Mi lehet a belsőégésű motorok jövője?
Amíg a hatótávot nem tudják feltornászni 1000km-re minimum addig szerintem esélytelen, hogy a hétköznapi autózásból teljesen kihaljanak a belsőégésű motoros autók...
(Na meg majd ha lemegy az ára a villanyautóknak)
+ rengeteg töltőhely kialakítása kellene.
Ez nem olyan, hogy benzinkúton kialakul egy kis sor és 10 perc alatt lemegy...
Itt órákat is bukhatsz csak amíg eljutsz a töltőig és még onnan +30-60 perc a töltés.
Na ha én ilyennel találkoznék biztos tiszta ideg lennék:
"Amíg a hatótávot nem tudják feltornászni 1000km-re minimum addig szerintem esélytelen, hogy a hétköznapi autózásból teljesen kihaljanak a belsőégésű motoros autók..."
Abszolút felesleges az 1000 km-es hatótáv, sőt már szerintem már most is sok autó hatótávja öncélú. A probléma már inkább az, hogy drágák és kevés a (gyors)töltő. Ha sok helyen tudnád szükség esetén 10-15 perc alatt majdnem maximumra rántani az aksit, akkor senkit sem zavarna az, hogy meg kell állni 300-400 km-enként.
#12
Ahhoz hogy teljesen (100%-ig) eltűnjenek a belsőégésű motorok, ahhoz valóban kell nagy hatótáv hiszen vannak akik a munkájuk során nagy távolságokat mennek, viszont az emberek nagyobb része kisebb távolságokra használja és nekik tökéletes lenne.
Nem az a baj hogy nem lehet együtt élni az elektromos autó hátrányaival, hanem az hogy megszoktuk a belsőégésű motorú autók hátrányait, ezeket már természetesnek vesszük és elvárjuk hogy egy frissen felelevenített technológia mindenben jobb legyen.
Elmegy a család évente 1x nyaralni és mekkora érvágás hogy irányonként 1x fél órára meg kell állni tölteni. Az nem probléma hogy a napi ingázás miatt 2 hetente meg kell állni tankolni ahelyett hogy otthon néhány naponta csak feldugnád a kocsit és reggelre tele lenne? Ha pont fordítva történne, tehát elektromosról váltana a világ belsőégésűre, akkor az lenne a baj hogy benzinkútra kell járni, büdös, hangos, olajat kell cserélni, az elektromos hátrányai pedig természetesek lennének.
Amikor a nyomógombos telefonokról váltottunk fokozatosan a nagykijelzősre, akkor az volt a gond hogy gyorsan merül, gombokkal jobb írni. Mára megszoktuk ezeket a vágódeszkákat, nem érdekel hogy minden éjszaka töltjük hiszen úgyis alszunk/van külsőakksi, de ha eltűnnének akkor az lenne a baj hogy nem tudjuk előkapni a zsebünkből hogy videót nézzünk, videóhívást indítsunk, megnézzük a képeket a közösségi oldalakon.
Minden újdonságot nehéz elfogadni, de elég megnézni hogy milyen sebességgel nő az elektromos autók aránya, a következő generációnak már természetes lesz és a vényóc hang miatt sem fog sírni.
https://www.youtube.com/watch?v=cbrsXAmTOF8
Az biztos,hogy valaminek már kellett történnie,mert a belsőégésű technika majd 120 éves,és az elvét tekintve nem nagyon változott az idők alatt. Ez azért valljuk meg tarthatatlan volt.Ha az orvostudomány itt tartana,ma egy egyszerű vakbélműtétet sem tudnánk megcsinálni,illetve a beteg belehalna./ technikai szakvéleményből/
Úgyhogy, itt kell már valamit lépni,egyszerüen a helyzet kiköveteli.
Az hogy valaki kipróbálja az elektromost,majd eladja és visszaül egy Kr.e. dieselbe,ilyet mondjuk nem hallottam,de elképzelhető,ha valaki sokat autózik városok között,és neki nincs ideje állandóan a töltöttséget figyelgetni.
Úgyhogy akár ez is előállhat,de valószinüleg azért nem ez lesz a trend.
Az akkuk fejlesztése lesz a kulcskérdés,nem véletlen az hogy a Tesla ezen e téren is teljesen külön úton jár,neki a hatótávjai messze megelőzi a többi gyártót.
Kis autók terén a Zoe a nyerő,de sajnos azért tegyük hozzá igencsak drágácska idehaza. Ezért a pénzért jól felszerelt
benzinest,vagy komoly hybrid Toyotát is kaphatok,nagy hatótávval.Nagy harc várható pro és kontra érvekkel,ami azért a fogyasztóknak lesz hosszú távon előnyos,úgy gondolom.
2000km-ert vezessél már le egy nap egy elektromos autóval :D
Lehetetlen mert jelenleg a töltésidő rettentően sok.
Holnap nekem is lesz egy jó pár száz km-es utam és tök rossz lenne azon aggódni, hogy na most mikor fogy ki a szufla, mikor kell megállnom 1 órára? elég megállnom egyszer vagy lehet, hogy kétszer kell?
Ezeket belekalkulálni, hogy biztos oda érjél időben ahova kell ne pedig 1 órás késéssel.
Városba tökéletes, illetve annak aki rövid távokat megy.
De annak aki pl. személyi sofőr annak jelenleg életképtelen választás az elektromos autó.
"Városban tökéletes,illetve rövid távra is jó"-egyetértek.
Viszont a jövőbe mutató lehet,mert a belső égésű motorok
a múzeumba fognak bekerülni előbb-utóbb.
Az emberek nem hülyék,és a változás szele ide is elér,nem csak a politikába.Valami nagy áttörés azért látszik,mert a Tesla részvények az egekbe mentek Amerikába,ahol óriásiak a távolságok.Ha valakik,akkor ők ismerhetik a hatótáv kérdéskörét,de valami miatt nagy lett a bizalom az elektromos autókba ennek ellenére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!