A chiptuningnak van e hátránya az autóra nézve? Csökken e az élettartama a motornak?
Igen, lehet káros az autóra nézve. Csodát nem lehet tenni: kevés kivételtől eltekintve (hengerfej optimalizálása, súrlódáscsökkentés, keverékképzés és gyújtás javítása) mindennemű olyan beavatkozás, ami növeli a teljesítményt, csökkenteni fogja az élettartamot. Ez van, nincs mit tenni, a motoralkatrészek adott terhelés adott ideig történő elviselésére készültek, a tervezett terhelésnél többet csak a tervezett élettartamnál rövidebb ideig viselkik el. Nem véletlen, hogy a raliautók utcai motorokból feljavított erőforrásait gyakran versenyenkénti revízióra kötelezik.
A chiptuning is ilyen: megnöveli a teljesítményt, így az alkatrészek gyorsabban kopnak. Viszont ezen kívül is okoz problémát: a nagyobb teljesítmény nagyobb hőleadással jár együtt, így előfordulhat, hogy a kipufogógáz hőmérséklete megnő. Ezt a turbó, a lambdaszonda és a katalizátor nem mindig szokta szeretni. Dízelautóknál a rosszul megírt (olcsó) program félelmetes kormolással jár együtt, ami még gyorsabban teszi tönkre a kipufogóoldali alkatrészeket, mint a túlhevülés.
A lényeg tehát az, hogy az olcsó chiptuning nagyon gyorsan tönkre tudja tenni a motort, de a drága sem fog örök életet garantálni neki, az élettartama valamivel rövidebb lesz.
(és remélem, tudod, hogy csak olyan chiptuningot szabad közúton is használni, amellyel az autó a károsanyag-kibocsátási határértékeket is teljesíti)
Chiptuningnak csak akkor van ételme, ha a hengerfej kezelésbe lett véve, vagy pl turbót raktak az autóra.
Akkor több benzin kell neki, de gyári autónál csak hülyeség az egész, kb 10-15 lóval erősebb meg feleannyi az élettartama..
Minden hülye a chiptuninggal kezd, aztán csodálkoznak miért hal meg az autójuk
22:17-nek!
Előző vagyok.
Te vagy a hülye..
Nem kell ahhoz annyira szétszedni..
A chiptuningnak meg semmi értelme.
Ugyanannyi égéstérbe ugyanazon az úton több benzint tol be.
Annyi.
De minek?
Semmi értelme.
Hengerfej bővítés, polírozás, sportvezérműtengely aztán ilyenkor kell neki több benzin - ilyenkor kell a "chiptuning".
Az hogy egy széria autóra rárakod tükrözi a hülyeségedet
De rühellem a dízeltuningolókat.
Tiszta menőnek érzed magad, hogy most 30 lóerővel több, aztán 30 ezer kilométerrel kevesebb is..
Beindítod a kocsidat traktorhangja van...
Az ilyenek mögött menni motorral..Gázfröccsöt adsz már nem látok semmit meg levegőt se kapok a fakede füstödtől.
Am VW konszern autód van és tuningbox van benne?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!