Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hol kezdődik ez a teljesítmény?

Hol kezdődik ez a teljesítmény?

Figyelt kérdés

Jelenlegi autónk hiába dízel, csak 69 le és ha haladni akarok vele, folyton padlózni kell, legalábbis 3-as fokozattól felfelé... És kb., mint egy ugyanolyan benzines, lassan kúszik felfelé a fordulatszám. Kétezer alatt semmi ereje, utána megindul, meg el is fogy a lendülete. Megszoktam már, és keveslem.


Hol kezdődik, mekkora teljesítménynél az, hogy kisebb-közepes gázadással is meglóduljon, akár 1400 környékétől is?


Ültem 118D-ben is, nem rossz, de azt hittem a kétezres motor azért erősebb. Én attól kicsit erősebbre gondolok, de kb. olyan fogyasztás és ccm mellett.


2020. márc. 3. 07:43
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
0%

1400 rpm körül érdemes benzines esetében a 6-8000 ccm körüli autókat nézni, bár szerintem a legjobbak 3-6000 ccm körüli kompresszorosok ilyen szitura. Tán 1-2 dupla turbós benzines is, talán.


Dieselnél a dupla/tripla turbósok leszenk a barátaid, ilyen extrém alacsony fordulatnál.

2020. márc. 3. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
62%

"Jelenlegi autónk hiába dízel, csak 69 le"


Mi köze a kettőnek egymáshoz? Nem attól lesz "erős" egy autó, mert dízel. A dízelek erőfölénye egy tévhit, abból az időből származik, amikor a turbódízelek futottak a szívó benzinesek mellett. De ma már egy turbós benzines hozza ugyanazt a teljesítményt és rugalmasságot, mint egy turbódízel. Csak nem kormoz és nem néznek vele jegesmedvekillernek.


Megszokni mindent meg lehet, a legerősebb autót is és onnantól az is kevés lesz. Ha azt szeretnéd, hogy szinte az egész fordulatszám-tartományban rugalmas legyen és bárhonnan meggyőzően gyorsítson, akkor érdemes kettős feltöltésben (kompresszot és trubófeltöltő) gondolkodni, de legyél tisztában a felmerülő költségekkel és felejtsd el a szarrágást, ha karbantartásról vagy szervizről van szó.

A meggyőző teljesítményt és a kedvező fogyasztást viszont felejsd el így együtt, mert a kettő kizárja egymást. Hiába a modern technológia meg az optimalizálás, egyik autó fogyasztása sem fogja még csak meg sem közelíteni a katalógus értéket, ha tempósan akarsz közlekedni. Valamit valamiért.

2020. márc. 3. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ilyen 150 lóerő körüli pár éves turbódízelt, vagy turbóbenzinest próbálj ki. Ezeknek az újabb motoroknak már elég alacsonyan (1600 körül) megjön a max. nyomatéka.

Egy 150 lóerősnek meg azért már 1400-nál is lesz akkora nyomatéka, ami a mostani autódnak a maximálisa lehet.

2020. márc. 3. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Nekem a 2.0 140 lóerővel elég hasonlóan
2020. márc. 3. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

#3 igen, erre gondoltam én is. Nem az kell hogy felgyűrje az aszfaltot 1400-1500 környékén... csak legyen ereje ott is.


Mondom, a 118d nem volt rossz, alacsony fordulaton is éreztem hogy van benne erő. Bár sokat számít az áttételezés is. Szerintem ez a 69 le-s is elég lenne, ha nem lenne 3-tól felfelé hosszú az áttétel, alatta meg rövid... Lenne hatsebességes, ugyanilyen végsebesség mellett, dinamikusabban lehetne vele menni.


#1 nyomatékből él a dízeles inkább, míg a benzines a pörgetés miatt lóerőből. Lehet "hülyeséget" írtam, csak érzékeltetni akartam, hogy dízel, de abból is az alsó szint teljesítményben. Írhattam volna azt is hogy 160 nm nyomaték, de akkor meg azt mondod, áááh az elég az utakra. Hát nem.

2020. márc. 3. 08:46
 6/13 anonim ***** válasza:
52%

60 lóerő is tud félelmetes lenni pl. egy kibelezett kis B corsában.... főleg ha nincs benne a katalizátor.

Egy időben mászkáltam ilyen géppel, durva kis méregzsák volt :D

2020. márc. 3. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Nekem egy 1.6 turbó benzines 150 le. autóm van. Lehet vele nyomatékból autózni, nem kell sokat váltogatni. Többet biztos nem veszek szívós autót.
2020. márc. 3. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Gondolom ez valami ős régi szívódízel, ha 69 lóerős. Ezek a régi szívók nyomatékra sem túl acélosak.

Egy turbó sokat dob rajta, még akkor is ha hagyományos adagolós. A CR technikáról, több turbóról meg ne is beszéljünk!

Egy relatív régebbi, 15 év körüli de már CR technikájú turbós dízelből 100-110 lóerővel el lehet már kényelmesen közlekedni 1300-1400 kilóval is. Egy ilyennek már elég jó 240-260Nm körüli nyomatéka szokott lenni.

Egy mai 1.6 körüli kis dízelből simán kihoznak 160-180 lóerőt is, 320-380Nm mellett. Gyárilag, mindenféle utólagos trükközés nélkül. Egy ilyen már mindenre bővel elég, kifejezetten fürge tud lenni ekkora autóban.

Már 10 éve is azt írtam itt az oldalon, hogy nem vennék már szívó motoros autót. Ez akkor sokakat felháborított. Mára szerencsére már a benzinesek körében is egyre elfogadottabb a turbó. És egyre többen jönnek rá, hogy nem is olyan ördögtől való az!

2020. márc. 3. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
1.4 hdi, 69 le, nem szívó...
2020. márc. 3. 17:36
 10/13 anonim ***** válasza:
Csak nem Peugeot 206
2020. márc. 3. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!