Mitől gyengül el a Skoda Fabia teljesítménye?
Sziasztok!
Nekem egy 1.2-es Skoda Fabia HTP autóm van 2004-es AZQ.
Olyan problémám van vele, hogy a teljesitménye időnként erezhetően lecsökken. Ezt úgy értem hogy kévésbé húz/erolkodik. Jo esetben ilyen 2500-ös fordulat körül szokott húzni viszont amikor elgyengül akkor 3000 fölött sem húz szinte semmit és a motor is hangosabb. Már sok mindent átböngésztünk de nem találtunk rá megoldást. Ami cserélve volt: EGR szelep (hibakod miatt), komplett olajcsere, MAP szenzor, 1-es és 2-es lambdaszonda, termosztát, hűtővíz, pillangó szelep tisztítás. Hibakodot nem tárol. Valakinek valami ötlete esetleg? Előre is köszönöm!
Lehet már mechanikus hiba is, ezek a motorok köztudottan idővel hajlamosak az olajfogyasztásra, aminek oka az, hogy szétkopott. :(
Az ilyen mechanikus hibák meg a hőfok függvényében jönnek elő, kitámaszt a szelep, elmegy a kompresszió, nem tömít a forró olaj a hengerekben, stb.
Az egyes marhaságot ír. Ez a közhely kb 1000 motorból 1re érvényes. Meg mi az hogy szétkopott? Előbb kopnak el a gyűrűk, minthogy a hónolás eltűnjön a hengerfalról.
A szelep beégés meg a 6 szelepes motorra volt jellemző. A 12 szelepes már bírja.
Kérdező:
Csekkoltasd le a vezérműláncot. Hajlamos a nyúlásra. A megnyúlt lánc elviszi a szelepvezérlést 1-2 fokkal és pont ilyen elgyengülést okoz. Utána jön az átugrás. De azt magadtól is észrevennéd.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__10..
Vidd el a bontóba ha ennyi baj van vele és senki nem tudja megcsinálni. Én biztos nem kinlódnék meg szégyenkeznék vele.
2-eske, látszik hogy még az életedben nem fogtál egy darab villáskulcsot se a kezedben, azt mondja:
"Ez a közhely kb 1000 motorból 1re érvényes."
Ki beszélt hónolásról, meg gyűrűkről, láttál ilyet a válaszomban?
Szelep beégést se írtam, kitámasztást írtam, ami két külön fogalom.
Kokszosodott olaj simán megcsinálja, ha gondolod postázok neked vagy 5 hengerfejet, aminél így kakukkolt ki a szelephimba a beállt hidrotőkék miatt.
Amúgy szelepÜLÉS kokszosodás, kiverődés MINDEN motornál megvan, kivétel nélkül.
Megnyúlt lánc......evvel a hülye dumáddal írtad le magad, hogy kb semmit nem értesz az egészhez, csak okoskodsz.
A megnyúlt lánc csak zörög, a vezérlés helyzetén nem változtat semmit.
Szép is lenne ha változtatna, akkor minden DÍZEL üzemű motor már a kukatelepen lenne 20 ezer km után, amiknél már kb fél fok is szelepösszeérést eredményez.
#3
Inkább nézz meg egy 1.2es htp motort aztán ugass paprikajancsi.
#6
Idézem:
"hajlamosak az olajfogyasztásra, aminek oka az, hogy szétkopott. :("
Te magad írtad hogy szétkopott. Most meg terelsz hülyegyerek.
De a gyenge agyadnak leírom mégegyszer. A 12 szelepes htp nem hajlamos semmilyen szelephibára. Semmilyenre! Képes vagy felfogni?
Ja, és a vezérműlánc. Te azt hiszed 2-3 foktól összeérnek a szelepek? Na húzd le magad a wc-n fotelszakikám! Ha a nyúlás meg a lógás nem vinné el a vezérlést, akkor nem lenne szükség feszítőre sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!