Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hibrid autónak nem tesz jót...

Hibrid autónak nem tesz jót ha egy nap csak 5-10 km-et teszek meg vele?

Figyelt kérdés

Sok ember annak örül ha közel lakik a munkahelyéhez, hát nálam ez pont nem így van. A munkahelyem 5 km-re van, gondolkodom azon, hogy hibrid autót veszek,


Mivel rövid a táv, ezért nagy köbcentis motor nem jöhet szóba, hiszen azzal csak ártani tudok, viszont nem értek a hibridekhez.

Nagyon tetszenek a 2008-as Honda Civic 1.3-as hibridek, kérdésem az-e, hogy árt-e nekik ez a mindennapos rövid táv? Illetve bármi ami fontos a hibrid autókkal kapcsolatban, azt osszátok meg, köszönöm.



#hybrid #hibrid #hibridautó #Méteres kékeres a popsidba
2020. jan. 7. 10:32
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
0%

Ha beindítod a belső égésű motort, akkor ugyanaz igaz rá, mint azon belső égésű motorokra, amikben nincs még extra villanymotor. Olyan hibridet vegyél, amit lehet tölteni kábelről és akkor basically elektromos hajtással jársz dolgozni, de ha messzebb mész, mert kirándulás családdal vagy valami, akkor mégis ott van a benzin.


Illetve arra figyelj, hogy akkor legalább hétvégén járj a benzinmotorral is, mert ugye nem tesz jót neki az sem, ha áll.

2020. jan. 7. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
62%

Ezzel ugyan így vagyok én is. Szintén 5 km-re dolgozom. Újabban azt csinálom, mogy legalább reggel kerülőúton megyek. Így 15 km-t tudok autózni körbe a várost elkerülő úton. Legalább bemelegszik a motor és folyamatosan haladok, nem a kuplungot rugdosom percenként a dugóban, vagy állok a lámpáknál.

De én is gondoltam rá, hogy kellene egy hibrid. Plug-in hibridre gondoltam, ami képes csak elektromos üzemben 50-60km-t megtenni. Így hét közben munkába gyakorlatilag elektromos autó üzemmódban használnám. Hétvégékre hosszabb utakra meg ott a belső égésű motor, nem kell a hatótáv miatt parázni.

De egyelőre ez még nálam is csak terv, nincs tapasztalatom és nem is értek még a hibridekhez.

2020. jan. 7. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
64%

Miért nem veszel egy 3 - 400 ezer forintos, kis köbcentis, sima benzines autót?


Munkába járni tökéletes lenne, ennyi pénzért pedig még kímélned sem kellene!


Hétvégére meg egyéb célra pedig vegyél egy második (nyilván drágább) autót!

2020. jan. 7. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
0%

300 ezer forintért olyan Suzuki swifteket kapsz hogy íhaj!


Egyszerű kis benzinmotor van benne, alig fogyaszt, kímélni nincs mit rajta!


Már csak azért is javasolom ezt hogy kettő autó legyen egyszerre mert az sem tesz jót neki hogy áll a hóba, vízbe, erős napsütésbe egész nap!

2020. jan. 7. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
25%

Pár gondolatom van. Az első, aminek nem fogsz örülni az az, hogy ilyen pici távra miért autóval jársz? (Tömegközelekedés? Bicikli? Elektromos roller? Robogó?)

A másik az pedig az, hogy a hibrid autók benzinmotorja amúgy is menet közben többször leáll és újraindul. Nem hiszem, hogy városi menetben, kicsit nagyobb távon is bármikor bemelegedne.

A harmadik gondolatom pedig az, hogy az autók többsége ugyan így ilyen rövid távokon megy, általában hidegen. Az autó egy használati tárgy, abszolút semmi értelme nincs annak amit valaki írt, hogy kerülő úton megy szándékosan. A benzin sokkal-sokkal többe fog kerülni hosszú távon, mint egy esetleges hiba elhárítása. (15 év múlva, a harmadik tulajnál kb...)


Esetleg vehetnél egy tölthető hibridet és akkor elektromos menetben tudsz menni végig, de anyagilag nem hiszem, hogy megérné.

2020. jan. 7. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Nekem 8km most.


Ez a másik véglet, de egy időben 100km-re jártam dolgozni (költözés miatt, ideiglenesen). Az átlagfogyasztás jó volt, pörögtek a hibamentes km-ek, volt ideje rendesen bemelegedni. Na igen, csak míg most havonta 1x tankolok, akkor hetente 2x tankoltam, 2 havonta olajcsere, stb.

Nem kell ennyire túlzásba esni, egy 15-20 km-re levő munkahelyhez képest is évek alatt bőven megspórolod a komplett rozsdamentes kipufogórendszer árát, rendszeres, minőségi olajcserével a motorod élettartama is kitolható, de egy motorgenerál ára is bőven a zsebedben marad.

Persze a felhasználási módnak megfelelő autót kell venni, így nekem egy szög egyszerű, megbízható, japán, szívó benzinmotoros kocsim van.

Domboldalon lakom, komplikált a beállás az udvarra, de amint ez megoldódik és lesz rá keret, úgy egy Ioniq Electric vagy jobb esetben egy Tesla Model 3 lesz a munkábajárós autó. Marad mellette másik, tehát nem gond a hatótáv.

Amennyiben nem lenne keret/szükség több autót fenntartani, úgy egy plug-int vennék. Nem szeretem az Opeleket, de esélyes hogy Ampera lenne.


Szóval azért autózni napi extra fél órát, elvenni ezt az időt mástól (család, hobbi), többet költeni üzemanyagra, hogy km óra szerint ritkábban költs rá, nagy butaság. Olyat vegyél amit ez kevésbé visel meg és kész

2020. jan. 7. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

Bár nem a kérdező vagyok, hanem az a "valaki", de azért én is válaszolok.

Tavaly májusig akár napi 240km-t is autóztam. Azóta járok csak 5 km-re. Van egy nem matuzsálemi korú, minden földi jóval felszerelt autóm, tökéletes műszaki és esztétikai állapotban. Csak mivel rengeteget autópályáztam vele, sok benne a km, aprópénzélt tudnám elpotyázni. Amit nem szeretnék. Ha pedig már úgyis fizetem rá az adót, biztosítást, stb, akkor nem a garázsban akarom őrizgetni mint egy múzeumi tárgyat, hanem használnám...

A másik... Tömegközlekedéssel az 5 km egy átszállás és egy órába telik. Amire át kell szállnom busz, csúcsidőben fél óránként, azon kívül óránként jár. Az még hagyján, hogy reggel fagyoskodok 20-25 percet is simán. Az még rosszabb, mikor a munkahelyemen a munkaidő lejárta után még dekkolhatok ennyi időt, malmozok és csak ez után kezdődhet meg az egy órás utazás. Gyalog már kipróbáltam, az 5 km-t az én tempómban 45 perc alatt legyaloglom. Akkor megéri egy vagon pénzért ennyit várakozni hidegben, szélben, ónosesőben, kánikulában?

Bicikli. Jó időben szoktam biciklivel is járni. Tavasszal és ősszel. Nyáron a dög melegben inkább kihagyom, mert mire feltekerek a hegyre, ömlik rólam a víz. Zuhanyzó pedig nincs a munkahelyemen. Emberek között izzadtan pedig nem szívesen lennék reggeltől estig. Ilyenkor irigylem az alföldieket, ott valóban jó alternatíva, nem véletlenül van arrafelé annyi biciklis. Télen a mínuszokban sem szívesen tekerek már így közel a 40-hez. Annak idején, egyetemista koromban szinte mindenhova biciklivel jártam. De nem vagyok már 20 éves... Lehet kényelmes, és puhány vagyok emiatt. Sajnos én sem vagyok tökéletes. Emellett lehet hogy besz@ri is vagyok. De nekem ad egy biztonságérzetet, ha van körülöttem egy karosszéria légzsákokkal. Nagy az isten állatkertje sajnos az utakon. Nemrég egy kereszteződésben előttem csaptak el egy robogóst. Nagy prémiumautó befordult balra, robogós jött volna szemből egyenesen. Én minderre merőlegesen a "macisajtnál" várakoztam, hogy kifordulhassak. Az autós vagy nem vettem észre a robogóst, vagy nem tudom, de telibecsapta pont előttem. A robogós persze nem számított rá, hogy elé fordulnak, hiszen elsőbbsége volt. Ez persze autóban ülve is előfordulhat, de mégiscsak körbeveszi valami a csupaszt testemet.

Elektromos roller szerintem elég nehezen cipelne fel a hegyre. + lásd előző gondolat.

Robogónál megint csak ki vagy téve az időjárásnak + amit írtam.


Tehát egy olyan plug-in hibrid, amit így hírdetnek, hogy 50-60km-t elmegy tisztán elektromos üzemben, is folyton kapcsolgatja a belső égésű motort? Ezt nem tudtam. Akkor viszont valóban ennek se lenne sok értelme.


A kerülőúttal, folyamatosan haladok. Nem vesztek időt, mert nem a dugóban állok. Nem kopik folyamatosan a fékem, kuplungom. Nem lesz tele a motorolaj kondenzvízzel, azaz a motor is kevésbé kopik, be tud melegedni. Szeretek vezetni, szerintem kevésbé stresszes az elkerülőn, mint a belvárosban a dugóban. Az átlagfogyasztásom is literekkel alacsonyabb. Nem a belvárosban pöfögök a kipufogómmal, hanem kint a mezőn. Ezzel áll szemben az, hogy összességében pár literrel többet használok egy hónapban. Korábban bőven 150 liter felett eltankoltam saját zsebből egy hónapban. Most sem fog földhöz vágni ha nem 15, hanem 17 litert tankolok egy hónapban.

2020. jan. 7. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Szia!


Én ugyan ebben a cipőben járok, és ugyan nem bántam meg hogy hibridet vettem, de nem jön ki teljesen az egész hibrid dolognak a lényege.

Többnyire gyerekeket viszem el iskolába, vásárolni megyünk el kocsival nem messze, néhány kilométeres távok. A környékünkön 30km/h sebességkorlátozás van, és ez még jobban a hibrid ellen beszél.


A hibridek ugye akkor töltenek ha megy a motor, kigurul az autó, vagy fékezésnél. Nos mivel 30 nál nem megyek nagyon gyorsabban ezért nagyon fékezni se kell, vagy pedig nagyon kicsiket.

Fentebb írták hogy a hibrid állandóan leáll és nem melegíti fel a motort. Ez nem igaz. Először járni fog a motor amíg üzemi hőmérsékletre nem melegszik, majd utána áll le. Nyáron ugye ez hamar megvan, szóval nem sokat fogja a motor tölteni az akksit. Télen tovább tart és addig feltölti ami jó mert iskoláig az akksi tele lesz, és haza már elektromosan megyek. A jó dolog ebben az az, hogy télen sem ugrik meg nagyon a fogyasztás.

Kb 6L/100Km télen nyáron városban iskola és bevásárló köröket tolva, amíg ugyan ez egy Citroen C3-al 12L/100km volt.


A mindennapos rövid táv ártani nem fog neki, csak nem feltétlenül jön ki 100%osan a hibrid előnye. Nem tudom az 1.3as hibrid Honda hogy hozza a fogyasztást, lehet a kicsi motor miatt jó lenne.


Én valószínűleg cserélni fogok egy plug-in hibridre, 50-60km-t megy elektromosan ami hibátlan nekem. Minden másra ott a benzin motor.

2020. jan. 7. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

"Ha pedig már úgyis fizetem rá az adót, biztosítást, stb, akkor nem a garázsban akarom őrizgetni mint egy múzeumi tárgyat, hanem használnám..."


Akkor használd nyugodtan akár napi 2x5 km-re is. Nem attól fog tönkremenni...


"A másik... Tömegközlekedéssel az 5 km egy átszállás és egy órába telik. ...."


Ezeket nyilván alternatívának írtam. Nekem pl. gyorsabb a munkahelyemre bejutni tömegközlekedve mint autóval. (A leggyorsabb meg valószínűleg biciklivel lenne, csak hát én se akarok leizzadni, de van akinek ez nem probléma.)


"Tehát egy olyan plug-in hibrid, amit így hírdetnek, hogy 50-60km-t elmegy tisztán elektromos üzemben, is folyton kapcsolgatja a belső égésű motort? Ezt nem tudtam. Akkor viszont valóban ennek se lenne sok értelme."


Kétféle hibrid van. Az olcsóbb, nem plug-in-ek azok tisztán elektromosan 2 km-t se mennek el, ki-be kapcsolgatják a motort, a plug-in-ek elmennek gyakorlatilag 30-40-et. Mondjuk ha automatikusan hagyod a vezérlést, akkor ez is van hogy bekapcsolja a motort, akkor is ha amúgy lenne még az aksiban szufla (pl. gyorsításnál, vagy nagyobb tempónál). Persze ki tudod kényszeríteni, hogy elektromosan menjen amíg tud, de alapvetően ezek is beindítják rövid időkre a motort.


Ha a kerülőút gyorsabb és kényelmesebb akkor természetesen oké, de önmagában csak azért kerülőúton menni, hogy szerinted ne hidegen járjon sokat a motor értelmetlen.

Tegyük fel, hogy 5 km alatt bemelegszik az autó. Ha 2x5 km-t mész, akkor napi 10-et megy hidegen. Ha 2x15 km-t mész, akkor is napi 10 km-t megy hidegen, meg 20-at melegen. Tehát mindenképp jobban használódik az autó, ezen kívül benzint égetsz feleslegesen.

2020. jan. 7. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"Fentebb írták hogy a hibrid állandóan leáll és nem melegíti fel a motort. Ez nem igaz. Először járni fog a motor amíg üzemi hőmérsékletre nem melegszik, majd utána áll le. Nyáron ugye ez hamar megvan, szóval nem sokat fogja a motor tölteni az akksit. Télen tovább tart és addig feltölti ami jó mert iskoláig az akksi tele lesz, és haza már elektromosan megyek. A jó dolog ebben az az, hogy télen sem ugrik meg nagyon a fogyasztás."


Minden hibrid autó amiben valaha ültem az indításnál ha fel van töltve az aksi, akkor nem indítja el a motort. Akkor indítja be, ha szükség van rá.


"Kb 6L/100Km télen nyáron városban iskola és bevásárló köröket tolva, amíg ugyan ez egy Citroen C3-al 12L/100km volt."


Ezt a fogyasztást majdnem mindegyik kicsi, könnyű, kis motoros városi autó hoza.

2020. jan. 7. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!