Ti mit csináltok, ha rossz látási viszonyok között az M0-án kénytelenek vagytok maximum 90-100 között haladni, de egy kamionos dudál, kiabál és villog rátok folyamatosan, mert ő 120-al akar menni?
Sokra mész velük ha a kis pcsköszörűddel beszorulsz a kamion gumijának mintázatába.
Egy kamion nem tud 90-nél többet menni, le van korlátozva. Emellett a tachográf folyamatosan tárolja a sebességet ami minimum 28 napig visszanézhető, 120km/h-ért helyben lelőnék a sofőrt.
Autópálya, autóút azért lett kitalálva hogy a városokat elkerülve gyorsabban elérhesd a célod. Ha a saját vagy az autód képességei miatt csak egy mozgó akadály vagy, akkor ne használd.
Ha így közlekedsz, akkor gondolom belvárosban szigorúan 40 km/h a sebesség, városon kívül pedig max 90. Így nem nehéz. :) De tényleg nem értem, hogy miért te akarsz még emellé arcoskodni.
Azt meg végképp nem, hogy egy esetleges közlekedési balesetnél hogy véd meg a könnygáz és a gázpisztoly. Mert amíg te tiszta idegbeteg vagy vezetés közben, és a figyelmedet arra fordítod, hogy mások büntetgess, addig sokkal veszélyesebb vagy, mint aki mondjuk 130-140-es tempóval halad. Szomorú, hogy 10 éve van jogosítványod, és még ezt sem sikerült felfogni.
Autóúton sokszor találkozom stabil 100-al közlekedő kamionnal, GPS szerint.
Nem tudom, hogy verik át a tachográfot, de a 90-et nem tartja, az tuti.
"Egy kamion nem tud 90-nél többet menni, le van korlátozva. Emellett a tachográf folyamatosan tárolja a sebességet ami minimum 28 napig visszanézhető, 120km/h-ért helyben lelőnék a sofőrt."
Ez azért nagyon nem így van. Inkább afféle átlagot számol, ezért is szokták üresjáratban járatni órákig a kedves sofőrök a kamionjukat, hogy ez az érték jobb legyen....
"Autópálya, autóút azért lett kitalálva hogy a városokat elkerülve gyorsabban elérhesd a célod. Ha a saját vagy az autód képességei miatt csak egy mozgó akadály vagy, akkor ne használd.
"
Természetesen, ezért is van egy sebességbeli minimum meghatározva, amit én bőven elértem az úton. Ennek tudatában a többi mocskolódásodat nem veszem magamra, mivel nem rólam van benne szó, nyilvánvalóan!
"Autóúton sokszor találkozom stabil 100-al közlekedő kamionnal, GPS szerint.
Nem tudom, hogy verik át a tachográfot, de a 90-et nem tartja, az tuti.
"
youtube-on van pár kamionos aki csinál/csinált videókat, ott azért elmesélnek pár "kulissza" titkot.... mondjuk engem nem érdekel, én is 90-100 között mentem GPS szerint.... ezt le is írtam, de látod, nem érdekli őket.
Sajnos ezzel nem lehet mit csinálni. Fékezés nem játszik; mert 1. Iszonyat veszélyes 2. Te járhatod meg jobban.
Irreális, de egyszerű megoldás a leállósávba lemenni, hogy menjen, viszont veszélyes és szabálytalan.
Az egyetlen biztos megoldás belelépni a gázba, megnézni, hogy mennyivel megy, majd ha lemaradt, visszábblassítani annyira, hogy ne érjen utól.
Szerencséd lehet, ha közben utólérsz egy 85-90-nel közlekedő járművet, mert akkor már befejezi, ha utána fel is zárkózik..
"A KRESZ a nehéztehergépkocsik maximális sebességét autópályán 80 km/órában, autóúton 70 km/órában határozza meg. A tapasztalat az, hogy a kamionosok ezzel szemben általában 100-110 km/óra sebességgel haladnak. Aki ezt a magasabb tempót tartja, nyilván egy szabályos sebességgel közlekedőt utolérve máris komoly dilemmába kerül.
Vagy lelassít a szabályos sebességre, vagy belekezd a tiltott előzésbe. Nagyon sokan döntenek az utóbbi mellett, aminek az is az oka, hogy igen kicsi az esély, hogy éppen egy ellenőrzésbe szaladnak bele."
Köszi a #13-as lepontozásomat.
Kérdező, én tovább lassítanék, előzzön ő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!