanító sorozatát. ugyanúgy, mint ahogy sok biciklis átmegy a piroson, sok gyalogos átfut az úttesten, ahol amúgy nem mehetne át. Egyedül a vízi, emg légi járművek sofőrjei veszik komolyan a szabályokat, mivel ott azonalli és súlyos megtorlások szoktak lenni, aminek írásos nyoma marad mindörökre, illetve eltiltásokat is könnyebb összeszedni.
Itt egy videó egy másik szemszögből, ezt elképzelhetően néhány motoros tükörtöréssel honorálta volna. Azt vedd észre, hogy az autós balra kanyarodó sávból kanyarodik jobbra, miközben már piros volt annak a sávnak amúgy is, záróvonalon, forgalomtól elzárt területen áthaladva.
https://www.youtube.com/watch?v=3PFzkey7NSk
Én sok ezer km-t bicajoztam, kocsikáztam, motoroztam Budapesten belül, még sokkal többet azon kívül, de csak egyetlen egy ilyen tükörlecsapást láttam, Blaha Lujza térnél a Keleti pu. fele. Ott a zöld lámpát buszsávban elérni igyekvő motoros elé éppen féktávolságon túl kihajtott egy kocsi, záróvonalon keresztül, aki szintén a lámpát próbálta volna meg elérni (dugó volt, azt akarta így kikerülni). A motoros le tudott fékezni, de nem sok híja volt. Megcsapta a tükröt, utána meg elkezdte a kocsi sofőrje üldözni a motorost a buszsávban. Sok km-rel később láttam az autóst, egy rendőrt meg egy full random robogóst. A sofőr összekeverte és rossz motorost állított félre valszeg.
Utolsó vagyok. Linkeled kérlek az általad említett rendőrségi elemzést, amely szerint "szinte mindig arra vezetheto vissza a baleset hogy a motoros tullepte a sebesseget"?
Csak mert ez a KSH adataival szembemegy és inkább tűnik a rendőr személyes véleményének, személyes tapasztalatának, mint objektív statisztikai, matematikai módszerekkel kiszámolt adatnak.
Te ezt most komoly indoknak szántad?
Arra nem jossz ra hogy ez nem aranyosan van leosztva? Kerlek gondolkozz mar oda van irva
Kovetkezo kommentbe irom...
Kozel 5 millio gepjarmu van magyarorszagon
Motorbol osszeses 185 ezer van
A tobbi gepjarmu 2015 be ami nem most volt kb 11 ezer balesetet okozott
Motoros pedig 1300 at na most azert faszsag a tablazat mert ha aranyosan lenne lebontvaakkor teljesen mas lenne...
Ha 5 millio motoros lenne akkor ok aranyaiban 27x annyi balesetet okoznanak most mivel 27x kevesebben vannak mint a tobbi gepjarmu.
Az az 1300x 27 = 35100 baleset lenne amit motoros okoz.... Nem tudom hogy miert nem jottel ra erre ha annyira okosnak tartod magad. Valoszinuleg azert mert nem akartal.
Eddig is tudtam, hogy a motorosok hülyék, de hogy ennyire nem látni át dolgokat.
Az a kemény, hogy a Dodor videó alatt se sikerül nekik:D
"Leginkább meg nem adott elsőbbség szokott a fő ok lenni, ahol nem veszi észre a (szabályos) motorost, és ki- vagy bekanyarodik elé."
Az a rész kimaradt, hogy 180-nal haladó motoros.
Pontosan utolso
Es az a baj a statisztikaval hogy ilyenkor is az autos a hibas hiszen o nem adott elsobbseget es ez igy kerul be a statisztikaba.....
Na de mind 1 leirtam a szuper ksh statisztikabol aranyositva es sajnos az derul ki hogy aranyaiban sokkal tobb balesetet okoznak motorosok....
De most komolyan arra nem jossz ra hogy motorbol 185 e van tobbi gepjarmubol meg 5 millio? 🤦🤦🤦🤦🤦
27x annyi tobbi kozlekedo van 27x....
Az az aut az 1300 at 27x kell szorozni hogy megkapjuk az autokhoz merten aranyosan
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!